DKW

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Veterán DKW autók: táblázatok)
21. sor: 21. sor:
== Veterán DKW autók ==
== Veterán DKW autók ==
-
'''I. és II. világháború közti DKW oldtimer modellek'''
+
==='''I. és II. világháború közti DKW oldtimer modellek'''===
* [[DKW F1]] (1931-n.a.)
* [[DKW F1]] (1931-n.a.)
36. sor: 36. sor:
* [[DKW Sonderklasse]] (1937-1940)
* [[DKW Sonderklasse]] (1937-1940)
-
'''II. világháború utáni DKW oldtimer modellek'''
+
===='''Hátsókerék hajtású típusok, Berlin-Spandau (1928–1940) '''====
 +
{| class="wikitable"
 +
|- style="background:#efefef;"
 +
! Typ || Bauzeitraum || Zylinder || Hubraum || Leistung || v<sub>max</sub>
 +
|-
 +
| [[DKW Typ P|Typ P (15 PS)]] || 1928/1929 || 2 Reihe || 584 cm³ || 15 PS (11 kW) || 80 km/h
 +
|-
 +
| [[DKW 4=8|Typ P 4=8 (25 PS)]] || 1929 || 4 V || 980 cm³ || 25 PS (18,4 kW) || 90 km/h
 +
|-
 +
| [[DKW Typ P|Typ PS 600 Sport]] || 1930/1931 || 2 Reihe || 584 cm³ || 18 PS (13,2 kW) || 100 km/h
 +
|-
 +
| [[DKW 4=8|Typ V 800 4=8]] || 1930/1931 || 4 V || 782 cm³ || 20 PS (14,7 kW) || 85 km/h
 +
|-
 +
| [[DKW 4=8|Typ V 1000 4=8]] || 1931/1932 || 4 V || 990 cm³ || 25 PS (18,4 kW) || 90 km/h
 +
|-
 +
| [[DKW 4=8|Typ 432 Sonderklasse]] || 1932 || 4 V || 990 cm³ || 25 PS (18,4 kW) || 95 km/h
 +
|-
 +
| [[DKW 4=8|Typ 1001 Sonderklasse]] || 1932–1934 || 4 V || 990 cm³ || 26 PS (19,1 kW) || 90 km/h
 +
|-
 +
| [[DKW Schwebeklasse|Schwebeklasse]] || 1934/1935 || 4 V || 990 cm³ || 26−30 PS (19,1−22 kW) || 90 km/h
 +
|-
 +
| [[DKW Schwebeklasse|Schwebeklasse]] || 1935–1937 || 4 V || 1054 cm³ || 32 PS (23,5 kW) || 95 km/h
 +
|-
 +
| [[DKW 4=8|Sonderklasse]] || 1937–1940 || 4 V || 1054 cm³ || 32 PS (23,5 kW) || 95 km/h
 +
|}
 +
 
