De Lorean

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

VeteranBanner2012b.jpg

De Lorean
De Lorean logo.png
Alapítva1975. október 24.
AlapítóJohn Zachary De Lorean
Megszűnt1983
SzékhelyDetroit, Michigan (Egyesült Államok)/ Dunmurry (Észak-Írország)megszünt Humble, Texas 77396 USA
A(z) De Lorean weboldala

Tartalomjegyzék

Veterán márkatörténet

Rövid, mindössze egy éves fennállása ellenére a De Lorean a mai napig jól ismert név, különleges kinézetű, ám minőségileg rendkívül gyenge modelljét egy három részes amerikai mozifilm a Vissza a jövőbe trilógia tette igazán emlékezetessé. Rajongótábora ma már jelentős.

Az alapító a General Motors korábbi magas beosztású vezetője, John Zachary De Lorean az olajválság idején hagyta ott a General Motorst. Álma – egy könnyű, de erős motorral rendelkező különleges sportautó – megvalósításához keresett befektetőt. Megnyerő modorával végül sikerült meggyőznie a brit kormányt, hogy finanszírozza meg a gyárépítését Észak-Írországban, ahol egyébként rendkívül magas volt a munkanélküliek aránya.

A De Lorean híres modellje középmotoros volt, ajtóit pedig oldalra és felfelé – mintha szárnyak lettek volna - lehetett nyitni. A modell nagyon ígéretesnek tűnt, de a brit kormány a Lotust is bevonta a gyártás előkészítésébe.

A gyártás során azonban számos problémára derült fény, a rozsdamentes acélból készült autó rendkívül nehéz volt, a korábban Peugeot-kban, Renault-kban és a Volvo-ban kipróbált motor pedig nem tudta teljesíteni az autó elsődleges piacának szánt Amerikai Egyesült Államok károsanyag-kibocsátási normáit. A technológiai problémákat tetézte Do Lorean laza pénzügyi erkölcse is, rendszeresen Concorde-al szelte át az Óceánt, többnyire azért, hogy neves new york-i szabóságokban csináltasson új öltönyt. Az autóra végül nem volt akkora kereslet, s mint közben kiderült, az alapító közel 20 milliót herdált el a befektetők pénzéből, így 1982-ben a gyár csődöt jelentetett, De Loreant pedig börtönbe csukták.

DMC12USA.JPG

Veterán De Lorean modellek

DeLorean DMC 12 06.jpg

De Lorean képek és videók


DMC-12 nézetek



Const1.gif

A PRV V-6 motorok (DMC-12)

PRV motorok (Peugeot - Renault - Volvo)
PRVengine.jpg Rwp prv cutaway1.jpg
PRV V 6 hengeres motor PRV V-6 Átnézeti rajz
PRV Variációk
  • Z7U-702: Used in the Renault 25 V6 Turbo
  • Z7X-711: Used in the Eagle Premier/Dodge Monaco
  • Z7X-715: Used in the Eagle Premier/Dodge Monaco
  • ZM112: Carbureted version used in the Peugeot 504
  • ZMJ140: Fuel-injected version used in the Peugeot 504
  • ZMJ-159: Fuel-injected version used in the DeLorean DMC-12
  • ZN3J: Fuel-injected version used in the US-spec Peugeot 505
  • ZNJK: Fuel-injected version used in the Peugeot 604
Motor Specifications
  • power (DIN): 100 kilowatts (136 PS; 134 bhp) at 92 r/s (136 hp at 5,500 rpm) [3]
  • power (SAE): 97 kilowatts (132 PS; 130 bhp) at 92 r/s (130 hp at 5,500 rpm)
  • torque (DIN): 215 newton metres (159 lbf·ft) at 48 r/s
  • torque (SAE): 208 newton metres (153 lbf·ft) at 48 r/s (153 lb·ft at 2,750 rpm)
  • compression ratio: 8.8:1
  • cylinder bore: 91 millimetres (3.58 in)
  • piston stroke: 73 millimetres (2.87 in)
  • displacement: 2,849 cubic centimetres (173.9 cu in)
  • firing order: 1-6-3-5-2-4
  • mass (weight): ~150 kilograms (331 lb)
PRV motorok Wikipedia

De Lorean DMC Electric

Electric Delorean.jpg
A 2012-es elektromos meghajtású DMC, a megújult DMC-től
ElectricDMV.png
Technikai adatok - DMC EV 2012
DMCEV.jpg
DMC EV akkumulátor raktár

VeteranBanner2012b.jpg

Kapcsolódó hivatkozások

A Wikimédia Commons tartalmaz De Lorean témájú médiaállományokat.
VeteranPark-logo-webes.png Backtop.jpg