Simca
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(Új oldal, tartalma: „{{Márka | név = Simca | logo = Fájl:Simca_logo.jpg | képméret = 150px | képaláírás = | alapítva = 1934 | alapító = Henri Théodore Pigozzi | megszűn…”) |
|||
6. sor: | 6. sor: | ||
| alapítva = 1934 | | alapítva = 1934 | ||
| alapító = [[Henri Théodore Pigozzi]] | | alapító = [[Henri Théodore Pigozzi]] | ||
- | | megszűnt = | + | | megszűnt = 1980 |
| székhely = Franciaország | | székhely = Franciaország | ||
| jelmondat = | | jelmondat = | ||
54. sor: | 54. sor: | ||
== Kapcsolódó Simca hivatkozások == | == Kapcsolódó Simca hivatkozások == | ||
+ | * [http://www.rootes-chrysler.co.uk/car-history/history-simca.html A Simca története (angol)] | ||
[[Kategória:Autómárka]] | [[Kategória:Autómárka]] | ||
[[Kategória:Franciaország]] | [[Kategória:Franciaország]] |
A lap 2010. június 15., 14:39-kori változata
Simca | |
Alapítva | 1934 |
Alapító | Henri Théodore Pigozzi |
Megszűnt | 1980 |
Székhely | Franciaország |
Veterán Simca márkatörténet
Az olasz származású Henri Théodore Pigozzi a FIAT importőri feladatait látta el Franciaországban, ám ennél jóval komolyabb lehetőségeket látva az autóiparban licencszerződést kötött a FIAT-al a cég modelljeinek franciaországi gyártására. Így alakult meg a Simca (Société Industrielle de Mécanique et Carrosserie Automobile), mely elsőként a Fiat 500 Topolino-t vitte Franciaországban sikerre - Simca 5 név alatt.
Pár évvel később a gyár már évente 20 ezer autót készített, majd a II. világháború kényszerszünete után 1946-ban újraindult a gyártás. Az első – a motor kivételével teljesen saját fejlesztésű - Simca, a Simca Aronde, 1951-ben készült el a gyárban. A cég az eladásokból származó nyereségből számos kisebb autómárkát – például a Talbot-ot - vásárolt fel, ám közben az Európában terjeszkedni szándékozó Chrysler is 15 százalékos tulajdonrészt szerzett a cégben, 1963-ra pedig a tengerentúli autógyártó lett a többségi tulajdonos.
A 70-es évekre aztán az akkor már a Biritsh Rootes-ot is tulajdonló Chrysler átvette a teljes irányítást, így a Simca fokozatosan alakulták át „európai Chryslerré”. Az anyacég azonban a 70-es évek végén egyre komolyabb pénzügyi problémákkal küzdött, így a Simca-t eladta a PSA konszernek. Az új tulajdonos a Simca név helyett a Talbot-ot kezdte használni, ám 1982-ben ezt a márkát is megszüntette.
Veterán Simca autók
- Simca Aronde (1951-1954)
- Simca Aronde 1300 (1955-1959)
- Simca Aronde Plein Ciel (1956-1962)
- Simca Aronde Océane (1956-1962)
- Simca Aronde P60 (1958-1963)
- Simca Ariane 4 (1957-1963)
- Simca Ariane 8 (1957-1960)
- Simca Vedette Chambord (1957-1961)
- Simca 1000 LS (1965-1969)
- Simca 1000 Special (1968-1971)
- Simca 1000 GLS (1971-1974)
- Simca 1000 Rallye I (1972-1978)
- Simca 1000 Rallye II (1972-1978)
- Simca 1000 Rallye III (1977-1978)
- Simca Bertone 1000 (1962-1967)
- Simca Bertone 1200 S (1967-1971)
- Simca 1100 LS (1967-1974)
- Simca 1100 TI (1973-1974)
- Simca 1300 (1963-1966)
- Simca 1301 GL (1967-1970)
- Simca 1301 Spécial (1970-1975)
- Simca 1500 (1964-1966)
- Simca 1501 Spécial (1967-1975)
- Simca Chrysler 160 (1971-1976)
- Simca Chrysler 180 (1971-1980)
- Simca Chrysler 2 Litre (1973-1980)