Isotta-Fraschini
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(→Kapcsolódó hivatkozások: commons) |
(→Veterán Isotta-Fraschini autók: tipusok) |
||
31. sor: | 31. sor: | ||
[[Fájl:Isotta-fraschini_tipo_8_1919_images_1_b.jpg|center]] | [[Fájl:Isotta-fraschini_tipo_8_1919_images_1_b.jpg|center]] | ||
+ | |||
+ | '''Személyautók''' | ||
+ | * Tipo 8, 1919–1924 | ||
+ | * Tipo 8A, 1924–1931 | ||
+ | * Tipo 8B, 1931–1936 | ||
+ | * Tipo 8C Monterosa, 1948–1949 | ||
+ | |||
+ | '''Versenyautók''' | ||
+ | * Tipo D, 1905–1907 | ||
+ | * Tipo FE, 1908 (Voiturette) | ||
+ | |||
+ | '''Teherautók''' | ||
+ | * D65 | ||
+ | * D80 | ||
+ | |||
+ | '''Obusse''' | ||
+ | * TS 40F1 | ||
+ | * F1 | ||
== Kapcsolódó hivatkozások == | == Kapcsolódó hivatkozások == |
A lap 2015. április 13., 23:44-kori változata
Isotta-Fraschini | |
Alapítva | 1900 |
Alapító | Vincenzo Fraschini, Cesare Isotta |
Megszűnt | 1949 |
Székhely | Milánó, Olaszország |
Veterán márkatörténet
A négykerekűekért rajongó Vincenzo Fraschini és az autóiparban komoly lehetőségeket látó ügyvéd-befektető, Cesare Isotta az 1800-as évék végén kezdett Renault és De Dions autók importálásával foglalkozni. 1900-ban csatlakozott hozzájuk a tehetséges mérnök, Guistino Cattano, aki az első Isotta-Fraschini modellt papírra vetette.
A cég 1907-ben kifogyott a pénzből, a csődtől azonban egy pénzügyi befektető megmentette a céget. Az I. világháború után mutatta be luxusmodelljét, a Isotta-Fraschini Tipo 8-at, mely a Rolls-Royce közvetlen vetélytársa lett. A modell olyannyira sikeres volt, hogy a filmcsillagok is szívesen választották. A két alapító 1922-ben hagyta el a céget, s innen indult a márka hanyatlása is, az új tulajdonos ugyanis inkább a repülőgépmotorok gyártásába fektetett pénzt és energiát. A II. világháború után a cég ugyan piacra dobott egy új modellt, a Isotta-Fraschini 8C Monterosa-t, ám abból mindössze 8 darab fogyott.
Veterán Isotta-Fraschini autók
- Isotta-Fraschini Tipo 8 (1919-1924)
- Isotta-Fraschini Tipo 8A (1924-1931)
- Isotta-Fraschini Tipa 8B (1931-1936)
- Isotta-Fraschini 8C Monterosa (1948-1949)
Személyautók
- Tipo 8, 1919–1924
- Tipo 8A, 1924–1931
- Tipo 8B, 1931–1936
- Tipo 8C Monterosa, 1948–1949
Versenyautók
- Tipo D, 1905–1907
- Tipo FE, 1908 (Voiturette)
Teherautók
- D65
- D80
Obusse
- TS 40F1
- F1
Kapcsolódó hivatkozások
- Isotta-Fraschini Márkaoldal
- Isotta-Fraschini Wikipedia
- Website der Isotta Fraschini Motori S.p.A.
- Staatsarchiv Freiburg, historische Fotos, Isotta Fraschini
- Isotta-Fraschini bei conceptcarz.com (englisch) (abgerufen am 17. Juli 2012)
- Isotta-Fraschini bei ultimatecarpage.com (englisch) (abgerufen am 17. Juli 2012)
- Isotta-Fraschini bei carfolio.com (englisch) (abgerufen am 17. Juli 2012)
- http://www.conceptcarz.com/vehicle/z11654/Isotta-Fraschini-Type-FE.aspx