DKW
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(→Veterán DKW autók: táblázatok) |
|||
21. sor: | 21. sor: | ||
== Veterán DKW autók == | == Veterán DKW autók == | ||
- | '''I. és II. világháború közti DKW oldtimer modellek''' | + | ==='''I. és II. világháború közti DKW oldtimer modellek'''=== |
* [[DKW F1]] (1931-n.a.) | * [[DKW F1]] (1931-n.a.) | ||
36. sor: | 36. sor: | ||
* [[DKW Sonderklasse]] (1937-1940) | * [[DKW Sonderklasse]] (1937-1940) | ||
- | '''II. világháború utáni DKW oldtimer modellek''' | + | ===='''Hátsókerék hajtású típusok, Berlin-Spandau (1928–1940) '''==== |
+ | {| class="wikitable" | ||
+ | |- style="background:#efefef;" | ||
+ | ! Typ || Bauzeitraum || Zylinder || Hubraum || Leistung || v<sub>max</sub> | ||
+ | |- | ||
+ | | [[DKW Typ P|Typ P (15 PS)]] || 1928/1929 || 2 Reihe || 584 cm³ || 15 PS (11 kW) || 80 km/h | ||
+ | |- | ||
+ | | [[DKW 4=8|Typ P 4=8 (25 PS)]] || 1929 || 4 V || 980 cm³ || 25 PS (18,4 kW) || 90 km/h | ||
+ | |- | ||
+ | | [[DKW Typ P|Typ PS 600 Sport]] || 1930/1931 || 2 Reihe || 584 cm³ || 18 PS (13,2 kW) || 100 km/h | ||
+ | |- | ||
+ | | [[DKW 4=8|Typ V 800 4=8]] || 1930/1931 || 4 V || 782 cm³ || 20 PS (14,7 kW) || 85 km/h | ||
+ | |- | ||
+ | | [[DKW 4=8|Typ V 1000 4=8]] || 1931/1932 || 4 V || 990 cm³ || 25 PS (18,4 kW) || 90 km/h | ||
+ | |- | ||
+ | | [[DKW 4=8|Typ 432 Sonderklasse]] || 1932 || 4 V || 990 cm³ || 25 PS (18,4 kW) || 95 km/h | ||
+ | |- | ||
+ | | [[DKW 4=8|Typ 1001 Sonderklasse]] || 1932–1934 || 4 V || 990 cm³ || 26 PS (19,1 kW) || 90 km/h | ||
+ | |- | ||
+ | | [[DKW Schwebeklasse|Schwebeklasse]] || 1934/1935 || 4 V || 990 cm³ || 26−30 PS (19,1−22 kW) || 90 km/h | ||
+ | |- | ||
+ | | [[DKW Schwebeklasse|Schwebeklasse]] || 1935–1937 || 4 V || 1054 cm³ || 32 PS (23,5 kW) || 95 km/h | ||
+ | |- | ||
+ | | [[DKW 4=8|Sonderklasse]] || 1937–1940 || 4 V || 1054 cm³ || 32 PS (23,5 kW) || 95 km/h | ||
+ | |} | ||
+ | |||
+ | ==== Fronthajtású típusok Zwickau-ból (1931–1942) ==== | ||
+ | {| class="wikitable" | ||
+ | |- style="background:#efefef;" | ||
+ | ! Typ || Bauzeitraum || Zylinder || Hubraum || Leistung || v<sub>max</sub> | ||
+ | |- | ||
+ | | [[DKW F1|F1 FA 600]] || 1931/1932 || 2 Reihe || 584 cm³ || 15 PS (11 kW) || 75 km/h | ||
+ | |- | ||
+ | | [[DKW F2|F2 Meisterklasse 601]] || 1932/1933 || 2 Reihe || 584 cm³ || 15 PS (11 kW) || 75 km/h | ||
+ | |- | ||
+ | | [[DKW F2|F2 Reichsklasse]] || 1933–1935 || 2 Reihe || 584 cm³ || 18 PS (13,2 kW) || 80 km/h | ||
+ | |- | ||
+ | | [[DKW F2|F2 Meisterklasse 701]] || 1933–1935 || 2 Reihe || 692 cm³ || 20 PS (14,7 kW) || 85−90 km/h | ||
+ | |- | ||
+ | | [[DKW F4|F4 Meisterklasse]] || 1934/1935 || 2 Reihe || 692 cm³ || 20 PS (14,7 kW) || 85 km/h | ||
+ | |- | ||
+ | | [[DKW F5|F5 Reichsklasse 600]] || 1935/1936 || 2 Reihe || 584 cm³ || 18 PS (13,2 kW) || 80 km/h | ||
