Isotta-Fraschini
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(Új oldal, tartalma: „{{Márka | név = Isotta-Fraschini | logo = Fájl:Isotta_Fraschini_logo.jpg | képméret = 150px | képaláírás = | alapítva = 1900 | alapító = Vincenzo Fraschin…”) |
|||
1. sor: | 1. sor: | ||
{{Márka | {{Márka | ||
| név = Isotta-Fraschini | | név = Isotta-Fraschini | ||
- | | logo = | + | | logo = Isotta_Fraschini_logo.jpg |
| képméret = 150px | | képméret = 150px | ||
| képaláírás = | | képaláírás = |
A lap 2010. május 25., 14:26-kori változata
Isotta-Fraschini | |
Alapítva | 1900 |
Alapító | Vincenzo Fraschini, Cesare Isotta |
Megszűnt | 1949 |
Székhely | Milánó, Olaszország |
Veterán márkatörténet
A négykerekűekért rajongó Vincenzo Fraschini és az autóiparban komoly lehetőségeket látó ügyvéd-befektető, Cesare Isotta az 1800-as évék végén kezdett Renault és De Dions autók importálásával foglalkozni. 1900-ban csatlakozott hozzájuk a tehetséges mérnök, Guistino Cattano, aki az első Isotta-Fraschini modellt papírra vetette.
A cég 1907-ben kifogyott a pénzből, a csődtől azonban egy pénzügyi befektető megmentette a céget. Az I. világháború után mutatta be luxusmodelljét, a Isotta-Fraschini Tipo 8-at, mely a Rolls-Royce közvetlen vetélytársa lett. A modell olyannyira sikeres volt, hogy a filmcsillagok is szívesen választották. A két alapító 1922-ben hagyta el a céget, s innen indult a márka hanyatlása is, az új tulajdonos ugyanis inkább a repülőgépmotorok gyártásába fektetett pénzt és energiát. A II. világháború után a cég ugyan piacra dobott egy új modellt, a Isotta-Fraschini 8C Monterosa-t, ám abból mindössze 8 darab fogyott.
Veterán Isotta-Fraschini autók
- Isotta-Fraschini Tipo 8 (1919-1924)
- Isotta-Fraschini Tipo 8A (1924-1931)
- Isotta-Fraschini Tipa 8B (1931-1936)
- Isotta-Fraschini 8C Monterosa (1948-1949)