Škoda

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Kapcsolódó Škoda hivatkozások)
(szerkesztések)
 
(61 közbeeső változat nincs mutatva)
1. sor: 1. sor:
 +
{|
 +
|bgcolor="ivory"|
 +
[[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg|735px]]
{{Márka
{{Márka
| név = Škoda
| név = Škoda
-
| logo = Skoda_logo.jpg
+
| logo = Skoda.Logo01.jpg
-
| képméret = 150px
+
| képméret =  
-
| képaláírás =  
+
| képaláírás = Škoda - Laurin & Klement
| alapítva = 1895 (Laurin & Klement)
| alapítva = 1895 (Laurin & Klement)
| alapító = [[Václav Klement]], [[Václav Larurin]]
| alapító = [[Václav Klement]], [[Václav Larurin]]
11. sor: 14. sor:
| kulcsemberek =  
| kulcsemberek =  
| honlap = www.skoda.com
| honlap = www.skoda.com
-
}}
+
}}== '''Veterán Škoda márkatörténet''' ==
-
 
+
-
== Veterán Škoda márkatörténet ==
+
Vajon mire jut egy sikeres könyvkereskedő és egy gépész a XIX. század végén, a XX. elején? Hát persze, hogy közös céget alapítanak és megteremtik a Škoda előfutárát. [[Václav Klement]] – a kereskedő – és [[Václav Larurin]] – a gépész - vállalkozása kezdetben biciklijavító műhelyként működött. Persze az indulás története sem éppen hétköznapi, Václav Klement német gyártású biciklijéhez szeretett volna pótalkatrészt rendelni, írt is egy levelet cseh nyelven a gyártónak. Nemsokára németül jött a válasz, „ha szeretne választ kapni a kérdésére, próbáljon meg olyan nyelven írni, amit meg is értünk”.  
Vajon mire jut egy sikeres könyvkereskedő és egy gépész a XIX. század végén, a XX. elején? Hát persze, hogy közös céget alapítanak és megteremtik a Škoda előfutárát. [[Václav Klement]] – a kereskedő – és [[Václav Larurin]] – a gépész - vállalkozása kezdetben biciklijavító műhelyként működött. Persze az indulás története sem éppen hétköznapi, Václav Klement német gyártású biciklijéhez szeretett volna pótalkatrészt rendelni, írt is egy levelet cseh nyelven a gyártónak. Nemsokára németül jött a válasz, „ha szeretne választ kapni a kérdésére, próbáljon meg olyan nyelven írni, amit meg is értünk”.  
-
Az akkor [[Laurin & Klement]] néven futó vállalkozás már 1888-ban megépítette első motorkerékpárját, 1905-ben pedig elkészült az első kisautó, a Model A.  Egy évtizeddel később már nem csak autókat, de buszokat és teherautókat is gyártott a cég. 1924-ben azonban tűz ütött ki a gyárban, így a két alapító új partner után nézett, hogy finanszírozza a gyártás újraindítását. A Laurin & Klement így olvad be Škodovy ipari óriáscégbe, pár évvel később pedig már Škoda név alatt gördülnek ki a modellek.  
+
[[Fájl:LK logo.jpg|left]]Az akkor [[Laurin & Klement]] néven futó vállalkozás már 1888-ban megépítette első motorkerékpárját, 1905-ben pedig elkészült az első kisautó, a Model A.  Egy évtizeddel később már nem csak autókat, de buszokat és teherautókat is gyártott a cég. 1924-ben azonban tűz ütött ki a gyárban, így a két alapító új partner után nézett, hogy finanszírozza a gyártás újraindítását. A Laurin & Klement így olvad be Škodovy ipari óriáscégbe, pár évvel később pedig már Škoda név alatt gördülnek ki a modellek.  
A cég licenc alapján [[Hispano-Suiza]] modelleket gyártott ebben az időben (melyeket Superb típusjelölés alatt hozott forgalomba), de saját modellpalettáján is dolgozott. A II. világháború után 1946-ban megjelenik az első „szocialista” modell, a [[Škoda Tudor]].  
A cég licenc alapján [[Hispano-Suiza]] modelleket gyártott ebben az időben (melyeket Superb típusjelölés alatt hozott forgalomba), de saját modellpalettáján is dolgozott. A II. világháború után 1946-ban megjelenik az első „szocialista” modell, a [[Škoda Tudor]].  
27. sor: 28. sor:
A céget 1991-ben vásárolta meg a Cseh Köztársaságtól a [[Volkswagen]] csoport.
A céget 1991-ben vásárolta meg a Cseh Köztársaságtól a [[Volkswagen]] csoport.
 +
[[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg|735px]]
 +
== '''Veterán Škoda autók''' ==
-
== Veterán Škoda autók ==
+
==== '''I. világháború előtti oldtimer Škoda modellek Laurin & Klement név alatt''' ====
 +
{|style="border:inset 6px brown"
 +
|-style="color:white" bgcolor="sandybrown"
 +
|____________________
 +
|
 +
|
 +
|-
 +
|style="border:inset 4px gold" colspan="3" align="center"|[[Fájl:LKlogo02.jpg]]
 +
|-bgcolor="sandybrown" align="center"
 +
|'''Laurin & Klement A
 +
'''(1905–1907)'''
 +
|[[Fájl:LKA1905.jpg|200px]] 
 +
|
 +
*Motor: V2, vízhűtéses, Furat: 80mm, löket: 100 mm, Lökettérfogat: 1,005 x 3, *Teljesítmény:7 HP,
 +
*Hajtómű:Mechanikus 3 sebességes,
 +
*Felfüggesztés: félelliptikus laprugók, Fékek: dobfék/hátsó kerekek
 +
*Karosszéria: nyitott kétüléses, Maximális sebesség: 45 km/h
 +
|-bgcolor="sandybrown" align="center"
 +
|'''Laurin & Klement B (1906–1908)'''
 +
|[[Fájl:LKB1906 02.jpg|200px|]]
 +
|
 +
*Motor: V2, vízhűtéses, Furat: 110mm, löket:100 mm, Lökettérfogat: 1,399 x 3, *Teljesítmény: 9 LE,
 +
*Hajtómű: Mechanikus 3 sebességes,
 +
*Felfüggesztés: félelliptikus laprugók, Fékek: dobfék/hátsó kerekek
 +
*Karosszéria: nyitott 4 üléses, Maximális sebesség: 45 km / h
 +
|-bgcolor="sandybrown" align="center"
 +
|'''Laurin & Klement C (1906–1908)'''
 +
|[[Fájl:L k c.jpg|200px|]]
 +
|A Lauren & Klement, az 1906-1908 években készítette, összesen cca. 14 darabot.
 +
