British Leyland
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(Új oldal, tartalma: „{{Márka | név = British Leyland | logo = Fájl:British-Leyland_logo.gif | képméret = 150px | képaláírás = | alapítva = 1920 | alapító = | megszűnt = 1986…”) |
|||
1. sor: | 1. sor: | ||
{{Márka | {{Márka | ||
| név = British Leyland | | név = British Leyland | ||
- | | logo = [[Fájl: | + | | logo = [[Fájl:British_Leyland_logo.png]] |
| képméret = 150px | | képméret = 150px | ||
| képaláírás = | | képaláírás = |
A lap 2010. május 31., 10:26-kori változata
British Leyland | |
Alapítva | 1920 |
Megszűnt | 1986 |
Székhely | Egyesült Királyság |
Veterán márkatörténet
A teherautók és buszok gyártása kapcsán iparági tapasztalatot szerző Leyland első, 1920-ban bemutatott autója majdnem a cég végét is jelentette. A Leyland Eight-et tervező Henry Spurrier számára csak egyvalami számított, hogy az Eight a világ legjobb autója legyen. Mindössze 18 készült belőle, melynek költségei az egekbe rúgtak.
Az új menedzsment azonban sikeresen rendbe rakta a céget, így a 60-as évekre a Leyland – elsősorban a buszok és teherautók gyártásából származó profitnak köszönhetően – jól prosperáló cég lett. 1962-ben a Triumph-ot, 1967-ben pedig a Rovert vásárolta fel a cég. Egy évvel később egyesült a British Motor Holdingsal, mely a házasságba hozta az Austin, a Morris, a Jaguar, a Daimler, az MG, a Riley és a Wolseley márkákat.
Az így létrejövő British Leyland azonban nem bírt a számos márkával, így először csoportokra osztotta a cégeket, ám nem jártak sikerrel, a konglomerátum 1983-ban szűnt meg.
Veterán British Leyland autók
- Leyland Eight (1920-n.a.)
- Leyland Trojan (1925-n.a.)