DKW
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(→Veterán DKW autók) |
(→Veterán DKW autók) |
||
22. sor: | 22. sor: | ||
== Veterán DKW autók == | == Veterán DKW autók == | ||
{| | {| | ||
- | |||
* [[DKW F1]] (1931-n.a.) | * [[DKW F1]] (1931-n.a.) | ||
* [[DKW F2]] (1932-n.a.) | * [[DKW F2]] (1932-n.a.) | ||
49. sor: | 48. sor: | ||
* [[DKW AU 1000 Sp]] (1958-1965) | * [[DKW AU 1000 Sp]] (1958-1965) | ||
* [[DKW AU 1000 Sp Roadster]] (1961-1965) | * [[DKW AU 1000 Sp Roadster]] (1961-1965) | ||
+ | |} | ||
== Veterán DKW motorok == | == Veterán DKW motorok == |
A lap 2010. május 12., 14:53-kori változata
DKW | |
Alapítva | 1916 |
Alapító | Jørgen Skafte Rasmussen |
Megszűnt | 1966 |
Székhely | Németország |
Tartalomjegyzék |
Veterán márkatörténet
A DKW márkát a dán Jørgen Skafte Rasmussen alapította. A mérnök végzettségű szakember 1916-ban hozott létre gyárat Németországban, hogy ott gőzgépeket állítson elő, s még abban az évben elkészítette első gőzautóját a Dampf-Kraft-Wagent (gőzmeghajtású autó), mely nem volt túl sikeres. 1919-ben újabb gőzgépet tervezett, a Des Knaben Wunsch (kb. A fiúk vágya) tulajdonképpen egy kétütemű játékmotor volt. Utóbbi módosított változatát egy motorkerékpárba is beszerelte, ez volt a Das Kleine Wunder (A kis csoda). Ez volt a DKW elindulásának valódi katalizátora.
A DKW 1932-ben – akkor a világ legnagyobb motorgyáraként – összeolvadt az Audi, Horch és Wanderer márkákkal, így jött létre az Auto Union. A II. világháborút követően IFA - a későbbi Wartburg márka előfutára - név alatt is készültek autók az üzemben. 1957-ben az Auto Union a Daimler-Benz kezébe került, majd a Volskwagen vásárolta fel 1964-ben. A DKW motorok és autók gyártása 1966-ban szűnt meg.
Veterán DKW autók
|
Veterán DKW motorok
- DKW E 206 (1925-1928)
- DKW E 200 (1928-1928)
- DKW E 250 (1927-1928)
- DKW E 300 (1927-1929)
- DKW Z 500 (1927-1929)
- DKW ZSW500 (1928-1929)
- DKW Super-Sport 500 (1930-1932)
- DKW Sport 500 (1931-1932)
- DKW Super-Sport 600 (1931-1932)
- DKW Luxus 200 (1929-1932)
- DKW Luxus 300 (1929-1930)
- DKW Luxus-Spezial 200 (1929-1931)
- DKW Luxus-Sport 300 (1930-1931)
- DKW Luxus 500 (1929-1930)
- DKW Volksrad ES 200 (1930-1931)
- DKW ZiS (1930-1931)
- DKW KM 175 (1930-1933)
- DKW KM 200 (1934-1936)
- DKW KS 200 (1936-1940)
- DKW Block 200 (1931-1933)
- DKW Block 350 (1931-1932)
- DKW Sport 350 (1933-1934)
- DKW Block 500 (1933-1933)
- DKW Block 175 (1933-1933)
- DKW BM 200 (1933-1933)
- DKW SB 200 (1933-1938)
- DKW Sport 250 (1936-1938)
- DKW SB 250 (1938-1938)
- DKW SB 350 (1934-1938)
- DKW SB 500 (1934-1939)
- DKW NZ 250 (1938-1941)
- DKW NZ 350 (1938-1943)
- DKW NZ 350-1 (1944-1945)
- DKW NZ 500 (1939-1941)
- DKW RT 100 (1934-1936)
- DKW RT 3PS (1936-1940)
- DKW RT 125 (1940-1941)
- DKW RT 125-1 (1943-1944)
- DKW RT 125/W (1949-1952)
- DKW RT 125/2 (1952-1953)
- DKW RT 125/H (1953-1954)
- DKW RT 125/2 (1952-1954)
- DKW RT 125/2H (1954-1957)
- DKW RT 175 (1954-1955)
- DKW RT 175/S (1955-1956)
- DKW RT 175/VS (1955-1958)
- DKW RT 200 (1951-1952)
- DKW RT 200/H (1952-1953)
- DKW RT 200/2 (1954-1955)
- DKW RT 200/S (1955-1956)
- DKW RT 200/VS (1956-1957)
- DKW RT 250 (1952-1953)
- DKW RT 250/1 (1953-1955)
- DKW RT 250/2 (1953-1955)
- DKW RT 250/S (1955-1956)
- DKW RT 250/VS (1956-1957)
- DKW RT 350/S (1955-1956)
- DKW Hobby (1954-1957)
- DKW Hobby Luxus (1954-1957)