Škoda
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
a (→Skoda haszongépjárművek: haszonjármű) |
(→Skoda haszongépjárművek: cikk teher) |
||
393. sor: | 393. sor: | ||
== '''Skoda haszongépjárművek''' == | == '''Skoda haszongépjárművek''' == | ||
+ | [[Fájl:Const1.gif]] | ||
+ | LIAZ követte a termelés autó Automobilfabrik Reichenberger (RAF), ami működött, mivel 1907 és közben az 1. Az I. világháború megvásárolta Mlada Boleslav cég Laurin & Klement , ma Škoda Auto . LIAZ akkori egyetlen vállalkozás neve gyártott kocsik is végrehajtott az eredeti márka Skoda, ami igaz volt közepéig-70 XX év. század. | ||
+ | A tényleges nemzeti vállalati Liberec autóversenyeket (LIAZ) alapította 1. Január 1951 , és jött létre növények Rýnovice , Hradiště Münchenben és Liberec . A következő években, aggodalom nőtt fokozatosan nőtt a foglalkoztatottak száma és a termelés - az 1975 foglalkoztatott 11.000 munkavállalók és a termelt 13.600 tehergépkocsi (önkiűrítő kocsik, traktorok, kommunális járművek, stb.) | ||
+ | Fokozatosan csatlakozott alapú, vagy más növények Melnik , Zvolen , Nagy keresztelő , Přerov és Holýšov , és miután létrehozása megyei vállalkozás 1-jétől Első 1986 volt beosztottja és autóbusz gyártója np KAROSA magas száma , a gyártó hűtött pótkocsik np Orličan Chocen vagy gyártó np trolibuszok Škoda Ostrov nad Ohri. Abban az időben, a termékeket exportált a világ minden tájáról - amellett, hogy hagyományos vevők Közép-és Kelet-Európában is volt Kelet-Ázsiában, Latin-Amerikában és egyes arab államok. | ||
+ | A késő 80 év részeként a tervek KGST LIAZ is vált az egyik gyártó tervezett kis személygépkocsi, ami egy óriási segítség megoldja az éhezés az autók az akkori szocialista országokban. Abban az időben, a cég is részt vett az autók Dakar Rally , ami felkeltette a figyelmet, amit megérdemel, és ahol helyezzük top pozíciókban - III. helyezze 1987 és II. helyezzen egy évvel később, a győzelme a cég és a vezető George Moskala. | ||
+ | Miután a forradalom a 1989 és a gazdasági összeomlás a KGST országokban azonban LIAZ elvesztette szinte minden piacon, és sikerült találni egy új, az értékesítés, és ezért termelés fokozatosan csökkent. Szlovák versenyek leválasztották különálló vállalatok, 1992 a cég részben privatizálták az utalványt privatizáció , a legnagyobb tulajdonos, de állva maradt. Privatizáció fejeződött be 1995 , amikor a többség megszerezte Skoda Plzen és megváltoztatta a nevét a Skoda Liaz gazdasági megmentési program a szülő túl későn érkezett, és még üzembe új művészeti sorozat Škoda 400 (kereskedelmi megnevezés Xena a traktorok és berendezések önkormányzati Fox) segített cég jobb eredményeket. | ||
+ | A 1998 a vállalat nyilvánították fizetésképtelennek , azt törölték két hét után. A 2000 vállalat megvásárolta szlovák Sipox Holding, amely azonban nem rendelkezik elegendő forrással pénzügyi vagy termelést. A 2002 üzleti lett csődbe és legígéretesebb részét a növény, a motor üzem Rýnovice átnevezte az JAMOT végleges és az eredeti gyári München Hradiště ma gyártott Komatsu építőipari gépek. | ||
+ | |||
