Sir William Lyons

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

Sir William Lyons
Született1901. szeptember 4.
Elhunyt1985. február 8.
Kapcsolódó márkaJaguar



Az ír származású Mr. Jaguárként is emlegetett Sir William Lyonst munkásságának elismeréseként 1956-ban lovaggá ütötték.

A műszaki iskola befejezése után elnyert egy tanonclehetőséget Crossley Motors manchesteri gyárába, ahonnan hazatérve egy motorkerékpár-kereskedésben dolgozott eladóként.

1922-ben közös vállalkozásba kezdett barátjával, William Walmsleyvel, aki lerobbant katonai motorkerékpárokhoz készített oldalkocsit, és megalapították a Swallow Sidecar Companyt. 1927-ben már karosszériákat is készítettek Austin Seven alvázakra, majd Standard, Swift és Fiat alvázakat láttak el karosszériával. Lyons terve szerint olcsó és elegáns autókkal kell kielégíteni a közönség igényeit.

1931-ben Standard fődarabok felhasználásával megépítette első saját autóját, az S.S. I.-t, de az igazi áttörést a Bentleykhez hasonló kinézetű és teljesítményű, ám azok árának csupán negyedéért kínált luxus-limuzinjaik hozták meg számukra. Emellett az SS100 típusú sportkocsinak köszönhették sikereiket, mely onnan kapta nevét, hogy elsőként érte el az akkoriban lélektani határnak számító 100 mérföldes óránkénti sebességet.

1935-ben még típusnévként jelent meg a Jaguar szó és az elrugaszkodó nagymacskát formázó orrdísz, ám a háború után magától értetődően nem használhatták többé az SS márkanevet, ezért a Lyons által már 1937-ben levédetett Jaguarra keresztelték át az újrainduló gyár autóit. A céget pedig 1945-től Cars Ltd.-ként jegyzik.

1967-ben lemondott a vezérigazgatói posztról, de egészen 1972-ig ő maradt a Jaguar Cars Ltd. elnöke, amikor is teljesen visszavonult wappenburry birtokára, ahol haláláig díjnyertes bárányokat és marhákat tenyésztett.

Kapcsolódó hivatkozások