Az orrban elhelyezett V-Twin motor térfogata 2042 ccm, ami a 3 fokozatú mechanikus váltón keresztül a hátsó kerekeket hajtotta. Tömege cca. 800 kg, maximális sebessége 50 km/h lehetett. A tengelytáv: 2630 mm, a nyomtáv - 1300 mm.
 +
|-bgcolor="sandybrown" align="center"
 +
|'''Laurin & Klement B2 (1907-1908)'''
 +
|[[Fájl:L_k_b2.jpg|200px|]]
 +
|A Lauren & Klement B2-ből 10 db készült 1907-1908-ban. Soros négyhengeres 1595 ccm-es vízhűtéses motorja a hátsó kerekeket hajtotta. A motor , a teljesítmény 9 kW (12 LE). A maximális sebessége 45 km/h volt.
 +
|-bgcolor="sandybrown" align="center"
 +
|'''Laurin & Klement E (1906–1909)'''
 +
|[[Fájl:Z8589563X,Laurin---Klement-Typ-E-1907-1911.jpg|200px|]]
 +
|Gyártása Laurin & Klement E indult 1906 évben. Volt elérhető csomagok: kettős Phaeton, Limuzin, szedán. A motor vízhűtéses, négyhengeres motor kapott helyet az első. A hajtás volt, hogy a hátsó kerekek. Motor - 4526 cm ³, és ő fejlesztette ki 26 kW ( 35 LE), 110 mm - a furat és a löket 120 mm.
 +
Maximális sebessége 85 km / h Termelést megszüntették 1907 évben keletkezett 14 autó.
 +
|-bgcolor="sandybrown" align="center"
 +
|'''Laurin & Klement C2 (1907–1908)'''
 +
|[[Fájl:Lkc2.jpg|200px]]
 +
|A Laurin & Klement C2 12/14 HP-ből 49 db-otgyártottak,háromféle  karosszéria elrendezéssel.
 +
Motor: négyütemű, benzinüzemű, vízhűtéses, orrmotor,hátsó hajtás. Lökettérfogat 2281 ccm. 10,3 kW ( 14 LE). Váz: létraváz, szegecselt acél U-alakú profilt. Súly: 820/1030 kg. Sebesség: 45 km / h
 +
|-bgcolor="sandybrown" align="center"
 +
|'''Laurin & Klement F (1907–1909)'''
 +
|[[Fájl:L k f medium.jpg|200px]]
 +
|A négyhengeres motor 2437 ccm, teljesítmény: 14 LE, hát egyenlőre ennyi...
 +
|-bgcolor="sandybrown" align="center"
 +
|'''Laurin & Klement FF (1907)'''
 +
|[[Fájl:LK FF 1907.jpg|200px|]]
 +
|1907-ben Mr. Resler, a Laurin & Klement vezető tervezője elkészítette az " FF " modell terveit. A nyolchengeres motorral felszerelt autó löket térfogata 4,9 liter, teljesítménye 45 lóerő volt. Az autó annyira jól sikerült, hogy a Párizsi Autószalonon a bemutatón - egy igazi gyöngyszem a mérnöki munkában- szlogennel szerepelt.
 +
|-bgcolor="sandybrown" align="center"
 +
|'''Laurin & Klement FC (1907–1909)'''
 +
|[[Fájl:FC 1908.jpg|200px|]]
 +
|Az FC nyitott kétüléses sportautó, Klasszikus felépítéssel, orr-motor, hátsókerék hajtás.
 +
Soros négyhengeres benzinmotorja 2438 ccm-es, furat: - 84 mm löket: 110 mm. Hajtómű: három fokozatú mech. sebességváltó. Felfüggesztés: laprugók, tengelytáv: 2448 mm, nyomtáv: 1300 / 1300 mm, súlya 900 kg, maximális sebessége 80 - 90 km / h
 +
1907-1909-ig mindössze 19 autót gyártottak. Ezek közül néhány más motort kapott (1943, 1994 és 2496  ccm).
 +
|-bgcolor="sandybrown" align="center"
 +
|'''Laurin & Klement HO/ HL/HLb (1907–1913) teherautók és buszok'''
 +
|[[Fájl:HO HL 01.jpg|200px]]
 +
|Teherautók hátsókerék hajtás. A benzines motor vízhűtéses, soros 4-hengeres mentén az első tengelyen. A kötet az 5919 cm 3 ( HO , HL ) 7364 cm 3 ( HL ) 7965 cm 3 ( HLB ). Szervokormány motor 23,5 kW ( 32 LE) ( HO, HL ) és 29,4 kW ( 40 LE) ( HL, HLB ).
 +
Alváz tömege 3800 kg ( HL ), és 4000 kg ( HO, ML ). A maximális sebessége 25 km / h (omnibuszok), 16 km / h (kamion).
 +
DE, HL: HOP - Omnibus a 12 ülő-és 5 álló utasok HOS - Omnibus-től 17 a 22 ülő utas, HL - HL teherautó HLB : a berendezés egy adott vásárló esetében HO - Omnibus (-tól 16 -ig 36 ülő utas) HL - teherautó
 +
|-bgcolor="sandybrown" align="center"
 +
|'''Laurin & Klement BS (1908–1909)'''
 +
|[[Fájl:LK BS 1907.jpg|200px]]
 +
|Nyitott kétüléses autót a motor található az első és hátsó kerék hajtás.
 +
motor térfogata 1398  cm 3 , furat  90 mm ​​löket 110 mm, Szervokormány 7 kW ( 9 LE).
 +
Tengelytávja 2142 mm, súlya 700 kg, maximális sebessége 50 km / h
 +
|-bgcolor="sandybrown" align="center"
 +
|'''Laurin & Klement FCS (1908–1909)'''
 +
|[[Fájl:LKFCS2.jpg|200px]]
 +
|Nyitott kétüléses sportautó. Szerelt soros négyhengeres felső szelepes motorja 3486 cm 3 , furat  86  mm, lökete 150 mm, L & K karburátor. Teljesítmény-ig 71 kW ( 96 LE). A négy sebességes sebességváltó, a tengelytáv 2130 mm, kaliber 1300 / 1300 mm, súlya 930 kg, maximális sebessége körülbelül 130 km / h-ban épült 8 autók. Néhányan közülük, hogy más motorok ( 1994 , 2439 , 2496 és 2940 cc.)
 +
|-bgcolor="sandybrown" align="center"
 +
|'''Laurin & Klement G (1908–1911)'''
 +
|[[Fájl:LKG.jpg|200px]]
 +
|
 +
|-bgcolor="sandybrown" align="center"
 +
|'''Laurin & Klement DO/DL (1909–1912)'''
 +
|[[Fájl:LK_DODL.jpg|200px]]
 +
|
 +
|-bgcolor="sandybrown" align="center"
 +
|'''Laurin & Klement FDO/FDL (1909–1915)'''
 +
|[[Fájl:LK_FDL.jpg|200px]]
 +
|
 +
|-bgcolor="sandybrown" align="center"
 +
|'''Laurin & Klement EN (1909–1910)'''
 +
|[[Fájl:Animated-car-gif.gif]]
 +
|
 +
|-bgcolor="sandybrown" align="center"
 +
|'''Laurin & Klement FN/GDV/RC (1909–1913)'''
 +
|[[Fájl:LKfngdvrc.jpg|200px]]
 +
|
 +
|-bgcolor="sandybrown" align="center"
 +
|'''Laurin & Klement FCR (1909)'''
 +
|[[Fájl:LK_FCR5600.jpg|200px]]
 +
|
 +
|-bgcolor="sandybrown" align="center"
 +
|'''Laurin & Klement L/LO (1909–1911)'''
 +
|[[Fájl:LK_L_LO.jpg|200px]]
 +
|
 +
|}
-
==== I. világháború előtti oldtimer Škoda modellek Laurin & Klement név alatt ====
 