+ | *[[Skoda 706 R]] - eredeti teherautók, az egyik egy cab-mögött | ||
+ | *[[Škoda 706 RT]] - az első sorozat teherautók Skoda előre ellenőrzése fülke felett. Modernizált változata végétől a 60. években hívták Škoda 706 MT ("modernizált trambus") és különbözött a többi motor, tengely stb | ||
+ | *[[100-as sorozat]] - egy teljesen új típusú sorozat a korai 70 év kezdetétől problémákkal küzdenek a kínálat technológia és a termelés kapott éves késedelem. A 80 éves lett frissítve számos | ||
+ | **[[110-es sorozat]] (jelentős hozzájárulást bevezetése volt dönthető fülke), és később a | ||
+ | **[[150-es sorozat]] | ||
+ | *[[sorozat 200]] - 110 sorozat rekonstruálható a 90 járat | ||
+ | *[[Sorozat 300]] - egy másik jelentős frissítés 110 sorozatú, ill. 200 | ||
+ | *[[S sorozat]] - amelyet együttműködésben az osztrák gyártó Steyr (különösen cab) | ||
+ | *[[FZ-sorozat]] vagy Furman - Szlovák teherautók, többnyire valníkového típus | ||
+ | *[[400-as sorozat]] Xena és Fox - új teherautók a késő 90 évben előállított több tucat autó | ||
+ | |||
{| | {| | ||
|- | |- |
A lap 2012. december 5., 08:05-kori változata
Škoda | |
Alapítva | 1895 (Laurin & Klement) |
Alapító | Václav Klement, Václav Larurin |
Székhely | Mladá Boleslav, Csehország |
A(z) Škoda weboldala |
Tartalomjegyzék |
Veterán Škoda márkatörténet
Vajon mire jut egy sikeres könyvkereskedő és egy gépész a XIX. század végén, a XX. elején? Hát persze, hogy közös céget alapítanak és megteremtik a Škoda előfutárát. Václav Klement – a kereskedő – és Václav Larurin – a gépész - vállalkozása kezdetben biciklijavító műhelyként működött. Persze az indulás története sem éppen hétköznapi, Václav Klement német gyártású biciklijéhez szeretett volna pótalkatrészt rendelni, írt is egy levelet cseh nyelven a gyártónak. Nemsokára németül jött a válasz, „ha szeretne választ kapni a kérdésére, próbáljon meg olyan nyelven írni, amit meg is értünk”.
Az akkor Laurin & Klement néven futó vállalkozás már 1888-ban megépítette első motorkerékpárját, 1905-ben pedig elkészült az első kisautó, a Model A. Egy évtizeddel később már nem csak autókat, de buszokat és teherautókat is gyártott a cég. 1924-ben azonban tűz ütött ki a gyárban, így a két alapító új partner után nézett, hogy finanszírozza a gyártás újraindítását. A Laurin & Klement így olvad be Škodovy ipari óriáscégbe, pár évvel később pedig már Škoda név alatt gördülnek ki a modellek.A cég licenc alapján Hispano-Suiza modelleket gyártott ebben az időben (melyeket Superb típusjelölés alatt hozott forgalomba), de saját modellpalettáján is dolgozott. A II. világháború után 1946-ban megjelenik az első „szocialista” modell, a Škoda Tudor.
A Škoda egyike volt a fontos autóbeszállítóknak a szocialista országokban, a márka megbecsültsége valahol a Ladák és a Wartburg-ok között félúton helyezkedett el. Nyugatra is jutott belőle, bár hírnevét inkább – puritánsága és megbízhatatlansága kapcsán – vicces anekdoták éltették.
1964-ben jelenik meg a Škoda 1000 MB, mely a farmotoros korszak nyitányának tekinthető.
A céget 1991-ben vásárolta meg a Cseh Köztársaságtól a Volkswagen csoport.
