DKW
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(→Veterán DKW autók) |
(→Veterán DKW autók) |
||
21. sor: | 21. sor: | ||
== Veterán DKW autók == | == Veterán DKW autók == | ||
- | + | ||
- | + | '''I. és II. világháború közti DKW oldtimer modellek''' | |
+ | |||
* [[DKW F1]] (1931-n.a.) | * [[DKW F1]] (1931-n.a.) | ||
* [[DKW F2]] (1932-n.a.) | * [[DKW F2]] (1932-n.a.) | ||
35. sor: | 36. sor: | ||
* [[DKW F8-700 Luxus]] (1939-1940) | * [[DKW F8-700 Luxus]] (1939-1940) | ||
* [[DKW Sonderklasse]] (1937-1940) | * [[DKW Sonderklasse]] (1937-1940) | ||
+ | |||
+ | '''II. világháború utáni DKW oldtimer modellek''' | ||
+ | |||
* [[DKW F 89 Meisterklasse]] (1950-1954) | * [[DKW F 89 Meisterklasse]] (1950-1954) | ||
* [[DKW F 91 Sonderklasse]] (1953-1955) | * [[DKW F 91 Sonderklasse]] (1953-1955) | ||
43. sor: | 47. sor: | ||
* [[DKW AU 1000 S]] (1959-1961) | * [[DKW AU 1000 S]] (1959-1961) | ||
* [[DKW AU 1000 S]] (1961-1963) | * [[DKW AU 1000 S]] (1961-1963) | ||
- | |||
* [[DKW AU 1000 S]] (1961-1962) | * [[DKW AU 1000 S]] (1961-1962) | ||
* [[DKW AU 1000 S]] (1959-1962) | * [[DKW AU 1000 S]] (1959-1962) | ||
49. sor: | 52. sor: | ||
* [[DKW AU 1000 Sp]] (1958-1965) | * [[DKW AU 1000 Sp]] (1958-1965) | ||
* [[DKW AU 1000 Sp Roadster]] (1961-1965) | * [[DKW AU 1000 Sp Roadster]] (1961-1965) | ||
- | |||
== Veterán DKW motorok == | == Veterán DKW motorok == |
A lap 2010. június 29., 08:24-kori változata
DKW | |
Alapítva | 1916 |
Alapító | Jørgen Skafte Rasmussen |
Megszűnt | 1966 |
Székhely | Németország |
Tartalomjegyzék |
Veterán márkatörténet
A DKW márkát a dán Jørgen Skafte Rasmussen alapította. A mérnök végzettségű szakember 1916-ban hozott létre gyárat Németországban, hogy ott gőzgépeket állítson elő, s még abban az évben elkészítette első gőzautóját a Dampf-Kraft-Wagent (gőzmeghajtású autó), mely nem volt túl sikeres. 1919-ben újabb gőzgépet tervezett, a Des Knaben Wunsch (kb. A fiúk vágya) tulajdonképpen egy kétütemű játékmotor volt. Utóbbi módosított változatát egy motorkerékpárba is beszerelte, ez volt a Das Kleine Wunder (A kis csoda). Ez volt a DKW elindulásának valódi katalizátora.
A DKW 1932-ben – akkor a világ legnagyobb motorgyáraként – összeolvadt az Audi, Horch és Wanderer márkákkal, így jött létre az Auto Union. A II. világháborút követően IFA - a későbbi Wartburg márka előfutára - név alatt is készültek autók az üzemben. 1957-ben az Auto Union a Daimler-Benz kezébe került, majd a Volskwagen vásárolta fel 1964-ben. A DKW motorok és autók gyártása 1966-ban szűnt meg.
Veterán DKW autók
I. és II. világháború közti DKW oldtimer modellek
- DKW F1 (1931-n.a.)
- DKW F2 (1932-n.a.)
- DKW Meisterklasse F4 (1934-1935)
- DKW F5-700 (1934-1937)
- DKW F5 Reichsklasse (1935-1936)
- DKW F5-700 Luxus (1935-1938)
- DKW F7-600 (1936-1938)
- DKW F7-700 (1936-1937)
- DKW F7-700 Luxus (1938-1939)
- DKW F8-700 (1938-1942)
- DKW F8-700 Luxus (1939-1940)
- DKW Sonderklasse (1937-1940)
II. világháború utáni DKW oldtimer modellek
- DKW F 89 Meisterklasse (1950-1954)
- DKW F 91 Sonderklasse (1953-1955)
- DKW 3=6 F 93 (1955-1957)
- DKW 3=6 F 94 (1957-1959)
- DKW 3=6 Monza (1955-1958)
- DKW AU 1000 (1959-1963)
- DKW AU 1000 S (1959-1961)
- DKW AU 1000 S (1961-1963)
- DKW AU 1000 S (1961-1962)
- DKW AU 1000 S (1959-1962)
- DKW AU 1000 S de Luxe (1962-1963)
- DKW AU 1000 Sp (1958-1965)
- DKW AU 1000 Sp Roadster (1961-1965)
Veterán DKW motorok
|
|
|