Isotta-Fraschini
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
a (→Kapcsolódó hivatkozások: jav) |
(→Kapcsolódó hivatkozások: commons) |
||
33. sor: | 33. sor: | ||
== Kapcsolódó hivatkozások == | == Kapcsolódó hivatkozások == | ||
- | + | {{Commonscat|Isotta-Fraschini vehicles|Isotta-Fraschini}} | |
* [http://www.isottafraschini.com/ Isotta-Fraschini Márkaoldal] | * [http://www.isottafraschini.com/ Isotta-Fraschini Márkaoldal] | ||
* [http://de.wikipedia.org/wiki/Isotta_Fraschini Isotta-Fraschini Wikipedia] | * [http://de.wikipedia.org/wiki/Isotta_Fraschini Isotta-Fraschini Wikipedia] | ||
+ | * [http://www.isottafraschini.it/ Website der Isotta Fraschini Motori S.p.A.] | ||
+ | * [https://www2.landesarchiv-bw.de/ofs21/olf/struktur.php?bestand=20677&sprungId=632285&syssuche=Isotta+Fraschini&logik=&nolights=&letztesLimit=suchen Staatsarchiv Freiburg, historische Fotos, ''Isotta Fraschini ''] | ||
+ | * [http://www.conceptcarz.com/view/model/73/Isotta.aspx Isotta-Fraschini bei conceptcarz.com] (englisch) (abgerufen am 17. Juli 2012) | ||
+ | * [http://www.ultimatecarpage.com/frame.php?file=search.php&keys=isotta&method=0 Isotta-Fraschini bei ultimatecarpage.com] (englisch) (abgerufen am 17. Juli 2012) | ||
+ | * [http://www.carfolio.com/search/results/?terms=isotta Isotta-Fraschini bei carfolio.com] (englisch) (abgerufen am 17. Juli 2012) | ||
+ | * http://www.conceptcarz.com/vehicle/z11654/Isotta-Fraschini-Type-FE.aspx | ||
+ | |||
[[Kategória:Autómárka]] | [[Kategória:Autómárka]] |
A lap 2015. április 13., 23:41-kori változata
Isotta-Fraschini | |
Alapítva | 1900 |
Alapító | Vincenzo Fraschini, Cesare Isotta |
Megszűnt | 1949 |
Székhely | Milánó, Olaszország |
Veterán márkatörténet
A négykerekűekért rajongó Vincenzo Fraschini és az autóiparban komoly lehetőségeket látó ügyvéd-befektető, Cesare Isotta az 1800-as évék végén kezdett Renault és De Dions autók importálásával foglalkozni. 1900-ban csatlakozott hozzájuk a tehetséges mérnök, Guistino Cattano, aki az első Isotta-Fraschini modellt papírra vetette.
A cég 1907-ben kifogyott a pénzből, a csődtől azonban egy pénzügyi befektető megmentette a céget. Az I. világháború után mutatta be luxusmodelljét, a Isotta-Fraschini Tipo 8-at, mely a Rolls-Royce közvetlen vetélytársa lett. A modell olyannyira sikeres volt, hogy a filmcsillagok is szívesen választották. A két alapító 1922-ben hagyta el a céget, s innen indult a márka hanyatlása is, az új tulajdonos ugyanis inkább a repülőgépmotorok gyártásába fektetett pénzt és energiát. A II. világháború után a cég ugyan piacra dobott egy új modellt, a Isotta-Fraschini 8C Monterosa-t, ám abból mindössze 8 darab fogyott.
Veterán Isotta-Fraschini autók
- Isotta-Fraschini Tipo 8 (1919-1924)
- Isotta-Fraschini Tipo 8A (1924-1931)
- Isotta-Fraschini Tipa 8B (1931-1936)
- Isotta-Fraschini 8C Monterosa (1948-1949)
Kapcsolódó hivatkozások
- Isotta-Fraschini Márkaoldal
- Isotta-Fraschini Wikipedia
- Website der Isotta Fraschini Motori S.p.A.
- Staatsarchiv Freiburg, historische Fotos, Isotta Fraschini
- Isotta-Fraschini bei conceptcarz.com (englisch) (abgerufen am 17. Juli 2012)
- Isotta-Fraschini bei ultimatecarpage.com (englisch) (abgerufen am 17. Juli 2012)
- Isotta-Fraschini bei carfolio.com (englisch) (abgerufen am 17. Juli 2012)
- http://www.conceptcarz.com/vehicle/z11654/Isotta-Fraschini-Type-FE.aspx