Ferdinand Porsche

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
1. sor: 1. sor:
-
{{Márka
+
{{Emberek
-
| név = BMW (Bayerische Motoren Werke)
+
| név = Dr. Ferdinand Porsche
-
| logo = BMW_logo.png
+
| kép =  
-
| képméret = 150px
+
| képméret =  
| képaláírás =  
| képaláírás =  
-
| alapítva = 1916. március 7.
+
| született = 1875. szeptember 3.
-
| alapító = [[Franz Josef Popp]]
+
| elhunyt = 1951. január 30.
-
| megszűnt =
+
| kapcsolódó márka =
-
| székhely = München, Németország
+
| híres munkák =  
-
| jelmondat = The Ultimate Driving Machine
+
| innováció =  
-
| kulcsemberek =
+
-
| honlap = www.bmw.com
+
}}
}}
 +

A lap 2010. június 16., 10:38-kori változata

Dr. Ferdinand Porsche
Született1875. szeptember 3.
Elhunyt1951. január 30.




Ferdinand Porsche

Ferdinand Porschét gyakran az autóipar géniuszaként is emlegetik, nevéhez számos márka és fejlesztés kötődik.

A tehetséges mérnök 1931-ben hozta létre saját mérnöki irodáját, miután már komoly tapasztalatokat szerzett először az Astro-Daimlernél, majd a Steyr-nél. A cég első megbízásai a Wanderer-től, NSU-tól és a Zündapptól érkeztek, ám az igazi áttörést az Adolf Hitler által támogatót népautó, az első Volkswagen tervezése hozta, mely csak a II. világháború után került gyártásba.

Porsche nevéhez fűződik a II. világháború egyik hírhedt tankjának, a Tigrisnek a megtervezése.

Porsche az olasz Italian Cisitalia cég közbenjárásával és a fáma szerint 1 millió frankos támogatásával szabadult ki a II. világháború után a francia fogságból

Az első Porsche néven futó modell 1950-re készült el, ez volt a Volkswagen Bogár alapjait és formavilágát is „hasznosító” Porsche 356-os, melynek nevét a Le Mans futamgyőzelmekkel erősítette meg a tervező.

Ferdinand Porsche 1952-ben halt meg, a céget fia Ferry Porsche vette át, aki dinamikusan bővítette a 356-os motorkínálatát és beindította a tengerentúli exportot.