Veterán Škoda autók
I. világháború előtti oldtimer Škoda modellek Laurin & Klement név alatt
- Laurin & Klement ENS (1910–1911)
- Laurin & Klement K/Kb/LOKb (1911–1915)
- Laurin & Klement LK (1911–1912)
- Laurin & Klement S/Sa (1911–1916)
- Laurin & Klement DN (1912–1915)
- Laurin & Klement RK (1912–1916)
- Laurin & Klement Sb/Sc (1912–1915)
- Laurin & Klement M/Mb/MO (1913–1915)
- Laurin & Klement MK/400 (1913–1924)
- Laurin & Klement O/OK (1913–1916)
- Laurin & Klement Sd/Se/Sg/Sk (1913–1917)
- Laurin & Klement Ms (1914–1920)
- Laurin & Klement Sh/Sk (1914–1917)
- Laurin & Klement T/Ta (1914–1921)
- Laurin & Klement Si/Sl/Sm/So/200/205 (1916–1924)
- Laurin & Klement Md/Me/Mf/Mg/Mh/Mi/Ml/300/305 (1917–1923)
I. és II. világháború közti oldtimer Škoda modellek Laurin & Klement név alatt
- Laurin & Klement T / Ta (1914)
- Laurin & Klement MK6 (Laurin & Klement MK6 / 445 / 450) (1920)
- Laurin & Klement A (1922) (Laurin & Klement A / 100) (1922)
- Laurin & Klement 105 (1923)
- Laurin & Klement 150 (1923)
- Laurin & Klement 350 (1925)
- Laurin & Klement 110 (1925)
- Laurin & Klement 120 (1925)
- Škoda 360 (Laurin & Klement 360) (1926)
- Laurin & Klement MS/540/545 (1920–1923)
nehéz haszongépjármű hátsókerék-hajtás Motor: négyütemű, szikragyújtású, vízhűtéses, soros 4 hengeres L-SV, 5912 ccm
Teljesítmény: 29,4 kW (40 LE)
Erőátvitel: NA Alváz: létraváz, szegecselt acél U-profilok
Súly: alváz 2000-3000 kg hasznos 2500-3000 kg
Felépítmény: közüzemi többcélú kialakítás, az ügyfél konkrét rendelése alapján - zárt felépítmény, teherautók, buszok, speciális teherautók, 1923 óta felváltva utas-és teherszállító pótkocsik (Martin)
Megjegyzés: felszerelt motorok mechanikai korlátozók (szabályozók) sebesség
Gyártott autók MS 390 db, 540 118 db, 545 100 db, 608 összesen
- Laurin & Klement – Škoda 545 (1924–1927)
I. és II. világháború közti oldtimer Škoda modellek
Az előzőekben a Lauren & Klement gépkocsi gyártással kapcsolatos történetét tekintettük át. Most az egyesülés utáni történet következik. A Skoda a maga korában már nagy jelentőséggel bírt a nehéziparban, a jármű és motorgyártásban, valamint a hadiiparban is, ami a bővülés után még markánsabban jelentkezett. Az 1930-as években a Skoda mégis bekerült, részben a válság, részben az üzleti érdekeltségek közötti harc miatt, a -Steyr-Daimler-Puch- érdekeltségi körébe. Ezt követően pedig, hamarosan a "III. birodalom" ausztriai és csehországi terjeszkedése,még az üzleti érdekeket is felülírta, ezzel a céget a hadiipari termelés sorába állítva.
Škoda 110, 410...... | ||
* Škoda H6 Hispano Suiza (1926) | ||
* Škoda 422 (1929-193*) | ||
* Škoda 633 (1931) | ||
* Škoda 860 (1932) Cabriolet | ||
* Škoda Popular (1934) | ||
* Škoda Popular Sport (1934) | Skoda Monte Carlo | |
* Škoda Rapid (1934) | ||
* Škoda Superb (1939-1940) |
II. világháború utáni oldtimer Škoda modellek
Škoda 1101 Tudor (1946-1949) | ||
Škoda 1101 P Colonial (1947-1949) | ||
Škoda 1102 Sedan (1948-1952) | ||
Škoda VOS (1948-1952)Special Limousine | ||
Škoda 1200 Sedan (1952-1956) | ||
Škoda 1201 (1955-1961) | ||
Škoda 1201 STW (1955-1961) | ||
Škoda 440 Spartak (1955-1959) | ||
Škoda 445 (1957-1959) | ||
Škoda 450 (1957-1959) | ||
Škoda Felicia (1959-1964) | ||
Škoda Felicia Super (1961-1964) | ||
Škoda Octavia (1959-1964) | ||
Škoda Octavia Super (1959-1964) | ||
Škoda Octavia 1200 TS (1961-1964) | ||
Škoda 1202 (1961-1973) | ||
Škoda Octavia Combi (1961-1971) | ||
Škoda 1203 (1968-1999)/TAZ-1500/ | ||
Škoda 1000 MB (1964-1969) | ||
Škoda 1100 MB (1966-1969) | ||
Škoda S 100/L (1969-1977) | ||
Škoda S 110/L (1969-1976) | ||
Škoda S 110 LS (1971-1976) | ||
| ||
Škoda 105 S/L/GL (1976-1987) | ||
Škoda 105 SP (1976-?) | ||
Škoda Garde (1981-1983) | ||
Škoda 120/L/LS (1976-1989) | ||
Škoda 120 GL/GLS (1976-1987) | ||
Škoda Rapid (1983-198x) |
