Pannónia P20

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(adatlap)
(P 20 Műszaki adatok: szerkeszt)
47. sor: 47. sor:
{|
{|
|
|
 +
!
!
!
!
!
52. sor: 53. sor:
|Működési elv
|Működési elv
|kétütemű, huroköblítéses
|kétütemű, huroköblítéses
-
|-
 
-
|Hengerek száma 2
 
|
|
|-
|-
-
|Furatátmérő ¤ 56 mm
+
|Hengerek száma
 +
|2
|
|
|-
|-
-
|Löket 50 mm
+
|Furatátmérő
-
|
+
|Löket
 +
|Lökettérfogat
|-
|-
-
|Lökettérfogat 246 cm3
+
|¤ 56 mm
-
|
+
|50 mm
 +
|246 cm3
|-
|-
-
|Forgattyús felek ékelési szöge 180°
+
|
-
|
+
|Forgattyús felek ékelési szöge
 +
|180°
|-
|-
-
|Sűrítési viszony
+
|Motor teljesítménye
-
|8,5 : 1 - 11,5 : 1
+
|Legnagyobb forgatónyomaték
 +
|Sűrítési viszony
|-
|-
-
|Motor teljesítménye
+
|22 LE 7500 fordulat/perc esetén
-
|22 LE 7500 fordulat/perc esetén
+
-
|-
+
-
|Legnagyobb forgatónyomaték
+
|2,1 mkp/6000 fordulat/perc esetén
|2,1 mkp/6000 fordulat/perc esetén
 +
|8,5 : 1 - 11,5 : 1
|-
|-
|Gyújtó és világító berendezés
|Gyújtó és világító berendezés
-
|DG20 tip. 6 V/65 W főtengely dinamó
+
|DG20 tip. 6 V/65 W
 +
|főtengely dinamó
|-
|-
|Előgyújtás mm-ben
|Előgyújtás mm-ben
-
|1,9 ą0,1 mm
+
|Gyújtógyertya hőértéke
 +
|Gyújtógyertya pólushézaga
|-
|-
-
|Gyújtógyertya hőértéke
+
|1,9 ą0,1 mm
|240-260
|240-260
-
|-
 
-
|Gyújtógyertya pólushézaga
 
|0,6 mm
|0,6 mm
|-
|-
-
|Porlasztók száma 2
+
|Porlasztók száma
-
|
+
|Porlasztók típusa
 +
|Porlasztó torokmérete
|-
|-
-
|Porlasztók típusa P20
+
|2
-
|
+
|P20
 +
|¤ 20 mm
|-
|-
-
|Porlasztó torokmérete ¤ 20 mm
 
|
|
 +
|főfúvóka
 +
|¤ 0,8 mm bejárató fúvóka
|-
|-
-
|főfúvóka ¤ 0,8 mm bejárató fúvóka
 
|
|
 +
|tűsfúvóka
 +
|¤ 2,65
|-
|-
-
|tűsfúvóka ¤ 2,65
 
|
|
 +
|üresjárati fúvóka
 +
|¤ 0,30
|-
|-
-
|üresjárati fúvóka ¤ 0,30
 
|
|
 +
|pótlevegő fúvóka
 +
|¤ 1,3 mm
|-
|-
-
|pótlevegő fúvóka ¤ 1,3 mm
 
|
|
 +
|dúsító fúvóka
 +
|¤ 0,6 mm
|-
|-
-
|dúsító fúvóka ¤ 0,6 mm
+
|Üzemanyag
-
|
+
|kétütemű motorolaj
 +
|Keverési arány
|-
|-
-
|Üzemanyag 86-92 oktánszámú benzin és Arol 2T kétütemű motorolajkeveréke
+
|86-92 oktánszámú benzin
-
|
+
|Arol 2T  
 +
|1 : 25
|-
|-
-
|Keverési arány 1 : 25
+
|Üzemanyagfogyasztás
-
|
+
|4,2 liter/100 km
 +
|(70 km/h sebesség esetén)
|-
|-
-
|Üzemanyagfogyasztás 4,2 liter/100 km (70 km/h sebesség esetén)
+
|Forgattyús tengely
-
|
+
|Forgattyús tengely csapágyazása
 +
|Forgattyús csapágyak
|-
|-
-
|Forgattyús tengely kétrészes, bontható
+
|kétrészes, bontható
-
|
+
|2 db 6006-os és 2 db 6205-ös C3 golyóscsapágy
 +
|2 db K 22x29x15 F acélkosaras görgős csapágy
|-
|-
-
|Forgattyús tengely csapágyazása 2 db 6006-os és 2 db 6205-ös C3 golyóscsapágy
 