 +
==== Fronthajtású típusok Zwickau-ból (1931–1942) ====
 +
{| class="wikitable"
 +
|- style="background:#efefef;"
 +
! Typ || Bauzeitraum || Zylinder || Hubraum || Leistung || v<sub>max</sub>
 +
|-
 +
| [[DKW F1|F1 FA 600]] || 1931/1932 || 2 Reihe || 584 cm³ || 15 PS (11 kW) || 75 km/h
 +
|-
 +
| [[DKW F2|F2 Meisterklasse 601]] || 1932/1933 || 2 Reihe || 584 cm³ || 15 PS (11 kW) || 75 km/h
 +
|-
 +
| [[DKW F2|F2 Reichsklasse]] || 1933–1935 || 2 Reihe || 584 cm³ || 18 PS (13,2 kW) || 80 km/h
 +
|-
 +
| [[DKW F2|F2 Meisterklasse 701]] || 1933–1935 || 2 Reihe || 692 cm³ || 20 PS (14,7 kW) || 85−90 km/h
 +
|-
 +
| [[DKW F4|F4 Meisterklasse]] || 1934/1935 || 2 Reihe || 692 cm³ || 20 PS (14,7 kW) || 85 km/h
 +
|-
 +
| [[DKW F5|F5 Reichsklasse 600]] || 1935/1936 || 2 Reihe || 584 cm³ || 18 PS (13,2 kW) || 80 km/h
 +
|-
 +
| [[DKW F5|F5 Meisterklasse 700]] || 1935/1936 || 2 Reihe || 692 cm³ || 20 PS (14,7 kW) || 85 km/h
 +
|-
 +
| [[DKW F5|F5K Zweisitzer 600]] || 1936 || 2 Reihe || 584 cm³ || 18 PS (13,2 kW) || 80 km/h
 +
|-
 +
| [[DKW F5|F5 Front Luxus Cabriolet 700]] || 1936/1937 || 2 Reihe || 692 cm³ || 20 PS (14,7 kW) || 85 km/h
 +
|-
 +
| [[DKW F5|F5K Front Luxus Sport 700]] || 1936/1937 || 2 Reihe || 692 cm³ || 20 PS (14,7 kW) || 90 km/h
 +
|-
 +
| [[DKW F7|F7 Reichsklasse 600]] || 1937/1938 || 2 Reihe || 584 cm³ || 18 PS (13,2 kW) || 80 km/h
 +
|-
 +
| [[DKW F7|F7 Meisterklasse 700]] || 1937/1938 || 2 Reihe || 692 cm³ || 20 PS (14,7 kW) || 85 km/h
 +
|-
 +
| [[DKW F7|F7 Front Luxus Cabriolet]] || 1938 || 2 Reihe || 692 cm³ || 20 PS (14,7 kW) || 85 km/h
 +
|-
 +
| [[DKW F8|F8 Reichsklasse 600]] || 1939/1940 || 2 Reihe || 589 cm³ || 18 PS (13,2 kW) || 80 km/h
 +
|-
 +
| [[DKW F8|F8 Front Luxus Cabriolet 700]] || 1939/1940 || 2 Reihe || 692 cm³ || 20 PS (14,7 kW) || 85 km/h
 +
|-
 +
| [[DKW F8|F8 Meisterklasse 700]] || 1939–1942 || 2 Reihe || 692 cm³ || 20 PS (14,7 kW) || 85 km/h
 +
|-
 +
| [[DKW F9|F9 (Prototyp)]] || geplant ab 1940 || 3 Reihe || 896 cm³ || 28 PS (20,6 kW) || 110 km/h
 +
|}
 +
 