+ | |- | ||
+ | | [[DKW F5|F5 Meisterklasse 700]] || 1935/1936 || 2 Reihe || 692 cm³ || 20 PS (14,7 kW) || 85 km/h | ||
+ | |- | ||
+ | | [[DKW F5|F5K Zweisitzer 600]] || 1936 || 2 Reihe || 584 cm³ || 18 PS (13,2 kW) || 80 km/h | ||
+ | |- | ||
+ | | [[DKW F5|F5 Front Luxus Cabriolet 700]] || 1936/1937 || 2 Reihe || 692 cm³ || 20 PS (14,7 kW) || 85 km/h | ||
+ | |- | ||
+ | | [[DKW F5|F5K Front Luxus Sport 700]] || 1936/1937 || 2 Reihe || 692 cm³ || 20 PS (14,7 kW) || 90 km/h | ||
+ | |- | ||
+ | | [[DKW F7|F7 Reichsklasse 600]] || 1937/1938 || 2 Reihe || 584 cm³ || 18 PS (13,2 kW) || 80 km/h | ||
+ | |- | ||
+ | | [[DKW F7|F7 Meisterklasse 700]] || 1937/1938 || 2 Reihe || 692 cm³ || 20 PS (14,7 kW) || 85 km/h | ||
+ | |- | ||
+ | | [[DKW F7|F7 Front Luxus Cabriolet]] || 1938 || 2 Reihe || 692 cm³ || 20 PS (14,7 kW) || 85 km/h | ||
+ | |- | ||
+ | | [[DKW F8|F8 Reichsklasse 600]] || 1939/1940 || 2 Reihe || 589 cm³ || 18 PS (13,2 kW) || 80 km/h | ||
+ | |- | ||
+ | | [[DKW F8|F8 Front Luxus Cabriolet 700]] || 1939/1940 || 2 Reihe || 692 cm³ || 20 PS (14,7 kW) || 85 km/h | ||
+ | |- | ||
+ | | [[DKW F8|F8 Meisterklasse 700]] || 1939–1942 || 2 Reihe || 692 cm³ || 20 PS (14,7 kW) || 85 km/h | ||
+ | |- | ||
+ | | [[DKW F9|F9 (Prototyp)]] || geplant ab 1940 || 3 Reihe || 896 cm³ || 28 PS (20,6 kW) || 110 km/h | ||
+ | |} | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | ==='''II. világháború utáni DKW oldtimer modellek'''=== | ||
* [[DKW F 89 Meisterklasse]] (1950-1954) | * [[DKW F 89 Meisterklasse]] (1950-1954) | ||
51. sor: | 119. sor: | ||
* [[DKW AU 1000 Sp]] (1958-1965) | * [[DKW AU 1000 Sp]] (1958-1965) | ||
* [[DKW AU 1000 Sp Roadster]] (1961-1965) | * [[DKW AU 1000 Sp Roadster]] (1961-1965) | ||
+ | |||
+ | ==== '''Fronthajtású típusok, Ingolstadt és Düsseldorf (1950–1968)''' ==== | ||
+ | '''Az Auto Union által gyártott gépkocsik, 1968-ig DKW márkanév alatt.''' | ||
+ | {| class="wikitable" | ||
+ | |- style="background:#efefef;" | ||
+ | ! Typ !! Bauzeitraum !! Zylinder !! Hubraum !! Leistung !! v<sub>max</sub> | ||
+ | |- | ||
+ | | [[DKW-Schnellaster|DKW Schnellaster]] || 1949–1962 || 2 bzw. 3 Reihe || 688–896 cm³ || 20–32 PS (14,7–23,5 kW) || 70–90 km/h | ||
+ | |- | ||
+ | | [[DKW F89|F89 Meisterklasse]] || 1950–1954 || 2 Reihe || 684 cm³ || 23 PS (16,9 kW) || 95–100 km/h | ||
+ | |- | ||
+ | | [[DKW F91|F91 Sonderklasse]] || 1953–1957 || 3 Reihe || 896 cm³ || 34 PS (25 kW) || 110–120 km/h | ||
+ | |- | ||
+ | |[[DKW Munga|F91/4 Munga]] | ||
+ | | 1954–1956 || 3 Reihe || 896 cm³ || 38 PS (27,9 kW) || 98 km/h | ||
+ | |- | ||
+ | | [[DKW F93|F93/94 Großer DKW 3=6]] || 1955–1957 || 3 Reihe || 906 cm³ || 38 PS (27,9 kW) || 123 km/h | ||
+ | |- | ||
+ | | [[DKW 3=6 Monza|Monza]] || 1956 || 3 Reihe || 896 cm³ || 40 PS (29 kW) || 130 km/h | ||
