Chrysler
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
Chrysler | |
Alapítva | 1925. június 6. |
Alapító | Walter P. Chrysler |
Székhely | Auburn Hills, Michigan, Amerikai Egyesült Államok |
Kulcsemberek | Lee Iacocca |
A(z) Chrysler weboldala |
Veterán márkatörténet
A Maxwell Motor Corporation felvásárlása után pár évvel Walter P. Chrysler nevére vette a céget, mely az amerikai autógyárakhoz képest jelentős hátránnyal jelent meg a piacon. Az alapító ezért 1928-ban úgy döntött, felvásárolja a Dodge márkát, így már jelentősnek mondható kínálattal rendelkezett.
A Crysler komoly innovációs erőfeszítéseket tett annak érdekében, hogy ringbe szálljon a nagyok ellen, 1932-ben például fékerő-rásegítővel és automata váltóval rukkolt elő. Modellkínálatába 1934-ben került be a Chrysler Airflow, mely megjelenésében annyira előremutató és újszerű volt, hogy a célközönség nem tudta befogadni, így leálltak a gyártásával.
A Crysler sikeresen vészelte át a gazdasági válságot és a II. világháborút, az olajválság idején azonban jelentős racionalizálás árán tudott csak talpon maradni.
Veterán Chrysler autók
- Chrysler 70 (1919-n.a.)
- Chrysler 60 (1926-n.a.)
- Chrysler Imperial (1926-1954)
- Chrysler Imperial (1981-1983)
- Chrysler Airflow (1934-1937)
- Chrysler Airsteem (1935-1936)
- Chrysler Hunter de-luxe (n.a.-n.a.)
- Chrysler 300 (1955-)
- Chrysler Hurst 300 (1970-n.a.)
- Chrysler Cordoba (1975-1983)
- Chrysler LaBaron (1977-1981)
- Chrysler Newport (1940-1941)
- Chrysler Newport (1949-1950)
- Chrysler Newport (1961-1981)
- Chrysler New Yorker (1946-1988)
- Chrysler Royal (1937-1942)
- Chrysler Royal (1946-1950)
- Chrysler Saratoga (1939-1965)
Kapcsolódó hivatkozások