 +
 
 +
 
 +
==='''II. világháború utáni DKW oldtimer modellek'''===
* [[DKW F 89 Meisterklasse]] (1950-1954)
* [[DKW F 89 Meisterklasse]] (1950-1954)
51. sor: 119. sor:
* [[DKW AU 1000 Sp]] (1958-1965)
* [[DKW AU 1000 Sp]] (1958-1965)
* [[DKW AU 1000 Sp Roadster]] (1961-1965)
* [[DKW AU 1000 Sp Roadster]] (1961-1965)
 +
 +
==== '''Fronthajtású típusok, Ingolstadt és Düsseldorf (1950–1968)''' ====
 +
'''Az Auto Union által gyártott gépkocsik, 1968-ig DKW márkanév alatt.'''
 +
{| class="wikitable"
 +
|- style="background:#efefef;"
 +
! Typ !! Bauzeitraum !! Zylinder !! Hubraum !! Leistung !! v<sub>max</sub>
 +
|-
 +
| [[DKW-Schnellaster|DKW Schnellaster]] || 1949–1962 || 2 bzw. 3 Reihe || 688–896 cm³ || 20–32 PS (14,7–23,5 kW) || 70–90 km/h
 +
|-
 +
| [[DKW F89|F89 Meisterklasse]] || 1950–1954 || 2 Reihe || 684 cm³ || 23 PS (16,9 kW) || 95–100 km/h
 +
|-
 +
| [[DKW F91|F91 Sonderklasse]] || 1953–1957 || 3 Reihe || 896 cm³ || 34 PS (25 kW) || 110–120 km/h
 +
|-
 +
|[[DKW Munga|F91/4 Munga]]
 +
| 1954–1956 || 3 Reihe || 896 cm³ || 38 PS (27,9 kW) || 98 km/h
 +
|-
 +
| [[DKW F93|F93/94 Großer DKW 3=6]] || 1955–1957 || 3 Reihe || 906 cm³ || 38 PS (27,9 kW) || 123 km/h
 +
|-
 +
| [[DKW 3=6 Monza|Monza]] || 1956 || 3 Reihe || 896 cm³ || 40 PS (29 kW) || 130 km/h
 +
|-
 +
| [[DKW Munga|F91/4 Munga]] || 1956–1959 || 3 Reihe || 896 cm³ || 40 PS (29 kW) || 98 km/h
 +
|-
 +
| [[DKW 3=6 Monza|Monza]] || 1957/1958 || 3 Reihe || 980 cm³ || 44−50 PS (32,3–37 kW) || 135 km/h
 +
|-
 +
| [[DKW F93|F93/94 Großer DKW 3=6]] || 1957–1959 || 3 Reihe || 906 cm³ || 40 PS (29 kW) || 115 km/h
 +
|-
 +
| [[Auto Union 1000]] || 1957–1960 || 3 Reihe || 980 cm³ || 44 PS (32,3 kW) || 120–130 km/h
 +
|-
 +
| [[Auto Union 1000#Auto Union 1000 Sp|Auto Union 1000 Sp]] || 1958–1965 || 3 Reihe || 980 cm³ || 55 PS (40 kW) || 140 km/h
 +
|-
 +
| [[DKW Munga|F91 Typ 4 + 6 Munga]] || 1958–1968 || 3 Reihe || 980 cm³ || 44 PS (32,3 kW) || 98 km/h
 +
|-
 +
| [[DKW Munga|F91 Typ 8 verlängerte Pritsche]] || 1962–1968 || 3 Reihe || 980 cm³ || 44 PS (32,3 kW) || 95 km/h
 +
|-
 +
| [[Auto Union 1000]] S || 1959–1963 || 3 Reihe || 980 cm³ || 50 PS (37 kW) || 125–135 km/h
 +
|-
 +
| [[DKW Junior|Junior]] || 1959–1962 || 3 Reihe || 741 cm³ || 34 PS (25 kW) || 114 km/h
 +
|-
 +
| [[DKW Junior|Junior de Luxe]] || 1961–1963 || 3 Reihe || 796 cm³ || 34 PS (25 kW) || 116 km/h
 +
|-
 +
| [[DKW F11|F11]] || 1963–1965 || 3 Reihe || 796 cm³ || 34 PS (25 kW) || 116 km/h
 +
|-
 +
| [[DKW F12|F12]] || 1963–1965 || 3 Reihe || 889 cm³ || 40 PS (29 kW) || 124 km/h
 +
|-
 +
| [[DKW F12|F12 (45 PS)]] || 1964/1965 || 3 Reihe || 889 cm³ || 45 PS (33 kW) || 127–128 km/h
 +
|-
 +
| [[DKW F102|F102]] || 1964–1966 || 3 Reihe || 1175 cm³ || 60 PS (44 kW) || 135 km/h
 +
|}
== Veterán DKW motorok ==
== Veterán DKW motorok ==

A lap 2013. február 13., 06:54-kori változata

DKW
DKW logo.jpg
Alapítva1916
AlapítóJørgen Skafte Rasmussen
Megszűnt1948
SzékhelyNémetország