-
 
-
* Laurin & Klement A (1905–1907)
 
-
* Laurin & Klement B (1906–1908)
 
-
* Laurin & Klement C (1906–1908)
 
-
* Laurin & Klement D (1906–1907)
 
-
* Laurin & Klement E (1906–1909)
 
-
* Laurin & Klement B2 (1907–1908)
 
-
* Laurin & Klement C2 (1907–1908)
 
-
* Laurin & Klement F (1907–1909)
 
-
* Laurin & Klement FF (1907)
 
-
* Laurin & Klement FC (1907–1909)
 
-
* Laurin & Klement HO/ HL/HLb (1907–1913)
 
-
* Laurin & Klement BS (1908–1909)
 
-
* Laurin & Klement FCS (1908–1909)
 
-
* Laurin & Klement G (1908–1911)
 
-
* Laurin & Klement DO/DL (1909–1912)
 
-
* Laurin & Klement FDO/FDL (1909–1915)
 
-
* Laurin & Klement EN (1909–1910)
 
-
* Laurin & Klement FN/GDV/RC (1909–1913)
 
-
* Laurin & Klement FCR (1909)
 
-
* Laurin & Klement L/LO (1909–1911)
 
* Laurin & Klement ENS (1910–1911)
* Laurin & Klement ENS (1910–1911)
* Laurin & Klement K/Kb/LOKb (1911–1915)
* Laurin & Klement K/Kb/LOKb (1911–1915)
69. sor: 152. sor:
* Laurin & Klement Md/Me/Mf/Mg/Mh/Mi/Ml/300/305 (1917–1923)
* Laurin & Klement Md/Me/Mf/Mg/Mh/Mi/Ml/300/305 (1917–1923)
-
==== I. és II. világháború közti oldtimer Škoda modellek Laurin & Klement név alatt ====
+
[[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg|735px]]
 +
==== '''I. és II. világháború közti oldtimer Škoda modellek Laurin & Klement név alatt''' ====
 +
*[[Laurin & Klement T|Laurin & Klement T / Ta]] (1914)
 +
*[[Laurin & Klement MK6]] (Laurin & Klement MK6 / 445 / 450) (1920)
 +
*[[Laurin & Klement A (1922)]] (Laurin & Klement A / 100) (1922)
 +
*[[Laurin & Klement 105]] (1923)
 +
*[[Laurin & Klement 150]] (1923)
 +
*[[Laurin & Klement 350]] (1925)
 +
*[[Laurin & Klement 110]] (1925)
 +
*[[Laurin & Klement 120]] (1925)
 +
*[[Škoda 360]] (Laurin & Klement 360) (1926)
* [[Laurin & Klement MS/540/545]] (1920–1923)
* [[Laurin & Klement MS/540/545]] (1920–1923)
-
* [[Laurin & Klement – Škoda 545]] (1924–1927)
 
-
==== I. és II. világháború közti oldtimer Škoda modellek ====
+
[[Fájl:MS540.jpg]]
 +
 
 +
nehéz haszongépjármű hátsókerék-hajtás
 +
Motor: négyütemű, szikragyújtású, vízhűtéses, soros 4 hengeres L-SV, 5912 ccm
 +
 
 +
Teljesítmény: 29,4 kW (40 LE)
 +
 
 +
Erőátvitel: NA
 +
Alváz: létraváz, szegecselt acél U-profilok
 +
 
 +
Súly: alváz 2000-3000 kg hasznos 2500-3000 kg
 +
 
 +
Felépítmény: közüzemi többcélú kialakítás, az ügyfél konkrét rendelése alapján
 +
- zárt felépítmény, teherautók, buszok,  speciális teherautók, 1923 óta felváltva utas-és teherszállító pótkocsik (Martin)
 +
 
