Wartburg

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

VeteranBanner2012b.jpg

Wartburg
Wartburglogo01.jpg
Alapítva(1898)
AlapítóHeinrich Ehrhardt
Megszűnt1991
SzékhelyEisenach, Németország

Tartalomjegyzék

Veterán Wartburg márkatörténet

A Wartburg története egészen 1896-ig nyúlik vissza, Heinrich Ehrhardt ekkor alapította meg Fahrzeugfabrik Eisenach nevű cégét, mely kezdetben bicikliket, majd motorkerékpárokat, 1898-ban pedig már autókat is - Németországban harmadikként - gyártott. Az első autó, a Wartburg, nevét a közeli Wartburg váráról, míg műszaki alapján a francia Decauville-től kapta.

1903-ban a Decauville megszüntette az együttműködést, a céget pénzügyi problémák is súlytották, a Wartburg márkanév eltűnt, helyette Dixi néven hoztak forgalomba saját fejlesztésű modelleket. Az I. világháború alatt a gyártás szünetelt, utána pedig a gazdasági válság nehezítette az értékesítést, így az akkor már Fahrzeugfabrik Eisenach néven futó vállalatot felvásárolta Gothaer Waggonfabrik-al.

1930-ban az Austin 7 egyik licencének a sportváltozata neveként ismét megjelent a név.A BMW az 1930-as évek elején mutatta beaa BMW 3/15 DA-3 Wartburg-ot, amelya BMW első sportautója volt.

A Wartburg története 1955-ben vett jelentős fordulatot, ekkor jelent meg a kelet-európai piacon "legendás" Wartburg 311-es modell.

1956-ban a VEB Automobilwerk Eisenach az IFA F9 autó alapjaira épülő új autó neveként kelt újra életre. Az első modell a 311-es (nagykerekű, 15 colos) típus 1965-ig készült nagy sikerrel, köztük olyan változatokkal, mint a kétüléses 313-1 Sport, amelyből Magyarországra összesen néhány darab került, elsősorban színészekhez (pl.:Kazal Lászlónak volt egy). 1962-ben a motort 900-ról 1000 köbcentisre cserélték, ami a 37 helyett 45 lóerőt tudott. A legnagyobb újdonságnak az addigi termoszifon-rendszerű (a meleg és hideg víz fajsúlykülönbségén alapuló) hűtés átépítése volt szivattyúsra, melynek köszönhetően a hűtővíz ritkábban forrt fel (a szivattyús hűtőt már a 313-1 Sporton is alkalmazták, de más formában). A típusjelzés körül ekkor némi kavarodás tapasztalható, a motort már 312-esnek, belső dokumentációban az autót is 312-esnek jelölték, egy darabig azonban Wartburg 1000 néven forgalmazták. 1965-re elkészült egy új, tekercsrugós, lágyabb futómű, de ekkorra még az új karosszéria nem jelent meg. Az 1965 utáni (kiskerekű, 13 colos) autók 312-1 változatként ismertek.

1966-ban jelent meg a "kocka" Wartburg, először 1000-es, majd 353-as típusjelzéssel, bár a kombi és "Camping" változatok egy darabig még a régi, "púpos" kivitelben készültek. Az autón ezután már csak kisebb fejlesztések következtek, 1975-től a "353W" (Weiterentwicklung, továbbfejlesztés) már 50 lóerőt tudott, kormányváltós mellett padlóváltós is lett, elöl tárcsafékek lassították, a hátsó fékkörbe pedig terhelésfüggő fékerőszabályzó került. Az addig alkalmazott dinamót generátorral váltották fel. 1985-ben a DKW-örökségként a motor mögé épített hűtőt a motor elé helyezték át és a vízpumpatengelyre mereven szerelt ventilátort villanymotoros, hőkapcsolós váltotta. A kétütemű Wartburg 353-ast egészen 1989-ig gyártották. Az angol exportra szánt változatnak Wartburg Knight volt a neve.

1989-től készült négyütemű motorral egy továbbfejlesztett változat, Wartburg 1.3 néven, Volkswagen golf II motorral, egészen 1991-ig, amikor a gyártás megszűnt. A gyárat az Opel vásárolta meg.

VeteranBanner2012b.jpg

Veterán Wartburg autók

Wartburg sport - Melkus RS 1000

A Wikimédia Commons tartalmaz Wartburg témájú médiaállományokat.

volt a sportautó -től Melkus . Ez egy sima sportkocsi hajtott hangolt közepére szerelt Wartburg 3-hengeres 2 ütemű motor a Wartburg 353 . A legtöbb autó használta a 992 cc változat, amely a végsebesség 175 km / h, de néhány a későbbi autó volt az 1200 cc változat. A verseny változata a 992 köbcentis motorral felszerelt sport karburátor gyártott 90 LE az utcai változat és 118 LE a verseny változat és a végsebessége 210 km / h (130 mph). Ez volt sirályszárny-ajtó . 101 autó között végezték 1969 és 1979-ben a drezdai gyárban.

Az alváz egy hagyományos létraváz a roll bar integrált szélvédő keret és a vezetőülés mögött. A test volt üvegszál .

A Melkus RS 1000 szerepelt a zenei videót ATC 2000-ben hit, a Föld körül . Az időt a 50 éves jubileumi limitált számban 15 RS 1000 kerül sor. [ 1 ] Az első sportautó a sorozat mutatták be november 26-án, 2006. Egy nyitott roadster nevű Melkus PT 73 Spyder épült az RS 1000 alváz, de csak egy prototípus.

A frissített verzió, szinkronizált az RS 2000, jelenleg fejlesztés alatt áll. [ 2 ] Melkus bejelentette az új RS 2000 lesz kiállítva az Internationale Automobil Ausstellung (International Motor Show) Frankfurt, Németország a 17. a 27. szeptember 2009. [ 3 ] A vállalat jelenleg fizetésképtelen. [ 4 ]

VeteranBanner2012b.jpg

Wartburg képgaléria

VeteranBanner2012b.jpg

Kapcsolódó Wartburg hivatkozások

A Wikimédia Commons tartalmaz Wartburg témájú médiaállományokat.