Skoda motorkerékpárok (1899-1925)
L&K motorcycles |
Skoda haszongépjárművek
LIAZ követte a termelés autó Automobilfabrik Reichenberger (RAF), ami működött, mivel 1907 és közben az 1. Az I. világháború megvásárolta Mlada Boleslav cég Laurin & Klement , ma Škoda Auto . LIAZ akkori egyetlen vállalkozás neve gyártott kocsik is végrehajtott az eredeti márka Skoda, ami igaz volt közepéig-70 XX év. század. A tényleges nemzeti vállalati Liberec autóversenyeket (LIAZ) alapította 1. Január 1951 , és jött létre növények Rýnovice , Hradiště Münchenben és Liberec . A következő években, aggodalom nőtt fokozatosan nőtt a foglalkoztatottak száma és a termelés - az 1975 foglalkoztatott 11.000 munkavállalók és a termelt 13.600 tehergépkocsi (önkiűrítő kocsik, traktorok, kommunális járművek, stb.) Fokozatosan csatlakozott alapú, vagy más növények Melnik , Zvolen , Nagy keresztelő , Přerov és Holýšov , és miután létrehozása megyei vállalkozás 1-jétől Első 1986 volt beosztottja és autóbusz gyártója np KAROSA magas száma , a gyártó hűtött pótkocsik np Orličan Chocen vagy gyártó np trolibuszok Škoda Ostrov nad Ohri. Abban az időben, a termékeket exportált a világ minden tájáról - amellett, hogy hagyományos vevők Közép-és Kelet-Európában is volt Kelet-Ázsiában, Latin-Amerikában és egyes arab államok. A késő 80 év részeként a tervek KGST LIAZ is vált az egyik gyártó tervezett kis személygépkocsi, ami egy óriási segítség megoldja az éhezés az autók az akkori szocialista országokban. Abban az időben, a cég is részt vett az autók Dakar Rally , ami felkeltette a figyelmet, amit megérdemel, és ahol helyezzük top pozíciókban - III. helyezze 1987 és II. helyezzen egy évvel később, a győzelme a cég és a vezető George Moskala. Miután a forradalom a 1989 és a gazdasági összeomlás a KGST országokban azonban LIAZ elvesztette szinte minden piacon, és sikerült találni egy új, az értékesítés, és ezért termelés fokozatosan csökkent. Szlovák versenyek leválasztották különálló vállalatok, 1992 a cég részben privatizálták az utalványt privatizáció , a legnagyobb tulajdonos, de állva maradt. Privatizáció fejeződött be 1995 , amikor a többség megszerezte Skoda Plzen és megváltoztatta a nevét a Skoda Liaz gazdasági megmentési program a szülő túl későn érkezett, és még üzembe új művészeti sorozat Škoda 400 (kereskedelmi megnevezés Xena a traktorok és berendezések önkormányzati Fox) segített cég jobb eredményeket. A 1998 a vállalat nyilvánították fizetésképtelennek , azt törölték két hét után. A 2000 vállalat megvásárolta szlovák Sipox Holding, amely azonban nem rendelkezik elegendő forrással pénzügyi vagy termelést. A 2002 üzleti lett csődbe és legígéretesebb részét a növény, a motor üzem Rýnovice átnevezte az JAMOT végleges és az eredeti gyári München Hradiště ma gyártott Komatsu építőipari gépek.
- Skoda 706 R - eredeti teherautók, az egyik egy cab-mögött
- Škoda 706 RT - az első sorozat teherautók Skoda előre ellenőrzése fülke felett. Modernizált változata végétől a 60. években hívták Škoda 706 MT ("modernizált trambus") és különbözött a többi motor, tengely stb
- 100-as sorozat - egy teljesen új típusú sorozat a korai 70 év kezdetétől problémákkal küzdenek a kínálat technológia és a termelés kapott éves késedelem. A 80 éves lett frissítve számos
- 110-es sorozat (jelentős hozzájárulást bevezetése volt dönthető fülke), és később a
- 150-es sorozat
- sorozat 200 - 110 sorozat rekonstruálható a 90 járat
- Sorozat 300 - egy másik jelentős frissítés 110 sorozatú, ill. 200
- S sorozat - amelyet együttműködésben az osztrák gyártó Steyr (különösen cab)
- FZ-sorozat vagy Furman - Szlovák teherautók, többnyire valníkového típus
- 400-as sorozat Xena és Fox - új teherautók a késő 90 évben előállított több tucat autó
Skoda járművek |
Kapcsolódó Škoda hivatkozások
Skoda autocars | |
Skoda múzeum |
források --- szerkesztés alatt