 +
Megjegyzés: felszerelt motorok mechanikai korlátozók (szabályozók) sebesség
 +
 
 +
Gyártott autók MS 390 db,  540 118 db, 545 100 db, 608 összesen
 +
 
 +
 
 +
* [[Laurin & Klement – Škoda 545]] (1924–1927)
 +
[[Fájl:MS545.jpg]]
-
* [[Škoda 422]] (1929)
+
[[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg|735px]]
-
* [[Škoda 633]] (1931)
+
==== '''I. és II. világháború közti oldtimer Škoda modellek''' ====
-
* [[Škoda Popular]] (1934)
+
-
* [[Škoda Rapid]] (1934)
+
-
* [[Škoda Superb]] (1939-1940)
+
 +
Az előzőekben a Lauren & Klement gépkocsi gyártással kapcsolatos történetét tekintettük át. Most az egyesülés utáni történet következik. A Skoda a maga korában már nagy jelentőséggel bírt a nehéziparban, a jármű és motorgyártásban, valamint a hadiiparban is, ami a bővülés után még markánsabban jelentkezett.
 +
Az 1930-as években a Skoda mégis bekerült, részben a válság, részben az üzleti érdekeltségek közötti harc miatt, a -Steyr-Daimler-Puch- érdekeltségi körébe. Ezt követően pedig, hamarosan a "III. birodalom" ausztriai és csehországi terjeszkedése,még az üzleti érdekeket is felülírta, ezzel a céget a hadiipari termelés sorába állítva.
 +
{|style="border:inset 5px sandybrown"
 +
|-align="center" bgcolor="sandybrown"
 +
|colspan="3"|[[Fájl:skoda_banner01.jpg|720px]]
 +
|-align="center" bgcolor="beige"
 +
|Škoda 110, 410......
 +
|[[Fájl:Animated-car-gif.gif]]
 +
|
 +
|-align="center" bgcolor="beige"
 +
|* [[Škoda H6 Hispano Suiza]] (1926)
 +
|[[Fájl:SkodaHispanouizaH6.jpg|200px]]
 +
|
 +
|-align="center" bgcolor="beige"
 +
|* [[Škoda 422]] (1929-193*)
 +
|[[Fájl:Skoda422 1929.jpg|200px]]
 +
|
 +
|-align="center" bgcolor="beige"
 +
|* [[Škoda 633]] (1931)
 +
|[[Fájl:Skoda633.jpg|200px]]
 +
|
 +
|-align="center" bgcolor="beige"
 +
|* [[Škoda 860]] (1932) Cabriolet
 +
|[[Fájl:1932_Skoda_860_Cabriolet.jpg|200px]]
 +
|
 +
|-align="center" bgcolor="beige"
 +
|* [[Škoda Popular]] (1934)
 +
|[[Fájl:Skodapopular1934.jpg|200px]]
 +
|
 +
|-align="center" bgcolor="beige"
 +
|* [[Škoda Popular Sport]] (1934)
 +
|[[Fájl:Skoda-MonteCarlo.jpg|200px]]
 +
|Skoda Monte Carlo
 +
|-align="center" bgcolor="beige"
 +
|* [[Škoda Rapid]] (1934)
 +
|[[Fájl:Skoda-rapid-car.jpg|200px]]
 +
|
 +
|-align="center" bgcolor="beige"
 +
|* [[Škoda Superb]] (1939-1940)
 +
|[[Fájl:Skoda-superb.JPG|200px]]
 +
|
 +
|}
-
==== II. világháború utáni oldtimer Škoda modellek ====
+
[[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg|735px]]
 +
==== '''II. világháború utáni oldtimer Škoda modellek''' ====
 +
{|align="center" style="border:inset 4px Thistle"
 +
|-align="center"
 +
|colspan="3"|[[Fájl:skoda_banner02.jpg|720px]]
 +
|-align="center" bgcolor="beige"
 +
|[[Škoda 1101 Tudor]] (1946-1949)
 +
|[[Fájl:1101 tudor.png|200px]]
 +
|[[Fájl:1101 Tudor Cabriolet.jpg|200px]]
 +
|-align="center" bgcolor="beige"
 +
|[[Škoda 1101 P Colonial]] (1947-1949)
 +
|[[Fájl:1101 colonial.jpg|200px]]
 +
|
 +
|-align="center" bgcolor="beige"
 +
|[[Škoda 1102 Sedan]] (1948-1952)
 +
|[[Fájl:1102 sedan.jpg|200px]]
 +
|
 +
|-align="center" bgcolor="beige"
 +
|[[Škoda VOS]] (1948-1952)Special Limousine
 +
|[[Fájl:1950 Skoda VOS Special Limousine.jpg|200px]]
 +
|
 +
|-align="center" bgcolor="beige"
 +
|[[Škoda 1200 Sedan]] (1952-1956)
 +
|[[Fájl:1952 Skoda 1200 sedan.jpg|200px]]
 +
|
 +
|-align="center" bgcolor="beige"
 +
|[[Škoda 1201]] (1955-1961)
 +
|[[Fájl:1201 sedan.jpg|200px]]
 +
|
 +
|-align="center" bgcolor="beige"
 +
|[[Škoda 1201 STW]] (1955-1961)
 +
|[[Fájl:1201 stw.jpg|200px]]
 +
|
 +
|-align="center" bgcolor="beige"
 +
|[[Škoda 440 Spartak]] (1955-1959)
 +
|[[Fájl:440 spartak.jpg|200px]]
 +
|
 +
|-align="center" bgcolor="beige"
 +
|[[Škoda 445]] (1957-1959)
 +
|[[Fájl:Skoda445.jpg|200px]]
 +
|
 +
|-align="center" bgcolor="beige"
 +
|[[Škoda 450]] (1957-1959)
 +
|[[Fájl:S450_01.jpg|200px]]
 +
|
 +
|-align="center" bgcolor="beige"
 +
|[[Škoda Felicia]] (1959-1964)
 +
|[[Fájl:Ss felicia.jpg|200px]]
 +
|
 +
|-align="center" bgcolor="beige"
 +
|[[Škoda Felicia Super]] (1961-1964)
 +
|[[Fájl:S_felicia_61.jpg|200px]]
 +
|
 +
|-align="center" bgcolor="beige"
 +
|[[Škoda Octavia]] (1959-1964)
 +
|[[Fájl:S_oktavia.jpg|200px]]
 +
|
 +
|-align="center" bgcolor="beige"
 +
|[[Škoda Octavia Super]] (1959-1964)
 +
|[[Fájl:S_oktavia_super.jpg|200px]]
 +
|
 +
|-align="center" bgcolor="beige"
 +
|[[Škoda Octavia 1200 TS]] (1961-1964)
 +
|[[Fájl:S_oktavia_TS_1961.jpg|200px]]
 +
|
 +
|-align="center" bgcolor="beige"
 +
|[[Škoda 1202]] (1961-1973)
 +
|[[Fájl:Skoda_1202_Front.jpg|200px]]
 +
|[[Fájl:1202_pickup.jpg|200px]]
 +
|-align="center" bgcolor="beige"
 +
|[[Škoda Octavia Combi]] (1961-1971)
 +
|[[Fájl:1961-octavia-combi-1a.jpg|200px]]
 +
|
 +
|-align="center" bgcolor="beige"
 +
|[[Škoda 1203]] (1968-1999)/TAZ-1500/
 +
|[[Fájl:Skoda1203.jpg|200px]]
 +
|
 +
|-align="center" bgcolor="beige"
 +
| [[Škoda 1000 MB]] (1964-1969)
 +
|[[Fájl:Skoda_1000MB,_1966.jpg|200px]]
 +
|[[Fájl:1000mbc(kombi)10.jpg|200px]]
 +
|-align="center" bgcolor="beige"
 +
|[[Škoda 1000 MB|Škoda 1100 MB]] (1966-1969)
 +
|[[Fájl:Skoda_1100MB_-1968.JPG|200px]]
 +
|[[Fájl:Skoda-1000MBX.jpg|200px]]
 +
|-align="center" bgcolor="beige"
 +
|[[Škoda S 100/L]] (1969-1977)
 +
|[[Fájl:Skoda-100L.jpg|200px]]
 +
|
 +
|-align="center" bgcolor="beige"
 +
|[[Škoda S 110/L]] (1969-1976)
 +
|[[Fájl:Skoda-110l.jpg|200px]]
 +
|
 +
|-align="center" bgcolor="beige"
 +
|[[Škoda S 110 LS]] (1971-1976)
 +
|[[Fájl:S110LS.jpg|200px]]
 +
|
 +
|-align="center" bgcolor="beige"
 +
|
 +
*[[Škoda S 110 R]] (1970-1980)
 +
*[[Škoda S 130 R]]
 +
|[[Fájl:Skoda110r_1.jpg|200px]]
 +
|
 +
|-align="center" bgcolor="beige"
 +
|[[Škoda 105 S/L/GL]] (1976-1987)
 +
|[[Fájl:Skoda105_S.jpg|200px]]
 +
|
 +
|-align="center" bgcolor="beige"
 +
|
 +
|[[Fájl:S105L.jpg|200px]]
 +
|[[Fájl:105GL.jpg|200px]]
 +
|-align="center" bgcolor="beige"
 +
| [[Škoda 105 SP]] (1976-?)
 +
|[[Fájl:S105Furgonm.JPG|200px]]
 +
|[[Fájl:Skoda_logo.png|200px]]
 +
|-align="center" bgcolor="beige"
 +
|[[Škoda Garde]] (1981-1983)
 +
|[[Fájl:Skoda-garde.jpg|200px]]
 +
|[[Fájl:Skoda garde.jpg|200px]]
 +
|-align="center" bgcolor="beige"
 +
|[[Škoda 120/L/LS]] (1976-1989)
 +
|[[Fájl:S-120L.jpg|200px]]
 +
|[[Fájl:868_skoda_120_ls.jpg|200px]]
 +
|-align="center" bgcolor="beige"
 +
|[[Škoda 120 GL/GLS]] (1976-1987)
 +
|[[Fájl:S120gl.jpg|200px]]
 +
|[[Fájl:S120GLS.jpg|200px]]
 +
|-align="center" bgcolor="beige"
 +
|[[Škoda Rapid]] (1983-198x)
 +
|[[Fájl:Skoda-136-rapid-01.jpg|200px]]
 +