+ | |- | ||
+ | | [[DKW Munga|F91/4 Munga]] || 1956–1959 || 3 Reihe || 896 cm³ || 40 PS (29 kW) || 98 km/h | ||
+ | |- | ||
+ | | [[DKW 3=6 Monza|Monza]] || 1957/1958 || 3 Reihe || 980 cm³ || 44−50 PS (32,3–37 kW) || 135 km/h | ||
+ | |- | ||
+ | | [[DKW F93|F93/94 Großer DKW 3=6]] || 1957–1959 || 3 Reihe || 906 cm³ || 40 PS (29 kW) || 115 km/h | ||
+ | |- | ||
+ | | [[Auto Union 1000]] || 1957–1960 || 3 Reihe || 980 cm³ || 44 PS (32,3 kW) || 120–130 km/h | ||
+ | |- | ||
+ | | [[Auto Union 1000#Auto Union 1000 Sp|Auto Union 1000 Sp]] || 1958–1965 || 3 Reihe || 980 cm³ || 55 PS (40 kW) || 140 km/h | ||
+ | |- | ||
+ | | [[DKW Munga|F91 Typ 4 + 6 Munga]] || 1958–1968 || 3 Reihe || 980 cm³ || 44 PS (32,3 kW) || 98 km/h | ||
+ | |- | ||
+ | | [[DKW Munga|F91 Typ 8 verlängerte Pritsche]] || 1962–1968 || 3 Reihe || 980 cm³ || 44 PS (32,3 kW) || 95 km/h | ||
+ | |- | ||
+ | | [[Auto Union 1000]] S || 1959–1963 || 3 Reihe || 980 cm³ || 50 PS (37 kW) || 125–135 km/h | ||
+ | |- | ||
+ | | [[DKW Junior|Junior]] || 1959–1962 || 3 Reihe || 741 cm³ || 34 PS (25 kW) || 114 km/h | ||
+ | |- | ||
+ | | [[DKW Junior|Junior de Luxe]] || 1961–1963 || 3 Reihe || 796 cm³ || 34 PS (25 kW) || 116 km/h | ||
+ | |- | ||
+ | | [[DKW F11|F11]] || 1963–1965 || 3 Reihe || 796 cm³ || 34 PS (25 kW) || 116 km/h | ||
+ | |- | ||
+ | | [[DKW F12|F12]] || 1963–1965 || 3 Reihe || 889 cm³ || 40 PS (29 kW) || 124 km/h | ||
+ | |- | ||
+ | | [[DKW F12|F12 (45 PS)]] || 1964/1965 || 3 Reihe || 889 cm³ || 45 PS (33 kW) || 127–128 km/h | ||
+ | |- | ||
+ | | [[DKW F102|F102]] || 1964–1966 || 3 Reihe || 1175 cm³ || 60 PS (44 kW) || 135 km/h | ||
+ | |} | ||
== Veterán DKW motorok == | == Veterán DKW motorok == |
A lap 2013. február 13., 06:54-kori változata
DKW | |
Alapítva | 1916 |
Alapító | Jørgen Skafte Rasmussen |
Megszűnt | 1948 |
Székhely | Németország |
Tartalomjegyzék |
Veterán márkatörténet
A DKW márkát a dán Jørgen Skafte Rasmussen alapította. A mérnök végzettségű szakember 1906-ban hozott létre gyárat Németországban, hogy ott gőzgépeket állítson elő, s még abban az évben elkészítette első gőzautóját a Dampf-Kraft-Wagent (gőzmeghajtású autó), mely nem volt túl sikeres. 1919-ben újabb gőzgépet tervezett, a Des Knaben Wunsch (kb. A fiúk vágya) tulajdonképpen egy kétütemű játékmotor volt. Utóbbi módosított változatát egy motorkerékpárba is beszerelte, ez volt a Das Kleine Wunder (A kis csoda). Ez volt a DKW elindulásának valódi katalizátora.
A DKW 1932-ben – akkor a világ legnagyobb motorgyáraként – összeolvadt az Audi, Horch és Wanderer márkákkal, így jött létre az Auto Union. A II. világháborút követően IFA - a későbbi Wartburg márka előfutára - név alatt is készültek DKW autók az akkor már NDK-hoz tartozó üzemben, a DKW márkanevet használatát bírósági döntés tiltotta meg a keletnémet gyár számára.
