Isotta-Fraschini
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(→Veterán márkatörténet: foto) |
(→Veterán márkatörténet: jav) |
||
17. sor: | 17. sor: | ||
A négykerekűekért rajongó Vincenzo Fraschini és az autóiparban komoly lehetőségeket látó ügyvéd-befektető, Cesare Isotta az 1800-as évék végén kezdett [[Renault]] és [[De Dions]] autók importálásával foglalkozni. 1900-ban csatlakozott hozzájuk a tehetséges mérnök, Guistino Cattano, aki az első '''Isotta-Fraschini''' modellt papírra vetette. | A négykerekűekért rajongó Vincenzo Fraschini és az autóiparban komoly lehetőségeket látó ügyvéd-befektető, Cesare Isotta az 1800-as évék végén kezdett [[Renault]] és [[De Dions]] autók importálásával foglalkozni. 1900-ban csatlakozott hozzájuk a tehetséges mérnök, Guistino Cattano, aki az első '''Isotta-Fraschini''' modellt papírra vetette. | ||
- | [[Fájl:Isotta fraschini an 20 30hp 1909.jpg]] | + | [[Fájl:Isotta fraschini an 20 30hp 1909.jpg|450px]] |
A cég 1907-ben kifogyott a pénzből, a csődtől azonban egy pénzügyi befektető megmentette a céget. Az I. világháború után mutatta be luxusmodelljét, a [[Isotta-Fraschini Tipo 8]]-at, mely a [[Rolls-Royce]] közvetlen vetélytársa lett. A modell olyannyira sikeres volt, hogy a filmcsillagok is szívesen választották. A két alapító 1922-ben hagyta el a céget, s innen indult a márka hanyatlása is, az új tulajdonos ugyanis inkább a repülőgépmotorok gyártásába fektetett pénzt és energiát. A II. világháború után a cég ugyan piacra dobott egy új modellt, a [[Isotta-Fraschini 8C Monterosa]]-t, ám abból mindössze 8 darab fogyott. | A cég 1907-ben kifogyott a pénzből, a csődtől azonban egy pénzügyi befektető megmentette a céget. Az I. világháború után mutatta be luxusmodelljét, a [[Isotta-Fraschini Tipo 8]]-at, mely a [[Rolls-Royce]] közvetlen vetélytársa lett. A modell olyannyira sikeres volt, hogy a filmcsillagok is szívesen választották. A két alapító 1922-ben hagyta el a céget, s innen indult a márka hanyatlása is, az új tulajdonos ugyanis inkább a repülőgépmotorok gyártásába fektetett pénzt és energiát. A II. világháború után a cég ugyan piacra dobott egy új modellt, a [[Isotta-Fraschini 8C Monterosa]]-t, ám abból mindössze 8 darab fogyott. |
A lap 2015. április 12., 18:56-kori változata
Isotta-Fraschini | |
Alapítva | 1900 |
Alapító | Vincenzo Fraschini, Cesare Isotta |
Megszűnt | 1949 |
Székhely | Milánó, Olaszország |
Veterán márkatörténet
A négykerekűekért rajongó Vincenzo Fraschini és az autóiparban komoly lehetőségeket látó ügyvéd-befektető, Cesare Isotta az 1800-as évék végén kezdett Renault és De Dions autók importálásával foglalkozni. 1900-ban csatlakozott hozzájuk a tehetséges mérnök, Guistino Cattano, aki az első Isotta-Fraschini modellt papírra vetette.
A cég 1907-ben kifogyott a pénzből, a csődtől azonban egy pénzügyi befektető megmentette a céget. Az I. világháború után mutatta be luxusmodelljét, a Isotta-Fraschini Tipo 8-at, mely a Rolls-Royce közvetlen vetélytársa lett. A modell olyannyira sikeres volt, hogy a filmcsillagok is szívesen választották. A két alapító 1922-ben hagyta el a céget, s innen indult a márka hanyatlása is, az új tulajdonos ugyanis inkább a repülőgépmotorok gyártásába fektetett pénzt és energiát. A II. világháború után a cég ugyan piacra dobott egy új modellt, a Isotta-Fraschini 8C Monterosa-t, ám abból mindössze 8 darab fogyott.
Veterán Isotta-Fraschini autók
- Isotta-Fraschini Tipo 8 (1919-1924)
- Isotta-Fraschini Tipo 8A (1924-1931)
- Isotta-Fraschini Tipa 8B (1931-1936)
- Isotta-Fraschini 8C Monterosa (1948-1949)
Kapcsolódó hivatkozások