Pierce-Arrow

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Új oldal, tartalma: „{{Márka | név = | logo = | képméret = 150px | képaláírás = | alapítva = | alapító = | megszűnt = | székhely = Buffalo, New-York, Amerikai Egyesült Álla…”)
 
(6 közbeeső változat nincs mutatva)
1. sor: 1. sor:
{{Márka
{{Márka
-
| név =  
+
| név = Pierce-Arrow
-
| logo =  
+
| logo = Pierce-Arrow_logo.gif
-
| képméret = 150px
+
| képméret =  
| képaláírás =  
| képaláírás =  
-
| alapítva =  
+
| alapítva = 1901
-
| alapító =  
+
| alapító = [[George N. Pierce]]
-
| megszűnt =
+
| megszűnt = 1938
| székhely = Buffalo, New-York, Amerikai Egyesült Államok
| székhely = Buffalo, New-York, Amerikai Egyesült Államok
| jelmondat =  
| jelmondat =  
13. sor: 13. sor:
}}
}}
-
== Veterán márkatörténet ==
+
== Veterán Pierce-Arrow márkatörténet ==
 +
A háztartási eszközök gyártásában rendkívül sikeres [[George N. Pierce]] a mobilizáció terjedésével elsőként bicikliket, majd 1901-től már autókat is gyártott. Első modelljeiben még a [[De Dion]] motorja szolgált, majd 1903-tól saját erőforrásait alkalmazta az akkor debütáló, nem sokkal később sportsikereket is elkönyvelő Arrowban.
-
== Veterán autók ==
+
A cég autói egyre népszerűbbek lettek a felsőbb körökben, az autók már a gyártás alatt tulajdonosukra leltek. A Pierce-Arrow az Amerikai Egyesült Államok elnöki flottájának beszállítójaként sofőrképző szolgáltatást is elindított. Az alapító 1910-ben halt meg, ebben az évben indult el a teherautó-gyártás, mely az I. világháború után jelentős veszteséget hozott.
 +
A cég modelljeit 1934-ben valószínűleg Magyarországon is árusították, legalábbis ebben az évben hirdetéseken jelent meg a cég a Zsille-testvérek reklámjában.
 +
 +
A céget 1928-ban a [[Studebaker]] vásárolta fel, az eladásokat azonban nem sikerült felfuttatni. A Studebaker 1933-ban csődbe ment, a Pierce-Arrowt pénzügyi befektetők vették át, ám 5 év alatt sem sikerült piacképes modellel előállni, így a gyár 1938-ban bezárt.
 +
 +
 +
== Veterán Pierce-Arrow autók ==
 +
 +
* [[Pierce-Arrow Arrow]] (1903-n.a.)
 +
* [[Pierce-Arrow 38]] (n.a.-n.a.)
 +
* [[Pierce-Arrow 48]] (n.a.-n.a.)
 +
* [[Pierce-Arrow 66]] (n.a.-n.a.)
 +
* [[Pierce-Arrow 80]] (1924-n.a.)
 +
 +
 +
== Kapcsolódó Pierce-Arrow hivatkozások ==
 +
 +
* [http://totalcar.hu/magazin/szerelem/arrow/ A Totalcar cikke a Pierce-Arrowról]
 +
* [http://www.pierce-arrow.org A Pierce-Arrow Társaság (angol)]
-
== Kapcsolódó hivatkozások ==
 
[[Kategória:Autómárka]]
[[Kategória:Autómárka]]
[[Kategória:Amerikai Egyesült Államok]]
[[Kategória:Amerikai Egyesült Államok]]
 +
 +
<meta name="keywords" content="veterán Pierce-Arrow,oldtimer Pierce-Arrow"></meta>
 +
<meta name="description" content="Pierce-Arrow - Oldtimer autók, motorok egyéb járművek a VeteránPark közösségi portálon. Kedveli a veterán járműveket? Ossza meg velünk tapasztalatát!"></meta>

A lap jelenlegi, 2010. augusztus 25., 08:17-kori változata

Pierce-Arrow
Pierce-Arrow logo.gif
Alapítva1901
AlapítóGeorge N. Pierce
Megszűnt1938
SzékhelyBuffalo, New-York, Amerikai Egyesült Államok


Veterán Pierce-Arrow márkatörténet

A háztartási eszközök gyártásában rendkívül sikeres George N. Pierce a mobilizáció terjedésével elsőként bicikliket, majd 1901-től már autókat is gyártott. Első modelljeiben még a De Dion motorja szolgált, majd 1903-tól saját erőforrásait alkalmazta az akkor debütáló, nem sokkal később sportsikereket is elkönyvelő Arrowban.

A cég autói egyre népszerűbbek lettek a felsőbb körökben, az autók már a gyártás alatt tulajdonosukra leltek. A Pierce-Arrow az Amerikai Egyesült Államok elnöki flottájának beszállítójaként sofőrképző szolgáltatást is elindított. Az alapító 1910-ben halt meg, ebben az évben indult el a teherautó-gyártás, mely az I. világháború után jelentős veszteséget hozott.

A cég modelljeit 1934-ben valószínűleg Magyarországon is árusították, legalábbis ebben az évben hirdetéseken jelent meg a cég a Zsille-testvérek reklámjában.

A céget 1928-ban a Studebaker vásárolta fel, az eladásokat azonban nem sikerült felfuttatni. A Studebaker 1933-ban csődbe ment, a Pierce-Arrowt pénzügyi befektetők vették át, ám 5 év alatt sem sikerült piacképes modellel előállni, így a gyár 1938-ban bezárt.


Veterán Pierce-Arrow autók


Kapcsolódó Pierce-Arrow hivatkozások