Matra
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(szerkesztések) |
|||
1. sor: | 1. sor: | ||
{{Márka | {{Márka | ||
| név = Matra | | név = Matra | ||
- | | logo = | + | | logo = Matra logo.gif |
- | | képméret = | + | | képméret = |
- | | képaláírás = | + | | képaláírás = Mécanique Aviation TRAction |
| alapítva = 1964 | | alapítva = 1964 | ||
| alapító = | | alapító = | ||
| megszűnt = 1993 | | megszűnt = 1993 | ||
- | | székhely = Franciaország | + | | székhely = Romorantin-Lanthenay , Franciaország |
| jelmondat = | | jelmondat = | ||
- | | kulcsemberek = | + | | kulcsemberek = René Bonnet, Jean-Luc Lagardère |
- | | honlap = | + | | honlap = http://rootes-chrysler.co.uk/car-history/history-matra.html |
}} | }} | ||
- | |||
== Veterán márkatörténet == | == Veterán márkatörténet == | ||
- | |||
A korábban légügyi technológiákat beszállító cég a [[René Bonet]] felvásárlásával lépett be az autópiacra. A '''Matra''' (Mécanique Avion TRAction) kínálatában elsőként a René Bonet Djet modellje jelent meg, majd 1967-ben piacra dobta a [[Matra M530]]-as modellt. Habár a kupé formavilága megnyerő volt, s a [[Ford]]tól kölcsönvett V4-es is megbízhatónak tűnt, a Matra mégsem tudta sikerre vinni a modellt, elsősorban a viszonteladói hálózat fejletlensége miatt. Ennek felismerése vezetett a [[Simca]]val történt együttműködési megállapodáshoz, így a Matra használhatta a Simca értékesítői hálózatát. | A korábban légügyi technológiákat beszállító cég a [[René Bonet]] felvásárlásával lépett be az autópiacra. A '''Matra''' (Mécanique Avion TRAction) kínálatában elsőként a René Bonet Djet modellje jelent meg, majd 1967-ben piacra dobta a [[Matra M530]]-as modellt. Habár a kupé formavilága megnyerő volt, s a [[Ford]]tól kölcsönvett V4-es is megbízhatónak tűnt, a Matra mégsem tudta sikerre vinni a modellt, elsősorban a viszonteladói hálózat fejletlensége miatt. Ennek felismerése vezetett a [[Simca]]val történt együttműködési megállapodáshoz, így a Matra használhatta a Simca értékesítői hálózatát. | ||
34. sor: | 32. sor: | ||
== Kapcsolódó hivatkozások == | == Kapcsolódó hivatkozások == | ||
- | + | * [http://rootes-chrysler.co.uk/car-history/history-matra.html Matra autógyártás története] | |
* [http://www.matrasport.dk/Cars/Espace/history.html A Matra és a Renault Espace] | * [http://www.matrasport.dk/Cars/Espace/history.html A Matra és a Renault Espace] | ||
A lap 2016. február 4., 22:48-kori változata
Matra | |
Mécanique Aviation TRAction | |
Alapítva | 1964 |
Megszűnt | 1993 |
Székhely | Romorantin-Lanthenay , Franciaország |
Kulcsemberek | René Bonnet, Jean-Luc Lagardère |
A(z) Matra weboldala |
Veterán márkatörténet
A korábban légügyi technológiákat beszállító cég a René Bonet felvásárlásával lépett be az autópiacra. A Matra (Mécanique Avion TRAction) kínálatában elsőként a René Bonet Djet modellje jelent meg, majd 1967-ben piacra dobta a Matra M530-as modellt. Habár a kupé formavilága megnyerő volt, s a Fordtól kölcsönvett V4-es is megbízhatónak tűnt, a Matra mégsem tudta sikerre vinni a modellt, elsősorban a viszonteladói hálózat fejletlensége miatt. Ennek felismerése vezetett a Simcaval történt együttműködési megállapodáshoz, így a Matra használhatta a Simca értékesítői hálózatát.
Az egyre szorosabbá váló együttműködés első közös gyümölcse a Bagheeravolt, melynek egyetlen üléssorán a sofőrön kívül még két utas kapott szűkös helyet.
Egyes források szerint a Matra tervezte a Renault nagy sikerű modelljét, az első egyterűt, a Renault Espace-t, más források szerint csak részt vett a tervezésben, illetve a típus kezdeti gyártásában.
Veterán Matra autók
- Matra Djet (1964-1966)
- Matra Jet 5 (1967-1968)
- Matra Jet 6 (1967-1968)
- Matra M530 (1967-1973)
- Matra Bagheera (1973-1980)
- Matra Rancho (1977-1984)
- Matra Murena (1981-1983)
- Matra Murena S (1982-1984)
Kapcsolódó hivatkozások