|[[Fájl:Rapid_cabrio.jpg|200px]]
 +
|}
 +
[[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg|735px]]
 +
== '''Skoda motorkerékpárok (1899-1925)''' ==
 +
{|style="border:inset 4px crimson"
 +
|-align="center" bgcolor="PaleGoldenrod" style="color:orangered"
 +
|[[Fájl:03a_LOGO_LK_jpg.jpg|280px]]
 +
'''Laurin & Clement'''
 +
[[Fájl:02a_Slavia_JPG.jpg|280px]]
 +
'''Slavia motorcycles'''
 +
|<youtube>a1aj15SAiR8</youtube>
 +
<youtube>LY0TgjaDuug</youtube>
 +
<youtube>Qo5d6CX6Xlw</youtube>
 +
|-align="center" bgcolor="PaleGoldenrod" style="color:orangered"
 +
|'''L&K motorcycles'''
 +
|{{commonskat|Laurin & Clement motorcycle}}
 +
|}
 +
[[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg|735px]]
 +
== '''Skoda haszongépjárművek''' ==
 +
[[Fájl:Const1.gif]]
 +
LIAZ követte a termelés autó Automobilfabrik Reichenberger (RAF), ami működött, mivel 1907 és közben az 1. Az I. világháború megvásárolta Mlada Boleslav cég Laurin & Klement , ma Škoda Auto . LIAZ akkori egyetlen vállalkozás neve gyártott kocsik is végrehajtott az eredeti márka Skoda, ami igaz volt közepéig-70 XX év. század.
 +
A tényleges nemzeti vállalati Liberec autóversenyeket (LIAZ) alapította 1. Január 1951 , és jött létre növények Rýnovice , Hradiště Münchenben és Liberec . A következő években, aggodalom nőtt fokozatosan nőtt a foglalkoztatottak száma és a termelés - az 1975 foglalkoztatott 11.000 munkavállalók és a termelt 13.600 tehergépkocsi (önkiűrítő kocsik, traktorok, kommunális járművek, stb.)
 +
Fokozatosan csatlakozott alapú, vagy más növények Melnik , Zvolen , Nagy keresztelő , Přerov és Holýšov , és miután létrehozása megyei vállalkozás 1-jétől Első 1986 volt beosztottja és autóbusz gyártója np KAROSA magas száma , a gyártó hűtött pótkocsik np Orličan Chocen vagy gyártó np trolibuszok Škoda Ostrov nad Ohri. Abban az időben, a termékeket exportált a világ minden tájáról - amellett, hogy hagyományos vevők Közép-és Kelet-Európában is volt Kelet-Ázsiában, Latin-Amerikában és egyes arab államok.
 +
A késő 80 év részeként a tervek KGST LIAZ is vált az egyik gyártó tervezett kis személygépkocsi, ami egy óriási segítség megoldja az éhezés az autók az akkori szocialista országokban. Abban az időben, a cég is részt vett az autók Dakar Rally , ami felkeltette a figyelmet, amit megérdemel, és ahol helyezzük top pozíciókban - III. helyezze 1987 és II. helyezzen egy évvel később, a győzelme a cég és a vezető George Moskala.
 +
Miután a forradalom a 1989 és a gazdasági összeomlás a KGST országokban azonban LIAZ elvesztette szinte minden piacon, és sikerült találni egy új, az értékesítés, és ezért termelés fokozatosan csökkent. Szlovák versenyek leválasztották különálló vállalatok, 1992 a cég részben privatizálták az utalványt privatizáció , a legnagyobb tulajdonos, de állva maradt. Privatizáció fejeződött be 1995 , amikor a többség megszerezte Skoda Plzen és megváltoztatta a nevét a Skoda Liaz gazdasági megmentési program a szülő túl későn érkezett, és még üzembe új művészeti sorozat Škoda 400 (kereskedelmi megnevezés Xena a traktorok és berendezések önkormányzati Fox) segített cég jobb eredményeket.
 +
A 1998 a vállalat nyilvánították fizetésképtelennek , azt törölték két hét után. A 2000 vállalat megvásárolta szlovák Sipox Holding, amely azonban nem rendelkezik elegendő forrással pénzügyi vagy termelést. A 2002 üzleti lett csődbe és legígéretesebb részét a növény, a motor üzem Rýnovice átnevezte az JAMOT végleges és az eredeti gyári München Hradiště ma gyártott Komatsu építőipari gépek.
-
* [[Škoda 1101 Tudor]] (1946-1949)
+
*[[Skoda 706 R]] - eredeti teherautók, az egyik egy cab-mögött
-
* [[Škoda 1101 P Colonial]] (1947-1949)
+
*[[Škoda 706 RT]] - az első sorozat teherautók Skoda előre ellenőrzése fülke felett. Modernizált változata végétől a 60. években hívták Škoda 706 MT ("modernizált trambus") és különbözött a többi motor, tengely stb
-
* [[Škoda 1102 Sedan]] (1948-1952)
+
*[[100-as sorozat]] - egy teljesen új típusú sorozat a korai 70 év kezdetétől problémákkal küzdenek a kínálat technológia és a termelés kapott éves késedelem. A 80 éves lett frissítve számos
-
* [[Škoda 1200 Sedan]] (1952-1956)
+
**[[110-es sorozat]] (jelentős hozzájárulást bevezetése volt dönthető fülke), és később a
-
* [[Škoda 1201]] (1955-1961)
+
**[[150-es sorozat]]
-
* [[Škoda 1201 STW]] (1955-1961)
+
*[[sorozat 200]] - 110 sorozat rekonstruálható a 90 járat
-
* [[Škoda 440 Spartak]] (1955-1959)
+
*[[Sorozat 300]] - egy másik jelentős frissítés 110 sorozatú, ill. 200
-
* [[Škoda 445]] (1957-1959)
+
*[[S sorozat]] - amelyet együttműködésben az osztrák gyártó Steyr (különösen cab)
-
* [[Škoda 450]] (1957-1959)
+
*[[FZ-sorozat]] vagy Furman - Szlovák teherautók, többnyire valníkového típus
-
* [[Škoda Felicia]] (1959-1964)
+
*[[400-as sorozat]] Xena és Fox - új teherautók a késő 90 évben előállított több tucat autó
-
* [[Škoda Felicia Super]] (1961-1964)
+
-
* [[Škoda Octavia]] (1959-1964)
+
-
* [[Škoda Octavia Super]] (1959-1964)
+
-
* [[Škoda Octavia 1200 TS]] (1961-1964)
+
-
* [[Škoda 1202]] (1961-1973)
+
-
* [[Škoda Octavia Combi]] (1961-1971)
+
-
* [[Škoda 1000 MB]] (1964-1969)
+
-
* [[Škoda 1000 MB|Škoda 1100 MB]] (1966-1969)
+
-
* [[Škoda S 100/L]] (1969-1977)
+
-
* [[Škoda S 110/L]] (1969-1976)
+
-
* [[Škoda S 110 LS]] (1971-1976)
+
-
* [[Škoda S 110 R]] (1970-1980)
+
-
* [[Škoda 105 S/L]] (1976-1987)
+
-
* [[Škoda 120/L/GL]] (1976-1989)
+
-
* [[Škoda 120 GL/GLS]] (1976-1987)
+
-
== Kapcsolódó Škoda hivatkozások ==
+
{|
 +
|-
 +
|'''Skoda járművek'''
 +
|{{commonskat|Škoda vehicles}}
 +
|}
 +
[[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg|735px]]
 +
== '''Kapcsolódó Škoda hivatkozások''' ==
 +
*[http://en.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_Auto Skoda márkatörténet a Wikimédián]
 +
*[http://www.ask.com/wiki/%C5%A0koda_Auto#Concept_cars Skoda koncepciók]
 +
{|
 +
|-
 +
|'''Skoda autocars'''
 +
|{{commonskat|Škoda}}
 +
|-
 +
|'''Skoda múzeum'''
 +
|{{commonskat|Škoda Museum}}
 +
|}
 +
{|align="center" style="border:inset 6px sandybrown"
 +
|-
 +
|style="border:outset 3px orange"|[[Fájl:VeteranPark-logo-webes.png|link=http://veteranpark.hu/oldtimer/Kezd%C5%91lap]]
 +
|bgcolor="beige" style="border:outset 3px orange"|
 +
*'''[[Szerkesztési irányelvek]]'''
 +
*'''[[Gyorstalpaló szerkesztőknek]]'''
 +
*'''[[Kapcsolat]]'''
 +
|style="border:outset 4px orange"|[[Fájl:backtop.jpg|link=Škoda]]
 +
|}
 +
|}
[[Kategória:Autómárka]]
[[Kategória:Autómárka]]

