Mathis
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(Új oldal, tartalma: „{{Márka | név = Mathis | logo = | képméret = 150px | képaláírás = | alapítva = 1905 | alapító = Émile Mathis | megszűnt = 1954 | székhely = Strassbourg, F…”) |
|||
5. sor: | 5. sor: | ||
| képaláírás = | | képaláírás = | ||
| alapítva = 1905 | | alapítva = 1905 | ||
- | | alapító = Émile Mathis | + | | alapító = [[Émile Mathis]] |
| megszűnt = 1954 | | megszűnt = 1954 | ||
| székhely = Strassbourg, Franciaország | | székhely = Strassbourg, Franciaország |
A lap 2010. május 31., 15:12-kori változata
Mathis | |
Alapítva | 1905 |
Alapító | Émile Mathis |
Megszűnt | 1954 |
Székhely | Strassbourg, Franciaország |
Veterán márkatörténet
A strassburgi születési Émile Mathis autókereskedőként számos modellt forgalmazott az első világháború előtt Németországhoz, majd annak befejezése után Franciaországhoz csatolt városban. A Matis a Stowerel együttműködésben készített autókat (ez volt a Stower-Matis), illetve az ifjú Ettore Bugatti is tervezett a Matis számára a korabeli Mercedesekhez kísértetiesen hasonlító modelleket.
A cég első saját autója az 1910-ben megjelenő Matis 8/20PS volt, ám az igazi sikert a második és harmadik saját „gyerek” a Matis Babylette és a Matis Baby hozta el. A cég gyorsan növelte modellkínálatát, s a kezdetben inkább könnyű és kisebb méretű négykerekűket gyártó Matis hamarosan a luxusautók piacán is bekopogott egy korszerű felépítésű autóval.
Mindezek ellenére a cégnek nem ment túl jó, így Fordokat kezdett gyártani. A II. világháború után a Émile Mathis megpróbálta feléleszteni a márkát, ám pénzt csak a kisebb repülőgépekbe szánt motorok, illetve a Renault-val kötött alkatrészbeszállítói szerződés hozott. A Mathist 1954-ben felvásárolta a Citroën, a cég alapítója két évvel később elhunyt.
Veterán Mathis autók
- Mathis Stoewer-Mathis (1910-1912)
- Mathis 8/20PS (1910-1912)
- Mathis Babylette (1912-n.a.)
- Mathis Babylette (1912-n.a.)