DKW
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(→Veterán DKW autók) |
(→Veterán DKW autók) |
||
22. sor: | 22. sor: | ||
== Veterán DKW autók == | == Veterán DKW autók == | ||
{| | {| | ||
+ | | | ||
* [[DKW F1]] (1931-n.a.) | * [[DKW F1]] (1931-n.a.) | ||
* [[DKW F2]] (1932-n.a.) | * [[DKW F2]] (1932-n.a.) |
A lap 2010. május 12., 14:58-kori változata
DKW | |
Alapítva | 1916 |
Alapító | Jørgen Skafte Rasmussen |
Megszűnt | 1966 |
Székhely | Németország |
Tartalomjegyzék |
Veterán márkatörténet
A DKW márkát a dán Jørgen Skafte Rasmussen alapította. A mérnök végzettségű szakember 1916-ban hozott létre gyárat Németországban, hogy ott gőzgépeket állítson elő, s még abban az évben elkészítette első gőzautóját a Dampf-Kraft-Wagent (gőzmeghajtású autó), mely nem volt túl sikeres. 1919-ben újabb gőzgépet tervezett, a Des Knaben Wunsch (kb. A fiúk vágya) tulajdonképpen egy kétütemű játékmotor volt. Utóbbi módosított változatát egy motorkerékpárba is beszerelte, ez volt a Das Kleine Wunder (A kis csoda). Ez volt a DKW elindulásának valódi katalizátora.
A DKW 1932-ben – akkor a világ legnagyobb motorgyáraként – összeolvadt az Audi, Horch és Wanderer márkákkal, így jött létre az Auto Union. A II. világháborút követően IFA - a későbbi Wartburg márka előfutára - név alatt is készültek autók az üzemben. 1957-ben az Auto Union a Daimler-Benz kezébe került, majd a Volskwagen vásárolta fel 1964-ben. A DKW motorok és autók gyártása 1966-ban szűnt meg.
Veterán DKW autók
|
|
Veterán DKW motorok
|
|
|