Tartalomjegyzék

Veterán márkatörténet

A DKW márkát a dán Jørgen Skafte Rasmussen alapította. A mérnök végzettségű szakember 1906-ban hozott létre gyárat Németországban, hogy ott gőzgépeket állítson elő, s még abban az évben elkészítette első gőzautóját a Dampf-Kraft-Wagent (gőzmeghajtású autó), mely nem volt túl sikeres. 1919-ben újabb gőzgépet tervezett, a Des Knaben Wunsch (kb. A fiúk vágya) tulajdonképpen egy kétütemű játékmotor volt. Utóbbi módosított változatát egy motorkerékpárba is beszerelte, ez volt a Das Kleine Wunder (A kis csoda). Ez volt a DKW elindulásának valódi katalizátora.

A DKW 1932-ben – akkor a világ legnagyobb motorgyáraként – összeolvadt az Audi, Horch és Wanderer márkákkal, így jött létre az Auto Union. A II. világháborút követően IFA - a későbbi Wartburg márka előfutára - név alatt is készültek DKW autók az akkor már NDK-hoz tartozó üzemben, a DKW márkanevet használatát bírósági döntés tiltotta meg a keletnémet gyár számára.

Veterán DKW autók

I. és II. világháború közti DKW oldtimer modellek

Hátsókerék hajtású típusok, Berlin-Spandau (1928–1940)

Typ Bauzeitraum Zylinder Hubraum Leistung vmax
Typ P (15 PS) 1928/1929 2 Reihe 584 cm³ 15 PS (11 kW) 80 km/h
Typ P 4=8 (25 PS) 1929 4 V 980 cm³ 25 PS (18,4 kW) 90 km/h
Typ PS 600 Sport 1930/1931 2 Reihe 584 cm³ 18 PS (13,2 kW) 100 km/h
Typ V 800 4=8 1930/1931 4 V 782 cm³ 20 PS (14,7 kW) 85 km/h
Typ V 1000 4=8 1931/1932 4 V 990 cm³ 25 PS (18,4 kW) 90 km/h
Typ 432 Sonderklasse 1932 4 V 990 cm³ 25 PS (18,4 kW) 95 km/h
Typ 1001 Sonderklasse 1932–1934 4 V 990 cm³ 26 PS (19,1 kW) 90 km/h
Schwebeklasse 1934/1935 4 V 990 cm³ 26−30 PS (19,1−22 kW) 90 km/h
Schwebeklasse 1935–1937 4 V 1054 cm³ 32 PS (23,5 kW) 95 km/h
Sonderklasse 1937–1940 4 V 1054 cm³ 32 PS (23,5 kW) 95 km/h

Fronthajtású típusok Zwickau-ból (1931–1942)

Typ Bauzeitraum Zylinder Hubraum Leistung vmax
F1 FA 600 1931/1932 2 Reihe 584 cm³ 15 PS (11 kW) 75 km/h
F2 Meisterklasse 601 1932/1933 2 Reihe 584 cm³ 15 PS (11 kW) 75 km/h
F2 Reichsklasse 1933–1935 2 Reihe 584 cm³ 18 PS (13,2 kW) 80 km/h
F2 Meisterklasse 701 1933–1935 2 Reihe 692 cm³ 20 PS (14,7 kW) 85−90 km/h
F4 Meisterklasse 1934/1935 2 Reihe 692 cm³ 20 PS (14,7 kW) 85 km/h
F5 Reichsklasse 600 1935/1936 2 Reihe 584 cm³ 18 PS (13,2 kW) 80 km/h
F5 Meisterklasse 700 1935/1936 2 Reihe 692 cm³ 20 PS (14,7 kW) 85 km/h
F5K Zweisitzer 600 1936 2 Reihe 584 cm³ 18 PS (13,2 kW) 80 km/h
F5 Front Luxus Cabriolet 700 1936/1937 2 Reihe 692 cm³ 20 PS (14,7 kW) 85 km/h
F5K Front Luxus Sport 700 1936/1937 2 Reihe 692 cm³ 20 PS (14,7 kW) 90 km/h
F7 Reichsklasse 600 1937/1938 2 Reihe 584 cm³ 18 PS (13,2 kW) 80 km/h
F7 Meisterklasse 700 1937/1938 2 Reihe 692 cm³ 20 PS (14,7 kW) 85 km/h
F7 Front Luxus Cabriolet 1938 2 Reihe 692 cm³ 20 PS (14,7 kW) 85 km/h
F8 Reichsklasse 600 1939/1940 2 Reihe 589 cm³ 18 PS (13,2 kW) 80 km/h
F8 Front Luxus Cabriolet 700 1939/1940 2 Reihe 692 cm³ 20 PS (14,7 kW) 85 km/h
F8 Meisterklasse 700 1939–1942 2 Reihe 692 cm³ 20 PS (14,7 kW) 85 km/h
F9 (Prototyp) geplant ab 1940 3 Reihe 896 cm³ 28 PS (20,6 kW) 110 km/h