A lap jelenlegi, 2013. április 16., 09:55-kori változata

VeteranBanner2012b.jpg

Škoda
Skoda.Logo01.jpg
Škoda - Laurin & Klement
Alapítva1895 (Laurin & Klement)
AlapítóVáclav Klement, Václav Larurin
SzékhelyMladá Boleslav, Csehország
A(z) Škoda weboldala

Tartalomjegyzék

Veterán Škoda márkatörténet

Vajon mire jut egy sikeres könyvkereskedő és egy gépész a XIX. század végén, a XX. elején? Hát persze, hogy közös céget alapítanak és megteremtik a Škoda előfutárát. Václav Klement – a kereskedő – és Václav Larurin – a gépész - vállalkozása kezdetben biciklijavító műhelyként működött. Persze az indulás története sem éppen hétköznapi, Václav Klement német gyártású biciklijéhez szeretett volna pótalkatrészt rendelni, írt is egy levelet cseh nyelven a gyártónak. Nemsokára németül jött a válasz, „ha szeretne választ kapni a kérdésére, próbáljon meg olyan nyelven írni, amit meg is értünk”.

LK logo.jpg
Az akkor Laurin & Klement néven futó vállalkozás már 1888-ban megépítette első motorkerékpárját, 1905-ben pedig elkészült az első kisautó, a Model A. Egy évtizeddel később már nem csak autókat, de buszokat és teherautókat is gyártott a cég. 1924-ben azonban tűz ütött ki a gyárban, így a két alapító új partner után nézett, hogy finanszírozza a gyártás újraindítását. A Laurin & Klement így olvad be Škodovy ipari óriáscégbe, pár évvel később pedig már Škoda név alatt gördülnek ki a modellek.

A cég licenc alapján Hispano-Suiza modelleket gyártott ebben az időben (melyeket Superb típusjelölés alatt hozott forgalomba), de saját modellpalettáján is dolgozott. A II. világháború után 1946-ban megjelenik az első „szocialista” modell, a Škoda Tudor.

A Škoda egyike volt a fontos autóbeszállítóknak a szocialista országokban, a márka megbecsültsége valahol a Ladák és a Wartburg-ok között félúton helyezkedett el. Nyugatra is jutott belőle, bár hírnevét inkább – puritánsága és megbízhatatlansága kapcsán – vicces anekdoták éltették.

1964-ben jelenik meg a Škoda 1000 MB, mely a farmotoros korszak nyitányának tekinthető.

A céget 1991-ben vásárolta meg a Cseh Köztársaságtól a Volkswagen csoport.

VeteranBanner2012b.jpg

Veterán Škoda autók

I. világháború előtti oldtimer Škoda modellek Laurin & Klement név alatt

____________________
LKlogo02.jpg
Laurin & Klement A

(1905–1907)

LKA1905.jpg
  • Motor: V2, vízhűtéses, Furat: 80mm, löket: 100 mm, Lökettérfogat: 1,005 x 3, *Teljesítmény:7 HP,
  • Hajtómű:Mechanikus 3 sebességes,
  • Felfüggesztés: félelliptikus laprugók, Fékek: dobfék/hátsó kerekek
  • Karosszéria: nyitott kétüléses, Maximális sebesség: 45 km/h
Laurin & Klement B (1906–1908) LKB1906 02.jpg
  • Motor: V2, vízhűtéses, Furat: 110mm, löket:100 mm, Lökettérfogat: 1,399 x 3, *Teljesítmény: 9 LE,
  • Hajtómű: Mechanikus 3 sebességes,
  • Felfüggesztés: félelliptikus laprugók, Fékek: dobfék/hátsó kerekek
  • Karosszéria: nyitott 4 üléses, Maximális sebesség: 45 km / h
Laurin & Klement C (1906–1908) L k c.jpg A Lauren & Klement, az 1906-1908 években készítette, összesen cca. 14 darabot.

Az orrban elhelyezett V-Twin motor térfogata 2042 ccm, ami a 3 fokozatú mechanikus váltón keresztül a hátsó kerekeket hajtotta. Tömege cca. 800 kg, maximális sebessége 50 km/h lehetett. A tengelytáv: 2630 mm, a nyomtáv - 1300 mm.

Laurin & Klement B2 (1907-1908) L k b2.jpg A Lauren & Klement B2-ből 10 db készült 1907-1908-ban. Soros négyhengeres 1595 ccm-es vízhűtéses motorja a hátsó kerekeket hajtotta. A motor , a teljesítmény 9 kW (12 LE). A maximális sebessége 45 km/h volt.
Laurin & Klement E (1906–1909) Z8589563X,Laurin---Klement-Typ-E-1907-1911.jpg Gyártása Laurin & Klement E indult 1906 évben. Volt elérhető csomagok: kettős Phaeton, Limuzin, szedán. A motor vízhűtéses, négyhengeres motor kapott helyet az első. A hajtás volt, hogy a hátsó kerekek. Motor - 4526 cm ³, és ő fejlesztette ki 26 kW ( 35 LE), 110 mm - a furat és a löket 120 mm.

Maximális sebessége 85 km / h Termelést megszüntették 1907 évben keletkezett 14 autó.

Laurin & Klement C2 (1907–1908) Lkc2.jpg A Laurin & Klement C2 12/14 HP-ből 49 db-otgyártottak,háromféle karosszéria elrendezéssel.

Motor: négyütemű, benzinüzemű, vízhűtéses, orrmotor,hátsó hajtás. Lökettérfogat 2281 ccm. 10,3 kW ( 14 LE). Váz: létraváz, szegecselt acél U-alakú profilt. Súly: 820/1030 kg. Sebesség: 45 km / h

Laurin & Klement F (1907–1909) L k f medium.jpg A négyhengeres motor 2437 ccm, teljesítmény: 14 LE, hát egyenlőre ennyi...
Laurin & Klement FF (1907) LK FF 1907.jpg 1907-ben Mr. Resler, a Laurin & Klement vezető tervezője elkészítette az " FF " modell terveit. A nyolchengeres motorral felszerelt autó löket térfogata 4,9 liter, teljesítménye 45 lóerő volt. Az autó annyira jól sikerült, hogy a Párizsi Autószalonon a bemutatón - egy igazi gyöngyszem a mérnöki munkában- szlogennel szerepelt.
Laurin & Klement FC (1907–1909) FC 1908.jpg Az FC nyitott kétüléses sportautó, Klasszikus felépítéssel, orr-motor, hátsókerék hajtás.