Veterán DKW autók
I. és II. világháború közti DKW oldtimer modellek
- DKW F1 (1931-n.a.)
- DKW F2 (1932-n.a.)
- DKW Meisterklasse F4 (1934-1935)
- DKW F5-700 (1934-1937)
- DKW F5 Reichsklasse (1935-1936)
- DKW F5-700 Luxus (1935-1938)
- DKW F7-600 (1936-1938)
- DKW F7-700 (1936-1937)
- DKW F7-700 Luxus (1938-1939)
- DKW F8-700 (1938-1942)
- DKW F8-700 Luxus (1939-1940)
- DKW Sonderklasse (1937-1940)
Hátsókerék hajtású típusok, Berlin-Spandau (1928–1940)
Typ | Bauzeitraum | Zylinder | Hubraum | Leistung | vmax |
---|---|---|---|---|---|
Typ P (15 PS) | 1928/1929 | 2 Reihe | 584 cm³ | 15 PS (11 kW) | 80 km/h |
Typ P 4=8 (25 PS) | 1929 | 4 V | 980 cm³ | 25 PS (18,4 kW) | 90 km/h |
Typ PS 600 Sport | 1930/1931 | 2 Reihe | 584 cm³ | 18 PS (13,2 kW) | 100 km/h |
Typ V 800 4=8 | 1930/1931 | 4 V | 782 cm³ | 20 PS (14,7 kW) | 85 km/h |
Typ V 1000 4=8 | 1931/1932 | 4 V | 990 cm³ | 25 PS (18,4 kW) | 90 km/h |
Typ 432 Sonderklasse | 1932 | 4 V | 990 cm³ | 25 PS (18,4 kW) | 95 km/h |
Typ 1001 Sonderklasse | 1932–1934 | 4 V | 990 cm³ | 26 PS (19,1 kW) | 90 km/h |
Schwebeklasse | 1934/1935 | 4 V | 990 cm³ | 26−30 PS (19,1−22 kW) | 90 km/h |
Schwebeklasse | 1935–1937 | 4 V | 1054 cm³ | 32 PS (23,5 kW) | 95 km/h |
Sonderklasse | 1937–1940 | 4 V | 1054 cm³ | 32 PS (23,5 kW) | 95 km/h |
Fronthajtású típusok Zwickau-ból (1931–1942)
Typ | Bauzeitraum | Zylinder | Hubraum | Leistung | vmax |
---|---|---|---|---|---|
F1 FA 600 | 1931/1932 | 2 Reihe | 584 cm³ | 15 PS (11 kW) | 75 km/h |
F2 Meisterklasse 601 | 1932/1933 | 2 Reihe | 584 cm³ | 15 PS (11 kW) | 75 km/h |
F2 Reichsklasse | 1933–1935 | 2 Reihe | 584 cm³ | 18 PS (13,2 kW) | 80 km/h |
F2 Meisterklasse 701 | 1933–1935 | 2 Reihe | 692 cm³ | 20 PS (14,7 kW) | 85−90 km/h |
F4 Meisterklasse | 1934/1935 | 2 Reihe | 692 cm³ | 20 PS (14,7 kW) | 85 km/h |
F5 Reichsklasse 600 | 1935/1936 | 2 Reihe | 584 cm³ | 18 PS (13,2 kW) | 80 km/h |
F5 Meisterklasse 700 | 1935/1936 | 2 Reihe | 692 cm³ | 20 PS (14,7 kW) | 85 km/h |
F5K Zweisitzer 600 | 1936 | 2 Reihe | 584 cm³ | 18 PS (13,2 kW) | 80 km/h |
F5 Front Luxus Cabriolet 700 | 1936/1937 | 2 Reihe | 692 cm³ | 20 PS (14,7 kW) | 85 km/h |
F5K Front Luxus Sport 700 | 1936/1937 | 2 Reihe | 692 cm³ | 20 PS (14,7 kW) | 90 km/h |
F7 Reichsklasse 600 | 1937/1938 | 2 Reihe | 584 cm³ | 18 PS (13,2 kW) | 80 km/h |
F7 Meisterklasse 700 | 1937/1938 | 2 Reihe | 692 cm³ | 20 PS (14,7 kW) | 85 km/h |
F7 Front Luxus Cabriolet | 1938 | 2 Reihe | 692 cm³ | 20 PS (14,7 kW) | 85 km/h |
F8 Reichsklasse 600 | 1939/1940 | 2 Reihe | 589 cm³ | 18 PS (13,2 kW) | 80 km/h |
