Rolls-Royce

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

Rolls-Royce
Rolls-Royce logo.jpg
Alapítva1906
AlapítóCharles Rolls és Henry Royce
SzékhelyDerby, Anglia
A(z) Rolls-Royce weboldala


Tartalomjegyzék

Veterán Rolls-Royce márkatörténet

A fáma szerint Henry Royce egy Decauville-t vásárolt magának, ám az autóval olyannyira nem volt elégedett, hogy végül úgy döntött, saját autót épít. Első modelljét, az 1904-ben elkészült Royce 10 hp-t megmutatta az autókereskedő Charles Rollsnak, aki látva a precízen megépített négykerekűt, szerződést kötött az Royce-ok átvételére és eladására. A modelleket már 1904-ben Rolls-Royce név alatt hozták forgalomba (ezek voltak a 10 hp, 15 hp, 20 hp, 30 hp modellek), de a Rolls-Royce cég hivatalosan csak 1906. március 15-én alakult meg Rolls-Royce Ltd. néven.

A kifejezetten nagy és kényelmes autókat gyártó cég modelljei iránt folyamatosan nőtt a kereslet, így az I. világháború alatt magát repülőgépmotorok gyártásával – többek közt a híres Spitfire erőforrását adták - fenntartó cég 1922-ben új, nagyobb, Derbyben található gyárba költözött. 1919-től a tengerentúlon is létrehozott egy gyárat a Rolls-Royce, mely egészen a nagy gazdasági világválságig működött. A Rolls-Royce 1931-ben vásárolta fel fő riválisát, a Bentley-t, mely a válság hatására rendkívül rossz pénzügyi helyzetbe került.

Royce 1933-ban halt meg, ekkor váltott színt a logó pirosról feketére. Sokan úgy hiszik, ezzel a gyár az alapító iránti gyászt akarta kifejezni, ám valójában a döntést maga Royce hozta meg, mert a korábban használt piros embléma gyakran nem illet az ügyfelek által kiválasztott karosszéria színéhez.

Az új vezető W.A Robotham költségcsökkentési intézkedéseket vezetett be, többek közt a Bentley márkát a Rolls-Royce alapjaira helyezte.


Rolls-Royce érdekességek

Éppen elegendő

A Rolls-Royce körüli misztikus légkör megteremtésében komoly szerep volt annak, hogy a gyár több évtizeden át nem közölte a motor teljesítményadatait, mindössze annyit mondott „éppen elegendő”.

Elektromos óra

A gyár a kezdetek óta a kényelemre és az exkluzivitásra helyezte a hangsúlyt, melynek eredményeit David Ogilvy híres hirdetésében is kifejezte, melynek fő címsorában ez olvasható: „60 mérföld/órás sebességnél az új Rolls-Roycben a legnagyobb zajforrást az elektromos óra jelenti.”


Veterán Rolls-Royce autók

I. világháború előtt oldtimer Rolls-Royce modellek

I. és II. világháború közti oldtimer Rolls-Royce modellek

II. világháború utáni oldtimer Rolls-Royce modellek

Kapcsolódó Rolls-Royce hivatkozások