DKW
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(→Veterán DKW autók: táblázatok) |
(tábla fotok szerkesztések) |
||
1. sor: | 1. sor: | ||
+ | [[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]] | ||
+ | {| | ||
+ | |bgcolor="ivory"| | ||
{{Márka | {{Márka | ||
| név = DKW | | név = DKW | ||
- | | logo = | + | | logo = 01dkw_oldlogo.png |
- | | képméret = | + | | képméret = 200px |
- | | képaláírás = | + | | képaláírás = Dampf Kraft Wagen |
| alapítva = 1916 | | alapítva = 1916 | ||
| alapító = [[Jørgen Skafte Rasmussen]] | | alapító = [[Jørgen Skafte Rasmussen]] | ||
12. sor: | 15. sor: | ||
| honlap = | | honlap = | ||
}} | }} | ||
- | |||
== Veterán márkatörténet == | == Veterán márkatörténet == | ||
- | A '''DKW''' márkát a dán [[Jørgen Skafte Rasmussen]] alapította. A mérnök végzettségű szakember 1906-ban hozott létre gyárat | + | A '''DKW''' márkát a dán [[Jørgen Skafte Rasmussen]] alapította. A mérnök végzettségű szakember 1906-ban hozott létre gyárat a németországi Zschopau-ban, hogy ott gőzgépeket állítson elő. 19016-ban elkészítette első gőzautóját a Dampf-Kraft-Wagent (gőzmeghajtású autó), mely nem volt túl sikeres. 1919-ben újabb gőzgépet tervezett, a Des Knaben Wunsch (kb. A fiúk vágya) tulajdonképpen egy kétütemű játékmotor volt. Utóbbi módosított változatát egy motorkerékpárba is beszerelte, ez volt a Das Kleine Wunder (A kis csoda). Ez volt a DKW elindulásának valódi katalizátora. |
+ | |||
+ | 1920-ban készült el az első kismotor a "Reichsfahrtmodel" prototípusa, melyet 1922-ben sorozatban kezdtek gyártani. A motorkerékpár gyártás töretlenül ívelt felfelé, emellett a kisautók fejlesztésébe is belefogtak. 1928-ra elkészült az első modell, a DKW P 600 kisautó, melyet roadster és cabriolette kivitelben gyártottak. | ||
A DKW 1932-ben – akkor a világ legnagyobb motorgyáraként – összeolvadt az [[Audi]], [[Horch]] és [[Wanderer]] márkákkal, így jött létre az [[Auto Union]]. A II. világháborút követően [[IFA]] - a későbbi [[Wartburg]] márka előfutára - név alatt is készültek DKW autók az akkor már NDK-hoz tartozó üzemben, a DKW márkanevet használatát bírósági döntés tiltotta meg a keletnémet gyár számára. | A DKW 1932-ben – akkor a világ legnagyobb motorgyáraként – összeolvadt az [[Audi]], [[Horch]] és [[Wanderer]] márkákkal, így jött létre az [[Auto Union]]. A II. világháborút követően [[IFA]] - a későbbi [[Wartburg]] márka előfutára - név alatt is készültek DKW autók az akkor már NDK-hoz tartozó üzemben, a DKW márkanevet használatát bírósági döntés tiltotta meg a keletnémet gyár számára. | ||
+ | [[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]] | ||
== Veterán DKW autók == | == Veterán DKW autók == | ||
- | + | [[Fájl:04DKW_PS_600_1928-29.jpg|thumb|center|540px|'''DKW P600 roadster - 1928''']] | |
==='''I. és II. világháború közti DKW oldtimer modellek'''=== | ==='''I. és II. világháború közti DKW oldtimer modellek'''=== | ||
35. sor: | 40. sor: | ||
* [[DKW F8-700 Luxus]] (1939-1940) | * [[DKW F8-700 Luxus]] (1939-1940) | ||
* [[DKW Sonderklasse]] (1937-1940) | * [[DKW Sonderklasse]] (1937-1940) | ||
- | + | [[Fájl:03DKW-2a.jpg|center]] | |
===='''Hátsókerék hajtású típusok, Berlin-Spandau (1928–1940) '''==== | ===='''Hátsókerék hajtású típusok, Berlin-Spandau (1928–1940) '''==== | ||
{| class="wikitable" | {| class="wikitable" | ||
103. sor: | 108. sor: | ||
- | + | [[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]] | |