II. világháború utáni DKW oldtimer modellek

Fronthajtású típusok, Ingolstadt és Düsseldorf (1950–1968)

Az Auto Union által gyártott gépkocsik, 1968-ig DKW márkanév alatt.

Typ Bauzeitraum Zylinder Hubraum Leistung vmax
DKW Schnellaster 1949–1962 2 bzw. 3 Reihe 688–896 cm³ 20–32 PS (14,7–23,5 kW) 70–90 km/h
F89 Meisterklasse 1950–1954 2 Reihe 684 cm³ 23 PS (16,9 kW) 95–100 km/h
F91 Sonderklasse 1953–1957 3 Reihe 896 cm³ 34 PS (25 kW) 110–120 km/h
F91/4 Munga 1954–1956 3 Reihe 896 cm³ 38 PS (27,9 kW) 98 km/h
F93/94 Großer DKW 3=6 1955–1957 3 Reihe 906 cm³ 38 PS (27,9 kW) 123 km/h
Monza 1956 3 Reihe 896 cm³ 40 PS (29 kW) 130 km/h
F91/4 Munga 1956–1959 3 Reihe 896 cm³ 40 PS (29 kW) 98 km/h
Monza 1957/1958 3 Reihe 980 cm³ 44−50 PS (32,3–37 kW) 135 km/h
F93/94 Großer DKW 3=6 1957–1959 3 Reihe 906 cm³ 40 PS (29 kW) 115 km/h
Auto Union 1000 1957–1960 3 Reihe 980 cm³ 44 PS (32,3 kW) 120–130 km/h
Auto Union 1000 Sp 1958–1965 3 Reihe 980 cm³ 55 PS (40 kW) 140 km/h
F91 Typ 4 + 6 Munga 1958–1968 3 Reihe 980 cm³ 44 PS (32,3 kW) 98 km/h
F91 Typ 8 verlängerte Pritsche 1962–1968 3 Reihe 980 cm³ 44 PS (32,3 kW) 95 km/h
Auto Union 1000 S 1959–1963 3 Reihe 980 cm³ 50 PS (37 kW) 125–135 km/h
Junior 1959–1962 3 Reihe 741 cm³ 34 PS (25 kW) 114 km/h
Junior de Luxe 1961–1963 3 Reihe 796 cm³ 34 PS (25 kW) 116 km/h
F11 1963–1965 3 Reihe 796 cm³ 34 PS (25 kW) 116 km/h
F12 1963–1965 3 Reihe 889 cm³ 40 PS (29 kW) 124 km/h
F12 (45 PS) 1964/1965 3 Reihe 889 cm³ 45 PS (33 kW) 127–128 km/h
F102 1964–1966 3 Reihe 1175 cm³ 60 PS (44 kW) 135 km/h

Veterán DKW motorok

Kapcsolódó hivatkozások

A lap eredeti címe: „https://veteraninfo.hu/index.php?title=DKW