F8 Front Luxus Cabriolet 700 | 1939/1940 | 2 Reihe | 692 cm³ | 20 PS (14,7 kW) | 85 km/h |
F8 Meisterklasse 700 | 1939–1942 | 2 Reihe | 692 cm³ | 20 PS (14,7 kW) | 85 km/h |
F9 (Prototyp) | geplant ab 1940 | 3 Reihe | 896 cm³ | 28 PS (20,6 kW) | 110 km/h |
II. világháború utáni DKW oldtimer modellek
- DKW F 89 Meisterklasse (1950-1954)
- DKW F 91 Sonderklasse (1953-1955)
- DKW 3=6 F 93 (1955-1957)
- DKW 3=6 F 94 (1957-1959)
- DKW 3=6 Monza (1955-1958)
- DKW AU 1000 (1959-1963)
- DKW AU 1000 S (1959-1961)
- DKW AU 1000 S (1961-1963)
- DKW AU 1000 S (1961-1962)
- DKW AU 1000 S (1959-1962)
- DKW AU 1000 S de Luxe (1962-1963)
- DKW AU 1000 Sp (1958-1965)
- DKW AU 1000 Sp Roadster (1961-1965)
Fronthajtású típusok, Ingolstadt és Düsseldorf (1950–1968)
Az Auto Union által gyártott gépkocsik, 1968-ig DKW márkanév alatt.
Typ | Bauzeitraum | Zylinder | Hubraum | Leistung | vmax |
---|---|---|---|---|---|
DKW Schnellaster | 1949–1962 | 2 bzw. 3 Reihe | 688–896 cm³ | 20–32 PS (14,7–23,5 kW) | 70–90 km/h |
F89 Meisterklasse | 1950–1954 | 2 Reihe | 684 cm³ | 23 PS (16,9 kW) | 95–100 km/h |
F91 Sonderklasse | 1953–1957 | 3 Reihe | 896 cm³ | 34 PS (25 kW) | 110–120 km/h |
F91/4 Munga | 1954–1956 | 3 Reihe | 896 cm³ | 38 PS (27,9 kW) | 98 km/h |
F93/94 Großer DKW 3=6 | 1955–1957 | 3 Reihe | 906 cm³ | 38 PS (27,9 kW) | 123 km/h |
Monza | 1956 | 3 Reihe | 896 cm³ | 40 PS (29 kW) | 130 km/h |
F91/4 Munga | 1956–1959 | 3 Reihe | 896 cm³ | 40 PS (29 kW) | 98 km/h |
Monza | 1957/1958 | 3 Reihe | 980 cm³ | 44−50 PS (32,3–37 kW) | 135 km/h |
F93/94 Großer DKW 3=6 | 1957–1959 | 3 Reihe | 906 cm³ | 40 PS (29 kW) | 115 km/h |
Auto Union 1000 | 1957–1960 | 3 Reihe | 980 cm³ | 44 PS (32,3 kW) | 120–130 km/h |
Auto Union 1000 Sp | 1958–1965 | 3 Reihe | 980 cm³ | 55 PS (40 kW) | 140 km/h |
F91 Typ 4 + 6 Munga | 1958–1968 | 3 Reihe | 980 cm³ | 44 PS (32,3 kW) | 98 km/h |
F91 Typ 8 verlängerte Pritsche | 1962–1968 | 3 Reihe | 980 cm³ | 44 PS (32,3 kW) | 95 km/h |
Auto Union 1000 S | 1959–1963 | 3 Reihe | 980 cm³ | 50 PS (37 kW) | 125–135 km/h |
Junior | 1959–1962 | 3 Reihe | 741 cm³ | 34 PS (25 kW) | 114 km/h |
Junior de Luxe | 1961–1963 | 3 Reihe | 796 cm³ | 34 PS (25 kW) | 116 km/h |
F11 | 1963–1965 | 3 Reihe | 796 cm³ | 34 PS (25 kW) | 116 km/h |
F12 | 1963–1965 | 3 Reihe | 889 cm³ | 40 PS (29 kW) | 124 km/h |
F12 (45 PS) | 1964/1965 | 3 Reihe | 889 cm³ | 45 PS (33 kW) | 127–128 km/h |
F102 | 1964–1966 | 3 Reihe | 1175 cm³ | 60 PS (44 kW) | 135 km/h |
Veterán DKW motorok
|
|
|
Kapcsolódó hivatkozások