Saab
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(→Veterán Saab autók) |
(képek) |
||
1. sor: | 1. sor: | ||
{{Márka | {{Márka | ||
| név = Saab | | név = Saab | ||
- | | logo = | + | | logo = Saab_logo_2000.jpg |
- | | képméret = | + | | képméret = 200px |
| képaláírás = | | képaláírás = | ||
| alapítva = 1950 (1937) | | alapítva = 1950 (1937) | ||
25. sor: | 25. sor: | ||
A sikerek ellenére a Saab a 80-as években már komoly nehézségekkel nézett szembe, így 1989-ben felvásárolta a [[General Motors]] (majd 2010-ben a sportautókat gyártó holland [[Spyker]]). | A sikerek ellenére a Saab a 80-as években már komoly nehézségekkel nézett szembe, így 1989-ben felvásárolta a [[General Motors]] (majd 2010-ben a sportautókat gyártó holland [[Spyker]]). | ||
+ | [[Fájl:Saab_history_banner.png|720px]] | ||
== Veterán Saab autók == | == Veterán Saab autók == | ||
- | + | {|style="border:thick inset Navy;" align="center" | |
+ | |- | ||
+ | |bgcolor="blue" style="color:white;"| | ||
* [[Saab 92]] (1950-1952) | * [[Saab 92]] (1950-1952) | ||
* [[Saab 92|Saab 92 B]] (1953-1956) | * [[Saab 92|Saab 92 B]] (1953-1956) | ||
43. sor: | 46. sor: | ||
* [[Saab 900|Saab 900 Turbo]] (1979-1988) | * [[Saab 900|Saab 900 Turbo]] (1979-1988) | ||
* [[Saab 900|Saab 900 Turbo 16S]] (1985-1989) | * [[Saab 900|Saab 900 Turbo 16S]] (1985-1989) | ||
- | + | |style="color:white;"|____[[Fájl:Saab_logo1975_1983.jpg]]____ | |
+ | |} | ||
== Kapcsolódó Saab hivatkozások == | == Kapcsolódó Saab hivatkozások == | ||
A lap 2012. október 3., 19:14-kori változata
Saab | |
Alapítva | 1950 (1937) |
Székhely | Linköping, Svédország |
A(z) Saab weboldala |
Veterán Saab márkatörténet
A Svenska Aeroplan A.B. (Saab - Svéd Repülőgépgyártó Részvénytársaság) 1937-ben alakult. A cég a 40-es évek második felétől – ahogy ezt több hadiipari beszállító is tette a világháború után - az autóipar felé kacsintgatott.
Első modellje a három éven át fejlesztett, kezdetben Saab 92001 kódnéven futó majd 1950-ben piacra kerülő Saab 92 volt, melynek mind külsejét, mind belsejét tekintve érezhető volt az anyacég korábbi tevékenységének hatása. A Saab 92 ezen felül kimagasló légellenállási együtthatójával – a 0.3-as értéket akkoriban a Saab érte el elsőként - rendelkezett, így számos versenysikert is aratott.
A későbbi Saabok tervezésénél is megőrizték a repülőgépes gyökeret, a márka autói számos sikert arattak a különböző sportversenyeken, például 1962-ben, majd 1963-ban a Monte Carlo Rallyn. A Saab 1977-ben mutatta be első turbófeltöltővel ellátott modelljét, az akkor már gyártásban lévő Saab 99-et, egy évvel később pedig elkészült a legendás Saab 900 is.
A Saab 1969-ben olvadt össze teherautókat, kaminokat gyártó, szintén svéd Scania-Vabis AB-val, így jött létre a Saab-Scania AB.
A sikerek ellenére a Saab a 80-as években már komoly nehézségekkel nézett szembe, így 1989-ben felvásárolta a General Motors (majd 2010-ben a sportautókat gyártó holland Spyker).
Veterán Saab autók
| ________ |
Kapcsolódó Saab hivatkozások