Studebaker

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
 
(2 közbeeső változat nincs mutatva)
30. sor: 30. sor:
* [[Studebaker Six]] (1911-1918)
* [[Studebaker Six]] (1911-1918)
-
'''I. és II. világháború közötti oldtimer Studebaker modellek'''
 
 +
'''I. és II. világháború közötti oldtimer Studebaker modellek'''
* [[Studebaker Light Four]] (1918–1920)
* [[Studebaker Light Four]] (1918–1920)
61. sor: 61. sor:
== Kapcsolódó Studebaker hivatkozások ==
== Kapcsolódó Studebaker hivatkozások ==
 +
 +
* [http://www.studebakerhistory.com/ Studebaker történelem (angol)]
 +
* [http://www.studebakerdriversclub.com/ Studebaker Driver's Club (angol)]
 +
* [http://www.studebakermuseum.org/ Studebaker National Museum (angol)]
[[Kategória:Autómárka]]
[[Kategória:Autómárka]]
[[Kategória:Amerikai Egyesült Államok]]
[[Kategória:Amerikai Egyesült Államok]]
 +
 +
<meta name="keywords" content="veterán Studebaker,oldtimer Studebaker"></meta>
 +
<meta name="description" content="Studebaker - Oldtimer autók, motorok egyéb járművek a VeteránPark közösségi portálon. Kedveli a veterán járműveket? Ossza meg velünk tapasztalatát!"></meta>

A lap jelenlegi, 2010. augusztus 25., 08:06-kori változata

Studebaker
Studebaker logo.gif
Alapítva1904 (1852)
AlapítóStudebaker testvérek
Megszűnt1967
SzékhelySouth Bend, Indiana, Amerikai Egyesült Államok


Veterán Studebaker márkatörténet

A Studebaker testvérek által alapított cég már az 1850-es években kocsiszekrények és hintók építésével foglalkozott. A cég 1904-től készített az E-M-F-től licencelt autókat, 1912-től pedig már teljesen saját tervezésű gépjárműveket állított elő.

A Studebaker rendkívül gyorsan fejlődött, a 20- évek végére már az amerikai piacon a harmadik helyet foglalta el, ám a gazdasági válság hatására olyan mértékben csökkent az autók iránti kereslet, hogy a cég több millió dolláros tartozást halmozott fel.

A céget a Pierce-Arrow vásárolta fel és tette ismét növekedési pályára egy jelentős tőkeinjekció révén. A Studebaker az 50-es években számos sikermodellt mutatott be. Ekkor azonban már a nagyobb autógyárak uralták a piacot, akik a méretgazdaságosságot kihasználva jelentősen csökkentették áraikat. A Studebaker megpróbálta felvenni a kesztyűt, egyesült a Packard-al, s úgy tűnt az együttműködés sikeres lesz. Az új felállásban a Studebaker azokra a piacokra koncentrált, ahol kevés vásárló extrém igényeit elégítette ki, ide sorolható például a Studebaker Avanti kupé, mely megnyerő formájával a sportosabb autók iránt lelkes vásárlói réteget próbálta magához csábítani. A cég raktárában azonban egyre csak gyűltek az autók, így a tulajdonos 1967-ben a gyár bezárása mellett döntött.


Veterán Studebaker autók

I. világháború előtti oldtimer Studebaker modellek


I. és II. világháború közötti oldtimer Studebaker modellek

II. világháború utáni oldtimer Studebaker modellek

Kapcsolódó Studebaker hivatkozások