Enzo Ferrari
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(Új oldal, tartalma: „{{Emberek | név =Enzo Ferrari | kép = | képméret = | képaláírás = | született =1898. február 20. | elhunyt =1988. augusztus 14. | kapcsolódó márka =[[Fe…”)
Újabb szerkesztés →
A lap 2010. július 1., 14:50-kori változata
Enzo Ferrari | |
Született | 1898. február 20. |
Elhunyt | 1988. augusztus 14. |
Kapcsolódó márka | Ferrari;Alfa Romeo |
Enzo Ferrari fiatalon elvesztette édesapját és bátyját az első világháború alatt, ezért ideje korán kimaradt az iskolából, és autóversenyzőként próbált szerencsét.
1919-ben a CMN (Costruzioni Meccaniche Nazionali) csapatban kezdte meg pályafutását, de a várt sikerek elmaradása után, 1920-ban az Alfa Romeo csapatához szegődött. A konstruktőri feladatok mellett versenyzőként is sokkal nagyobb sikereket ért el, és 1923-ban a ravennai futamon elnyerte az ágaskodó ló jelvényt ábrázoló díjat, melyet 1932 óta a Ferrari autók védjegyeként ismerünk. 1924-ben a pescarai Coppa Acerbo verseny győzelmén felbuzdulva a csapat megpróbálta komolyabb versenyeken is elindítani Ferrarit, de ő inkább a csapat irányításában kamatoztatta tehetségét, majd 1929-ben létrehozta a Scuderia Ferrari versenyistállót, mely akkor még az Alfa Romeo csapataként szerepelt a futamokon.
1940 után már saját neve alatt tervezett és gyártott autókat, majd 1950-ben a Ferrari önálló istállóként jelent meg a száguldó cirkusz porondján.
Az 1960-as évek elején a vállalat anyagi problémákkal küzdött, ezért Ferrarai megengedte, hogy a Fiat részvényeket vásároljon a cégben, majd 1963-ban Ford is megpróbálta kivásárolni Ferrarit a vállalatból, ám hosszas tárgyalások után a megállapodás mégsem jött létre, és csak tovább folytatódott a két csapat vérre menő küzdelme.
Ferrarinak a karrieréhez hasonlóan a magánélete sem volt viharoktól mentes, hisz feleségétől született fiát Alfredo Ferrarit (Dino) már 24 éves korában elvesztette. 1945-ben azonban szeretőjétől újabb fia született (Piero), akit viszont felesége iránti tiszteletből csak annak halála után vállalt fel a nyilvánosság előtt, és tett meg vállalata alelnökének.
A tehetséges autóversenyző és konstruktőr halának körülményei sem mondhatók mindennaposnak. Halálának valós dátuma után két nappal jelentették csak be a tényt a nyilvánosság előtt, kompenzálva ezzel születésének két nappal későbbi regisztrációját.