|
|
 +
|Dugattyúgyűrű
 +
|Dugattyúcsapszeg
|-
|-
-
|Forgattyús csapágyak 2 db K 22x29x15 F acélkosaras görgős csapágy
 
|
|
 +
|2 db ¤ 56x2 mm dugattyúnként
 +
|¤ 15 mm
|-
|-
-
|Dugattyúgyűrű 2 db ¤ 56x2 mm dugattyúnként
+
|Sebességváltó csapágyazás
-
|
+
|Első, hátsókerék csapágyazása
 +
|golyóscsapágy
|-
|-
-
|Dugattyúcsapszeg ¤ 15 mm
+
|2 db 6303 és 2 db 6204 C3 jelű golyóscsapág
-
|
+
|2 db 6302 golyóscsapágy kerékagyanként és 1 db 6205
 +
|lánckerékagyban
|-
|-
-
|Sebességváltó csapágyazás 2 db 6303 és 2 db 6204 C3 jelű golyóscsapágy
+
|Első rugózás
 +
|Hátsó rugózás
|
|
|-
|-
-
|Első, hátsókerék csapágyazása 2 db 6302 golyóscsapágy kerékagyanként és 1 db 6205
+
|olajcsillapítású teleszkópvilla
-
|
+
|olajcsillapítású állítható rugóstagokkal szerelt lengőhinta
-
|-
+
-
|golyóscsapágy lánckerékagyban
+
-
|
+
-
|-
+
-
|Első rugózás olajcsillapítású teleszkópvilla
+
|
|
|-
|-
|Maximális rugózó út 130 mm
|Maximális rugózó út 130 mm
-
|
 
-
|-
 
-
|Hátsó rugózás olajcsillapítású állítható rugóstagokkal szerelt lengőhinta
 
-
|
 
-
|-
 
|Maximális rugózó út 90 mm
|Maximális rugózó út 90 mm
|
|
|-
|-
-
|Erőátvitel (főtengely és tengelykapcsoló között ferdefogazású fogaskerékpár
+
|Erőátvitel
-
|
+
|(főtengely és tengelykapcsoló között
 +
|ferdefogazású fogaskerékpár
|-
|-
-
|Tengelykapcsoló olajban futó, parafa súrlódó betéttel
+
|Hátsókerék meghajtás
-
|
+
|5/8"x1,4" ¤ 10,6 mm görgős lánc
 +
|
|-
|-
 +
|Tengelykapcsoló
|Sebességváltó
|Sebességváltó
-
|
+
|Sebességváltó szerkezet
|-
|-
-
|Sebességváltó szerkezet dobváltóval
+
|olajban futó, parafa súrlódó betéttel
-
|
+
|5 fokozatú
-
|-
+
|dobváltóval
-
|Hátsókerék meghajtás 5/8"x1,4" ¤ 10,6 mm görgős lánc
+
-
|
+
|-
|-
|Áttételek
|Áttételek
 +
|
|
|
|-
|-
-
|Főtengely - tengelykapcsoló 1 : 3,25
+
|Főtengely - tengelykapcsoló
 +
|Sebességváltó - hátsókerék
|
|
|-
|-
-
|Sebességváltó - hátsókerék 1 : 2,67 (szóló)
+
|1 : 3,25
-
|
+
|1 : 2,67 (szóló)
-
|-
+
|1 : 2,86 (oldalkocsi)
|1 : 2,86 (oldalkocsi)
-
|
 