Soros négyhengeres benzinmotorja 2438 ccm-es, furat: - 84 mm löket: 110 mm. Hajtómű: három fokozatú mech. sebességváltó. Felfüggesztés: laprugók, tengelytáv: 2448 mm, nyomtáv: 1300 / 1300 mm, súlya 900 kg, maximális sebessége 80 - 90 km / h 1907-1909-ig mindössze 19 autót gyártottak. Ezek közül néhány más motort kapott (1943, 1994 és 2496 ccm).

Laurin & Klement HO/ HL/HLb (1907–1913) teherautók és buszok HO HL 01.jpg Teherautók hátsókerék hajtás. A benzines motor vízhűtéses, soros 4-hengeres mentén az első tengelyen. A kötet az 5919 cm 3 ( HO , HL ) 7364 cm 3 ( HL ) 7965 cm 3 ( HLB ). Szervokormány motor 23,5 kW ( 32 LE) ( HO, HL ) és 29,4 kW ( 40 LE) ( HL, HLB ).

Alváz tömege 3800 kg ( HL ), és 4000 kg ( HO, ML ). A maximális sebessége 25 km / h (omnibuszok), 16 km / h (kamion). DE, HL: HOP - Omnibus a 12 ülő-és 5 álló utasok HOS - Omnibus-től 17 a 22 ülő utas, HL - HL teherautó HLB : a berendezés egy adott vásárló esetében HO - Omnibus (-tól 16 -ig 36 ülő utas) HL - teherautó

Laurin & Klement BS (1908–1909) LK BS 1907.jpg Nyitott kétüléses autót a motor található az első és hátsó kerék hajtás.

motor térfogata 1398 cm 3 , furat 90 mm ​​löket 110 mm, Szervokormány 7 kW ( 9 LE). Tengelytávja 2142 mm, súlya 700 kg, maximális sebessége 50 km / h

Laurin & Klement FCS (1908–1909) LKFCS2.jpg Nyitott kétüléses sportautó. Szerelt soros négyhengeres felső szelepes motorja 3486 cm 3 , furat 86 mm, lökete 150 mm, L & K karburátor. Teljesítmény-ig 71 kW ( 96 LE). A négy sebességes sebességváltó, a tengelytáv 2130 mm, kaliber 1300 / 1300 mm, súlya 930 kg, maximális sebessége körülbelül 130 km / h-ban épült 8 autók. Néhányan közülük, hogy más motorok ( 1994 , 2439 , 2496 és 2940 cc.)
Laurin & Klement G (1908–1911) LKG.jpg
Laurin & Klement DO/DL (1909–1912) LK DODL.jpg
Laurin & Klement FDO/FDL (1909–1915) LK FDL.jpg
Laurin & Klement EN (1909–1910) Animated-car-gif.gif
Laurin & Klement FN/GDV/RC (1909–1913) LKfngdvrc.jpg
Laurin & Klement FCR (1909) LK FCR5600.jpg
Laurin & Klement L/LO (1909–1911) LK L LO.jpg
  • Laurin & Klement ENS (1910–1911)
  • Laurin & Klement K/Kb/LOKb (1911–1915)
  • Laurin & Klement LK (1911–1912)
  • Laurin & Klement S/Sa (1911–1916)
  • Laurin & Klement DN (1912–1915)
  • Laurin & Klement RK (1912–1916)
  • Laurin & Klement Sb/Sc (1912–1915)
  • Laurin & Klement M/Mb/MO (1913–1915)
  • Laurin & Klement MK/400 (1913–1924)
  • Laurin & Klement O/OK (1913–1916)
  • Laurin & Klement Sd/Se/Sg/Sk (1913–1917)
  • Laurin & Klement Ms (1914–1920)
  • Laurin & Klement Sh/Sk (1914–1917)
  • Laurin & Klement T/Ta (1914–1921)
  • Laurin & Klement Si/Sl/Sm/So/200/205 (1916–1924)
  • Laurin & Klement Md/Me/Mf/Mg/Mh/Mi/Ml/300/305 (1917–1923)

VeteranBanner2012b.jpg

I. és II. világháború közti oldtimer Škoda modellek Laurin & Klement név alatt

MS540.jpg

nehéz haszongépjármű hátsókerék-hajtás Motor: négyütemű, szikragyújtású, vízhűtéses, soros 4 hengeres L-SV, 5912 ccm

Teljesítmény: 29,4 kW (40 LE)

Erőátvitel: NA Alváz: létraváz, szegecselt acél U-profilok

Súly: alváz 2000-3000 kg hasznos 2500-3000 kg

Felépítmény: közüzemi többcélú kialakítás, az ügyfél konkrét rendelése alapján - zárt felépítmény, teherautók, buszok, speciális teherautók, 1923 óta felváltva utas-és teherszállító pótkocsik (Martin)

Megjegyzés: felszerelt motorok mechanikai korlátozók (szabályozók) sebesség

Gyártott autók MS 390 db, 540 118 db, 545 100 db, 608 összesen


MS545.jpg

VeteranBanner2012b.jpg

I. és II. világháború közti oldtimer Škoda modellek

Az előzőekben a Lauren & Klement gépkocsi gyártással kapcsolatos történetét tekintettük át. Most az egyesülés utáni történet következik. A Skoda a maga korában már nagy jelentőséggel bírt a nehéziparban, a jármű és motorgyártásban, valamint a hadiiparban is, ami a bővülés után még markánsabban jelentkezett. Az 1930-as években a Skoda mégis bekerült, részben a válság, részben az üzleti érdekeltségek közötti harc miatt, a -Steyr-Daimler-Puch- érdekeltségi körébe. Ezt követően pedig, hamarosan a "III. birodalom" ausztriai és csehországi terjeszkedése,még az üzleti érdekeket is felülírta, ezzel a céget a hadiipari termelés sorába állítva.

Skoda banner01.jpg
Škoda 110, 410...... Animated-car-gif.gif
* Škoda H6 Hispano Suiza (1926) SkodaHispanouizaH6.jpg
* Škoda 422 (1929-193*) Skoda422 1929.jpg
* Škoda 633 (1931) Skoda633.jpg
* Škoda 860 (1932) Cabriolet 1932 Skoda 860 Cabriolet.jpg
* Škoda Popular (1934) Skodapopular1934.jpg
* Škoda Popular Sport (1934) Skoda-MonteCarlo.jpg Skoda Monte Carlo
* Škoda Rapid (1934) Skoda-rapid-car.jpg
* Škoda Superb (1939-1940) Skoda-superb.JPG