==='''II. világháború utáni DKW oldtimer modellek'''=== | ==='''II. világháború utáni DKW oldtimer modellek'''=== | ||
167. sor: | 172. sor: | ||
| [[DKW F102|F102]] || 1964–1966 || 3 Reihe || 1175 cm³ || 60 PS (44 kW) || 135 km/h | | [[DKW F102|F102]] || 1964–1966 || 3 Reihe || 1175 cm³ || 60 PS (44 kW) || 135 km/h | ||
|} | |} | ||
- | + | [[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]] | |
== Veterán DKW motorok == | == Veterán DKW motorok == | ||
+ | [[Fájl:DKWReichsfahrtmodel.jpg|frame|center|'''DKW Reichsfahrtmodel- 1920''']] | ||
+ | |||
{| | {| | ||
| | | | ||
233. sor: | 240. sor: | ||
* [[DKW Hobby Luxus]] (1954-1957) | * [[DKW Hobby Luxus]] (1954-1957) | ||
|} | |} | ||
- | + | [[Fájl:02DKW_advert.jpg|thumb|center|720px|'''DKW RT 125 - 1939''']] | |
+ | [[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]] | ||
== Kapcsolódó hivatkozások == | == Kapcsolódó hivatkozások == | ||
- | + | {{commons|DKW vehicles}} | |
* [http://www.dkw-club.org/ Németországi DKW klub (német)] | * [http://www.dkw-club.org/ Németországi DKW klub (német)] | ||
+ | {|align="center" style="border:inset 4px MediumSpringGreen" | ||
+ | |- | ||
+ | |style="border:outset 3px lightgreen"|[[Fájl:VeteranPark-logo-webes.png|link=http://veteranpark.hu/oldtimer/Kezd%C5%91lap]] | ||
+ | |bgcolor="lightgray" style="border:outset 3px gray"| | ||
+ | *'''[[Szerkesztési irányelvek]]''' | ||
+ | *'''[[Gyorstalpaló szerkesztőknek]]''' | ||
+ | *'''[[Kapcsolat]]''' | ||
+ | |style="border:outset 4px lightgreen"|[[Fájl:backtop.jpg|link=DKW]] | ||
+ | |} | ||
+ | |} | ||
[[Kategória:Autómárka]] | [[Kategória:Autómárka]] | ||
[[Kategória:Motormárka]] | [[Kategória:Motormárka]] |
A lap 2013. február 13., 07:32-kori változata
Veterán márkatörténetA DKW márkát a dán Jørgen Skafte Rasmussen alapította. A mérnök végzettségű szakember 1906-ban hozott létre gyárat a németországi Zschopau-ban, hogy ott gőzgépeket állítson elő. 19016-ban elkészítette első gőzautóját a Dampf-Kraft-Wagent (gőzmeghajtású autó), mely nem volt túl sikeres. 1919-ben újabb gőzgépet tervezett, a Des Knaben Wunsch (kb. A fiúk vágya) tulajdonképpen egy kétütemű játékmotor volt. Utóbbi módosított változatát egy motorkerékpárba is beszerelte, ez volt a Das Kleine Wunder (A kis csoda). Ez volt a DKW elindulásának valódi katalizátora. 1920-ban készült el az első kismotor a "Reichsfahrtmodel" prototípusa, melyet 1922-ben sorozatban kezdtek gyártani. A motorkerékpár gyártás töretlenül ívelt felfelé, emellett a kisautók fejlesztésébe is belefogtak. 1928-ra elkészült az első modell, a DKW P 600 kisautó, melyet roadster és cabriolette kivitelben gyártottak. A DKW 1932-ben – akkor a világ legnagyobb motorgyáraként – összeolvadt az Audi, Horch és Wanderer márkákkal, így jött létre az Auto Union. A II. világháborút követően IFA - a későbbi Wartburg márka előfutára - név alatt is készültek DKW autók az akkor már NDK-hoz tartozó üzemben, a DKW márkanevet használatát bírósági döntés tiltotta meg a keletnémet gyár számára. Veterán DKW autókI. és II. világháború közti DKW oldtimer modellek
Hátsókerék hajtású típusok, Berlin-Spandau (1928–1940)
Fronthajtású típusok Zwickau-ból (1931–1942)
II. világháború utáni DKW oldtimer modellek
Fronthajtású típusok, Ingolstadt és Düsseldorf (1950–1968)Az Auto Union által gyártott gépkocsik, 1968-ig DKW márkanév alatt.
Veterán DKW motorok
Kapcsolódó hivatkozások |