Trabant P603

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Új oldal, tartalma: „=== Trabant P603 === A hatvanas évek végén a sorozatgyártás küszöbére érkezett a Trabant 601 utódja a '''Trabant 603''', ami igencsak forradalmi konstrukció vo…”)
10. sor: 10. sor:
Bár már szériaérett volt az autó, mégsem készült a 603-asból egyetlen darab sem. Azt rebesgetik, a Trabant 603 mégsem halt meg teljesen: egy másik autógyár fizetett a koncepcióért és azt felhasználta egy pár évvel későbbi modelljéhez, igaz, Wankel-motor és duroplaszt karosszéria nélkül. Ez a modell [[Volkswagen Golf]]ként lett ismert.
Bár már szériaérett volt az autó, mégsem készült a 603-asból egyetlen darab sem. Azt rebesgetik, a Trabant 603 mégsem halt meg teljesen: egy másik autógyár fizetett a koncepcióért és azt felhasználta egy pár évvel későbbi modelljéhez, igaz, Wankel-motor és duroplaszt karosszéria nélkül. Ez a modell [[Volkswagen Golf]]ként lett ismert.
 +
 +
 +
{{#TwitterFBLike:left|small}}
 +
 +
[[Kategória:Autótípus]]
 +
 +
<meta name="keywords" content="Trabant P603, veterán, oldtimer"></meta>
 +
<meta name="description" content="Trabant P603, Trabant 603 típustörténet,  Trabant P604 műszaki paranéterek. Oldtimer autók, motorok egyéb járművek a VeteránPark közösségi portálon."></meta>

A lap 2011. február 17., 19:36-kori változata

Trabant P603

A hatvanas évek végén a sorozatgyártás küszöbére érkezett a Trabant 601 utódja a Trabant 603, ami igencsak forradalmi konstrukció volt. Megtartotta elődje előremutató jellegzetességeit, az elsőkerékhajtást és a műgyanta és gyapothulladékból komposztált duroplaszt karosszériát. De a formavilág és a hajtáslánc egyre csak korszerűsödött. A kétütemű kéthengeres helyére Wankel-motort álmodtak a bátor keletnémet mérnökök. 1968-ra az üzemi- és gyártáspróbák alapján némileg módosultak. Ekkorra a palettán már a Skoda 1000MB motorja, a Wankelmotor és a Wartburg 3 hengeres, kétütemű, vízhűtéses motorja szerepelt. A teljesen kész autót sorozatgyártástól már csak a gyártósor felállítása választotta el... Azonban a politika közbeszólt, így 1968-ban nem kapta meg a gyár az engedélyt e csodamasina gyártásához.

Hogy mégis mi okozta a tervek kudarcát:

  1. 1968-ra a a Wankel-motor licence lejárt, és az NSU gyár megváltozott marketingpolitikája miatt nem kívánta a szerződést meghosszabbítani.
  2. A csehszlovákiai megszállás miatt a politikai és gazdasági kapcsolatok megromlottak, így a Skoda gyár motorjára nem számíthattak.
  3. Az AWZ saját kapacitása, illetve az eisenachi Wartburg gyár motorgyártó kapacitása nem fedezte volna az új típus motorigényét.

Bár már szériaérett volt az autó, mégsem készült a 603-asból egyetlen darab sem. Azt rebesgetik, a Trabant 603 mégsem halt meg teljesen: egy másik autógyár fizetett a koncepcióért és azt felhasználta egy pár évvel későbbi modelljéhez, igaz, Wankel-motor és duroplaszt karosszéria nélkül. Ez a modell Volkswagen Golfként lett ismert.