Ferdinand Porsche
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
12. sor: | 12. sor: | ||
- | + | '''Ferdinand Porschét''' gyakran az autóipar géniuszaként is emlegetik, nevéhez számos márka és fejlesztés kötődik. | |
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | Ferdinand Porschét gyakran az autóipar géniuszaként is emlegetik, nevéhez számos márka és fejlesztés kötődik. | + | |
A tehetséges mérnök 1931-ben hozta létre saját mérnöki irodáját, miután már komoly tapasztalatokat szerzett először az [[Astro-Daimler]]nél, majd a [[Steyr]]-nél. A cég első megbízásai a [[Wanderer]]-től, [[NSU]]-tól és a [[Zündapp]]tól érkeztek, ám az igazi áttörést az Adolf Hitler által támogatót népautó, az első Volkswagen tervezése hozta, mely csak a II. világháború után került gyártásba. | A tehetséges mérnök 1931-ben hozta létre saját mérnöki irodáját, miután már komoly tapasztalatokat szerzett először az [[Astro-Daimler]]nél, majd a [[Steyr]]-nél. A cég első megbízásai a [[Wanderer]]-től, [[NSU]]-tól és a [[Zündapp]]tól érkeztek, ám az igazi áttörést az Adolf Hitler által támogatót népautó, az első Volkswagen tervezése hozta, mely csak a II. világháború után került gyártásba. |
A lap 2010. június 16., 10:43-kori változata
Dr. Ferdinand Porsche | |
Született | 1875. szeptember 3. |
Elhunyt | 1951. január 30. |
Kapcsolódó márka | Porsche |
Híres munkák | Volkswagen Bogár, Porsche 356 |
Ferdinand Porschét gyakran az autóipar géniuszaként is emlegetik, nevéhez számos márka és fejlesztés kötődik.
A tehetséges mérnök 1931-ben hozta létre saját mérnöki irodáját, miután már komoly tapasztalatokat szerzett először az Astro-Daimlernél, majd a Steyr-nél. A cég első megbízásai a Wanderer-től, NSU-tól és a Zündapptól érkeztek, ám az igazi áttörést az Adolf Hitler által támogatót népautó, az első Volkswagen tervezése hozta, mely csak a II. világháború után került gyártásba.
Porsche nevéhez fűződik a II. világháború egyik hírhedt tankjának, a Tigrisnek a megtervezése.
Porsche az olasz Italian Cisitalia cég közbenjárásával és a fáma szerint 1 millió frankos támogatásával szabadult ki a II. világháború után a francia fogságból
Az első Porsche néven futó modell 1950-re készült el, ez volt a Volkswagen Bogár alapjait és formavilágát is „hasznosító” Porsche 356-os, melynek nevét a Le Mans futamgyőzelmekkel erősítette meg a tervező.
Ferdinand Porsche 1952-ben halt meg, a céget fia Ferry Porsche vette át, aki dinamikusan bővítette a 356-os motorkínálatát és beindította a tengerentúli exportot.