Mazda

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
5. sor: 5. sor:
| képaláírás = Új Mazda logó 1959-ből, az első autó megjelenésének idején.
| képaláírás = Új Mazda logó 1959-ből, az első autó megjelenésének idején.
| alapítva = 1920 (Toyo Cork Kogyo)  
| alapítva = 1920 (Toyo Cork Kogyo)  
-
| alapító =  
+
| alapító = Toyo Cork Kogyo
| megszűnt =
| megszűnt =
| székhely = Hiroshima, Japán
| székhely = Hiroshima, Japán

A lap 2010. június 1., 07:52-kori változata

Mazda
Mazda logo.png
Új Mazda logó 1959-ből, az első autó megjelenésének idején.
Alapítva1920 (Toyo Cork Kogyo)
AlapítóToyo Cork Kogyo
SzékhelyHiroshima, Japán
A(z) Mazda weboldala


Tartalomjegyzék

Veterán márkatörténet

A Hondához hasonlóan a Mazda – akkor még Toyo Cork Kogyo néven – is motorkerékpárok gyártásával kezdte pályafutását 1920-ban. A cég 1931-től már kisteherautókat is épített (ez volt a Mazda Mazdago), az első autóval 1940-ben készültek el, ám a II. világháború miatt a prototípus nem került gyártásba.

Habár a Mazda Hiroshimában gyártotta modelljeit, az atombomba nem tett komoly kárt a gyárban. Az első autómobilra azonban még 1960-ig kellett várni; a Mazda P-360 tipikus kisautó volt, melyből több mint 20 ezret adtak el. A Mazda ebben az időszakban kezdte meg együttműködését a német NSU-val, a Wankel-motor licenctulajdonosával. A cég első és tulajdonképpen a világ első sorozatgyártású bolygómotoros autója a Mazda Cosmo 110S kupé volt. A mindössze 982 cm3-as jármű kezdetben 110, majd később 128 lőerős volt, utóbbival így már elérhetővé vált a 200 km/h-s sebességet. A Mazda a 70-es évek végére már több mint 1 millió wankel-motoros autót adott el világszerte. Ekkor jelenet meg a legendás RX sorozat 7-es szériája, mely a mai napig élteti a wankel-motorok nagyszerűségét, s szintén ekkor szerzett 24 százalékos tulajdonrészt az amerikai Ford a Mazdában.

Veterán Mazda autók


Veterán Mazda motorok

Egyéb veterán Mazda járművek

Kapcsolódó hivatkozások