Pierce-Arrow
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
2. sor: | 2. sor: | ||
| név = Pierce-Arrow | | név = Pierce-Arrow | ||
| logo = Pierce-Arrow_logo.gif | | logo = Pierce-Arrow_logo.gif | ||
- | | képméret = | + | | képméret = |
| képaláírás = | | képaláírás = | ||
| alapítva = 1901 | | alapítva = 1901 |
A lap 2010. június 10., 09:13-kori változata
Pierce-Arrow | |
Alapítva | 1901 |
Alapító | George N. Pierce |
Megszűnt | 1938 |
Székhely | Buffalo, New-York, Amerikai Egyesült Államok |
Veterán Pierce-Arrow márkatörténet
A háztartási eszközök gyártásában rendkívül sikeres George N. Pierce a mobilizáció terjedésével elsőként bicikliket, majd 1901-től már autókat is gyártott. Első modelljeiben még a De Dion motorja szolgált, majd 1903-tól saját erőforrásait alkalmazta az akkor debütáló, nem sokkal később sportsikereket is elkönyvelő Arrowban.
A cég autói egyre népszerűbbek lettek a felsőbb körökben, az autók már a gyártás alatt tulajdonosukra leltek. A Pierce-Arrow az Amerikai Egyesült Államok elnöki flottájának beszállítójaként sofőrképző szolgáltatást is elindított. Az alapító 1910-ben halt meg, ebben az évben indult el a teherautó-gyártás, mely az I. világháború után jelentős veszteséget hozott.
A cég modelljeit 1934-ben valószínűleg Magyarországon is árusították, legalábbis ebben az évben hirdetéseken jelent meg a cég a Zsille-testvérek reklámjában.
A céget 1928-ban a Studebaker vásárolta fel, az eladásokat azonban nem sikerült felfuttatni. A Studebaker 1933-ban csődbe ment, a Pierce-Arrowt pénzügyi befektetők vették át, ám 5 év alatt sem sikerült piacképes modellel előállni, így a gyár 1938-ban bezárt.
Veterán Pierce-Arrow autók
- Pierce-Arrow Arrow (1903-n.a.)
- Pierce-Arrow 38 (n.a.-n.a.)
- Pierce-Arrow 48 (n.a.-n.a.)
- Pierce-Arrow 66 (n.a.-n.a.)
- Pierce-Arrow 80 (1924-n.a.)