Ford Thunderbird

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Új oldal, tartalma: „{{Autó | név = Ford Thunderbird | kép = | képméret = | képaláírás = | gyártó = Ford | gyártás helye = Detroit, USA | év = 1954-1966<!-- tól-ig --> | da…”)
 
1. sor: 1. sor:
{{Autó
{{Autó
| név = Ford Thunderbird
| név = Ford Thunderbird
-
| kép =  
+
| kép = Veteran-Ford-Thunderbird-oldalrol.jpg
-
| képméret =
+
| képméret = 250 px
-
| képaláírás =
+
| képaláírás = Egy 1958-as Ford Thungerbird az Álomautó Múzeumból.
| gyártó = [[Ford]]
| gyártó = [[Ford]]
| gyártás helye = Detroit, USA
| gyártás helye = Detroit, USA
39. sor: 39. sor:
A [[Ford]] nem sokáig késlekedett az ellencsapással: az 1954-es Detroiti Autókiállításon megjelent a csinos, kétüléses Thunderbird roadster, amely nevét egy a bőséges esőzésről és jólétről gondoskodó indián istenségről kapta. A Thunderbird a Fairlane szedán megkurtított alvázára épült, de egy átlagos Fordnál majdnem 30 centivel rövidebb és jóval alacsonyabb volt. Elhagyták az akkoriban szokáspos kétárnyalatú fényezést, és a krómdíszítéseket is a minimumra csökkentették.  Ráadásul a Thunderbird levehető, műanyagból készült keményteteje és puhább futóműve miatt jóval kényelmesebb volt, mint az import-sportkocsik.
A [[Ford]] nem sokáig késlekedett az ellencsapással: az 1954-es Detroiti Autókiállításon megjelent a csinos, kétüléses Thunderbird roadster, amely nevét egy a bőséges esőzésről és jólétről gondoskodó indián istenségről kapta. A Thunderbird a Fairlane szedán megkurtított alvázára épült, de egy átlagos Fordnál majdnem 30 centivel rövidebb és jóval alacsonyabb volt. Elhagyták az akkoriban szokáspos kétárnyalatú fényezést, és a krómdíszítéseket is a minimumra csökkentették.  Ráadásul a Thunderbird levehető, műanyagból készült keményteteje és puhább futóműve miatt jóval kényelmesebb volt, mint az import-sportkocsik.
 +
 +
<gallery>
 +
Fájl:Veteran-Ford-Thunderbird-elolrol.jpg
 +
Fájl:Veteran-Ford-Thunderbird-motor.jpg
 +
Fájl:Veteran-Ford-Thunderbird-belso.jpg
 +
Fájl:Veteran-Ford-Thunderbird-oldalrol.jpg
 +
</gallery>
 +
A motorháztető alatt 4,8 literes felülszelepelt [[V8]]-as terpeszkedett, amely [[Holley]] gyártmányú, négytorkú porlasztója segítségével háromfokozatú kéziváltóhoz kapcsolva 193, míg az opciós Fordomatic automata váltóval 198 lóerőre volt képes. 1956-ra már a leggyengébb motor is 215 lóerő teljesítményre volt képes, míg  az 5,1 literes csúcsmodell 340-re.
A motorháztető alatt 4,8 literes felülszelepelt [[V8]]-as terpeszkedett, amely [[Holley]] gyártmányú, négytorkú porlasztója segítségével háromfokozatú kéziváltóhoz kapcsolva 193, míg az opciós Fordomatic automata váltóval 198 lóerőre volt képes. 1956-ra már a leggyengébb motor is 215 lóerő teljesítményre volt képes, míg  az 5,1 literes csúcsmodell 340-re.

A lap jelenlegi, 2011. augusztus 5., 09:49-kori változata

Ford Thunderbird
Veteran-Ford-Thunderbird-oldalrol.jpg
Egy 1958-as Ford Thungerbird az Álomautó Múzeumból.
Gyártási adatok
GyártóFord
Gyártás helyeDetroit, USA
Gyártás éve1954-1966



Veterán Ford Thunderbird típustörténet

A Ford Thunderbird megszületésében nem kis szerepe volt az európai sportautó gyártás új irányainak. A második világháború után az Európából hazatérő katonák csinos menyecskékkel és vonzó sportkocsikkal tértek haza.

A döntően Nagy-Britanniában gyártott, kis kétüléses roadsterek felpezsdítették az amerikai autópiacot. Az MG, a Jaguar, a Triumph és társaik az amerikai autógyárakat is elgondolkodtatták. A General Motors lépett először, s 1953-ban megjelent a Chevrolet Corvette.

A Ford nem sokáig késlekedett az ellencsapással: az 1954-es Detroiti Autókiállításon megjelent a csinos, kétüléses Thunderbird roadster, amely nevét egy a bőséges esőzésről és jólétről gondoskodó indián istenségről kapta. A Thunderbird a Fairlane szedán megkurtított alvázára épült, de egy átlagos Fordnál majdnem 30 centivel rövidebb és jóval alacsonyabb volt. Elhagyták az akkoriban szokáspos kétárnyalatú fényezést, és a krómdíszítéseket is a minimumra csökkentették. Ráadásul a Thunderbird levehető, műanyagból készült keményteteje és puhább futóműve miatt jóval kényelmesebb volt, mint az import-sportkocsik.


A motorháztető alatt 4,8 literes felülszelepelt V8-as terpeszkedett, amely Holley gyártmányú, négytorkú porlasztója segítségével háromfokozatú kéziváltóhoz kapcsolva 193, míg az opciós Fordomatic automata váltóval 198 lóerőre volt képes. 1956-ra már a leggyengébb motor is 215 lóerő teljesítményre volt képes, míg az 5,1 literes csúcsmodell 340-re.

A Thunderbirdből első évben több, mint 16000 darab fogyott - ezzel kategóriájának éllovasa lett. 1956-ra éppen ezért nem sokat módosítottak a bevált recepten: a pótkereket áthelyezték az autó farára, s ezzel kapcsolatban áttervezték a hátsó lökhárítót. Az '56-os modellévben újabb 15000 Thunderbird-t sikerült értékesíteni, ám ez csak apró cseppnek számított a Ford évi többszázezres termeléséhez képest.


Kapcsolódó oldtimer Ford Thunderbird források, hivatkozások