VeteranBanner2012b.jpg

II. világháború utáni oldtimer Škoda modellek

Skoda banner02.jpg
Škoda 1101 Tudor (1946-1949) 1101 tudor.png 1101 Tudor Cabriolet.jpg
Škoda 1101 P Colonial (1947-1949) 1101 colonial.jpg
Škoda 1102 Sedan (1948-1952) 1102 sedan.jpg
Škoda VOS (1948-1952)Special Limousine 1950 Skoda VOS Special Limousine.jpg
Škoda 1200 Sedan (1952-1956) 1952 Skoda 1200 sedan.jpg
Škoda 1201 (1955-1961) 1201 sedan.jpg
Škoda 1201 STW (1955-1961) 1201 stw.jpg
Škoda 440 Spartak (1955-1959) 440 spartak.jpg
Škoda 445 (1957-1959) Skoda445.jpg
Škoda 450 (1957-1959) S450 01.jpg
Škoda Felicia (1959-1964) Ss felicia.jpg
Škoda Felicia Super (1961-1964) S felicia 61.jpg
Škoda Octavia (1959-1964) S oktavia.jpg
Škoda Octavia Super (1959-1964) S oktavia super.jpg
Škoda Octavia 1200 TS (1961-1964) S oktavia TS 1961.jpg
Škoda 1202 (1961-1973) Skoda 1202 Front.jpg 1202 pickup.jpg
Škoda Octavia Combi (1961-1971) 1961-octavia-combi-1a.jpg
Škoda 1203 (1968-1999)/TAZ-1500/ Skoda1203.jpg
Škoda 1000 MB (1964-1969) Skoda 1000MB, 1966.jpg 1000mbc(kombi)10.jpg
Škoda 1100 MB (1966-1969) Skoda 1100MB -1968.JPG Skoda-1000MBX.jpg
Škoda S 100/L (1969-1977) Skoda-100L.jpg
Škoda S 110/L (1969-1976) Skoda-110l.jpg
Škoda S 110 LS (1971-1976) S110LS.jpg
Skoda110r 1.jpg
Škoda 105 S/L/GL (1976-1987) Skoda105 S.jpg
S105L.jpg 105GL.jpg
Škoda 105 SP (1976-?) S105Furgonm.JPG Skoda logo.png
Škoda Garde (1981-1983) Skoda-garde.jpg Skoda garde.jpg
Škoda 120/L/LS (1976-1989) S-120L.jpg 868 skoda 120 ls.jpg
Škoda 120 GL/GLS (1976-1987) S120gl.jpg S120GLS.jpg
Škoda Rapid (1983-198x) Skoda-136-rapid-01.jpg Rapid cabrio.jpg

VeteranBanner2012b.jpg

Skoda motorkerékpárok (1899-1925)

03a LOGO LK jpg.jpg

Laurin & Clement 02a Slavia JPG.jpg Slavia motorcycles

L&K motorcycles
A Wikimédia Commons tartalmaz Škoda témájú médiaállományokat.

VeteranBanner2012b.jpg

Skoda haszongépjárművek

Const1.gif LIAZ követte a termelés autó Automobilfabrik Reichenberger (RAF), ami működött, mivel 1907 és közben az 1. Az I. világháború megvásárolta Mlada Boleslav cég Laurin & Klement , ma Škoda Auto . LIAZ akkori egyetlen vállalkozás neve gyártott kocsik is végrehajtott az eredeti márka Skoda, ami igaz volt közepéig-70 XX év. század. A tényleges nemzeti vállalati Liberec autóversenyeket (LIAZ) alapította 1. Január 1951 , és jött létre növények Rýnovice , Hradiště Münchenben és Liberec . A következő években, aggodalom nőtt fokozatosan nőtt a foglalkoztatottak száma és a termelés - az 1975 foglalkoztatott 11.000 munkavállalók és a termelt 13.600 tehergépkocsi (önkiűrítő kocsik, traktorok, kommunális járművek, stb.) Fokozatosan csatlakozott alapú, vagy más növények Melnik , Zvolen , Nagy keresztelő , Přerov és Holýšov , és miután létrehozása megyei vállalkozás 1-jétől Első 1986 volt beosztottja és autóbusz gyártója np KAROSA magas száma , a gyártó hűtött pótkocsik np Orličan Chocen vagy gyártó np trolibuszok Škoda Ostrov nad Ohri. Abban az időben, a termékeket exportált a világ minden tájáról - amellett, hogy hagyományos vevők Közép-és Kelet-Európában is volt Kelet-Ázsiában, Latin-Amerikában és egyes arab államok. A késő 80 év részeként a tervek KGST LIAZ is vált az egyik gyártó tervezett kis személygépkocsi, ami egy óriási segítség megoldja az éhezés az autók az akkori szocialista országokban. Abban az időben, a cég is részt vett az autók Dakar Rally , ami felkeltette a figyelmet, amit megérdemel, és ahol helyezzük top pozíciókban - III. helyezze 1987 és II. helyezzen egy évvel később, a győzelme a cég és a vezető George Moskala. Miután a forradalom a 1989 és a gazdasági összeomlás a KGST országokban azonban LIAZ elvesztette szinte minden piacon, és sikerült találni egy új, az értékesítés, és ezért termelés fokozatosan csökkent. Szlovák versenyek leválasztották különálló vállalatok, 1992 a cég részben privatizálták az utalványt privatizáció , a legnagyobb tulajdonos, de állva maradt. Privatizáció fejeződött be 1995 , amikor a többség megszerezte Skoda Plzen és megváltoztatta a nevét a Skoda Liaz gazdasági megmentési program a szülő túl későn érkezett, és még üzembe új művészeti sorozat Škoda 400 (kereskedelmi megnevezés Xena a traktorok és berendezések önkormányzati Fox) segített cég jobb eredményeket. A 1998 a vállalat nyilvánították fizetésképtelennek , azt törölték két hét után. A 2000 vállalat megvásárolta szlovák Sipox Holding, amely azonban nem rendelkezik elegendő forrással pénzügyi vagy termelést. A 2002 üzleti lett csődbe és legígéretesebb részét a növény, a motor üzem Rýnovice átnevezte az JAMOT végleges és az eredeti gyári München Hradiště ma gyártott Komatsu építőipari gépek.

  • Skoda 706 R - eredeti teherautók, az egyik egy cab-mögött
  • Škoda 706 RT - az első sorozat teherautók Skoda előre ellenőrzése fülke felett. Modernizált változata végétől a 60. években hívták Škoda 706 MT ("modernizált trambus") és különbözött a többi motor, tengely stb
  • 100-as sorozat - egy teljesen új típusú sorozat a korai 70 év kezdetétől problémákkal küzdenek a kínálat technológia és a termelés kapott éves késedelem. A 80 éves lett frissítve számos
  • sorozat 200 - 110 sorozat rekonstruálható a 90 járat
  • Sorozat 300 - egy másik jelentős frissítés 110 sorozatú, ill. 200
  • S sorozat - amelyet együttműködésben az osztrák gyártó Steyr (különösen cab)
  • FZ-sorozat vagy Furman - Szlovák teherautók, többnyire valníkového típus
  • 400-as sorozat Xena és Fox - új teherautók a késő 90 évben előállított több tucat autó
Skoda járművek
A Wikimédia Commons tartalmaz Škoda témájú médiaállományokat.

VeteranBanner2012b.jpg

Kapcsolódó Škoda hivatkozások

Skoda autocars
A Wikimédia Commons tartalmaz Škoda témájú médiaállományokat.
Skoda múzeum
A Wikimédia Commons tartalmaz Škoda témájú médiaállományokat.
VeteranPark-logo-webes.png Backtop.jpg