Sir William Lyons
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(Új oldal, tartalma: „{{Emberek | név =Sir William Lyons | kép = | képméret = | képaláírás = | született =1901. szeptember 4. | elhunyt =1985. február 8. | kapcsolódó márka =…”) |
|||
25. sor: | 25. sor: | ||
== Kapcsolódó hivatkozások == | == Kapcsolódó hivatkozások == | ||
* [http://www.autonavigator.hu/jaguar] | * [http://www.autonavigator.hu/jaguar] | ||
- | * [http://www. | + | * [http://www.jag-lovers.org/library/lyons.html] |
[[Kategória:Emberek]] | [[Kategória:Emberek]] |
A lap 2010. július 1., 15:01-kori változata
Sir William Lyons | |
Született | 1901. szeptember 4. |
Elhunyt | 1985. február 8. |
Kapcsolódó márka | Jaguar |
Az ír származású Mr. Jaguárként is emlegetett Sir William Lyonst munkásságának elismeréseként 1956-ban lovaggá ütötték.
A műszaki iskola befejezése után elnyert egy tanonclehetőséget Crossley Motors manchesteri gyárába, ahonnan hazatérve egy motorkerékpár-kereskedésben dolgozott eladóként.
1922-ben közös vállalkozásba kezdett barátjával, William Walmsleyvel, aki lerobbant katonai motorkerékpárokhoz készített oldalkocsit, és megalapították a Swallow Sidecar Companyt. 1927-ben már karosszériákat is készítettek Austin Seven alvázakra, majd Standard, Swift és Fiat alvázakat láttak el karosszériával. Lyons terve szerint olcsó és elegáns autókkal kell kielégíteni a közönség igényeit.
1931-ben Standard fődarabok felhasználásával megépítette első saját autóját, az S.S. I.-t, de az igazi áttörést a Bentleykhez hasonló kinézetű és teljesítményű, ám azok árának csupán negyedéért kínált luxus-limuzinjaik hozták meg számukra. Emellett az SS100 típusú sportkocsinak köszönhették sikereiket, mely onnan kapta nevét, hogy elsőként érte el az akkoriban lélektani határnak számító 100 mérföldes óránkénti sebességet.
1935-ben még típusnévként jelent meg a Jaguar szó és az elrugaszkodó nagymacskát formázó orrdísz, ám a háború után magától értetődően nem használhatták többé az SS márkanevet, ezért a Lyons által már 1937-ben levédetett Jaguarra keresztelték át az újrainduló gyár autóit. A céget pedig 1945-től Cars Ltd.-ként jegyzik.
1967-ben lemondott a vezérigazgatói posztról, de egészen 1972-ig ő maradt a Jaguar Cars Ltd. elnöke, amikor is teljesen visszavonult wappenburry birtokára, ahol haláláig díjnyertes bárányokat és marhákat tenyésztett.