|-
|-
-
|Összmódositás a főtengely és hátsókerék között
+
|
 +
|
|
|
|-
|-
-
|szóló
+
|Összmódositás a főtengely és a hátsó kerék között
 +
|szóló
|oldalkocsi
|oldalkocsi
|-
|-
-
|I. sebességi fokozatban 24,4 26,2
+
|I. sebességi fokozatban
-
|
+
|24,4
 +
|26,2
|-
|-
-
|II. sebességi fokozatban 14,05 15,1
+
|II. sebességi fokozatban
-
|
+
|14,05
 +
|15,1
|-
|-
-
|III. sebességi fokozatban 10,50 11,25
+
|III. sebességi fokozatban
-
|
+
|10,50
 +
|11,25
|-
|-
-
|IV. sebességi fokozatban 8,25 8,85
+
|IV. sebességi fokozatban
-
|
+
|8,25
 +
|8,85
|-
|-
-
|V. sebességi fokozatban 7,15 7,68
+
|V. sebességi fokozatban
-
|
+
|7,15
 +
|7,68
|-
|-
-
|Kenőolaj a sebességváltóban 0,8-1 liter motorolaj
+
|Kenőolaj a sebességváltóban
 +
|0,8-1 liter motorolaj
|SAE 40 nyáron SAE 30 télen
|SAE 40 nyáron SAE 30 télen
|-
|-
-
|Gumiabroncsok elől 3,00"x18"
+
|Gumiabroncsok
-
|
+
|elől
 +
|hátul
|-
|-
-
|hátul 3,25"x18"
+
|
-
|
+
|3,00"x18"
 +
|3,25"x18"
|-
|-
-
|oldalkocsi 3,00"x18"
+
|oldalkocsi
|
|
 +
|3,00"x18"
|-
|-
-
|Kerék abroncs 2,15 Bx18"
 
|
|
 +
|Kerék abroncs
 +
|2,15 Bx18"
|-
|-
|Gumiabroncsok légnyomása
|Gumiabroncsok légnyomása
-
|szóló elől 1,4 att hátul 2,0 att
+
|szóló elől 1,4 att  
 +
|hátul 2,0 att
 +
|-
 +
|oldalkocsis
 +
|elől 1,5 att
 +
|hátul 2,6 att
|-
|-
-
|oldalkocsis elől 1,5 att hátul 2,6 att
 
|
|
 +
|oldalkocsi kerék
 +
|1,4 att
 +
|-
 +
|Fékek
 +
|expanziós dobfék
 +
|¤ 160x30 mm,
 +
|-
 +
|Üzemanyagtartály
 +
|16,5 liter,
 +
|tartalék 3 liter
 +
|-
 +
|Elektromos berendezés
 +
|Akkumulátor méretei: 122x60x135 mm
 +
|feszültség 6 V kapacitás 12 A
 +
|-
 +
|
 +
|Gyújtótekercs 2 db
 +
|feszültség 6 V
|-
|-
-
|oldalkocsi kerék 1,4 att
 
|
|
 +
|Feszültségszabályozó
 +
|KM 23 típusú kétoszlopos
|-
|-
-
|Fékek ¤ 160x30 mm, expanziós dobfék
 
|
|
 +
|bekapcs. feszültség
 +
|6,2 -6,7 V
|-
|-
-
|Üzemanyagtartály 16,5 liter, tartalék 3 liter
 
|
|
 +
|névleges feszültség
 +
|6 V
|-
|-
-
|Elektromos berendezés
 
|
|
 +
|üresjárati feszültség
 +
|7-7,5 V
|-
|-
-
|Akkumulátor műanyagházas, feszültség 6 V kapacitás 12 Ah
 
|
|
 +
|terhelési feszültség
 +
|6,2-6,8 V
 +
|-
 +
|
 +
|terhelési áram
 +
|9,5-10,5 A
|-
|-
-
|méretei: 122x60x135 mm
 
|
|
 +
|visszáram
 +
|1-4 A
 +
|-
 +
|
 +
|Fényszóró
 +
|¤ 160 mm
 +
|-
 +
|
 +
|
 +
|
|}
|}
-
 
+
*Izzók 6 V 33/35 W Duolux BA 20 d 15-16 tip.
-
 
+
-
 
+
-
 
+
-
 
+
-
 
+
-
Gyújtótekercs 2 db feszültség 6 V
+
-
Feszültségszabályozó KM 23 típusú kétoszlopos
+
-
bekapcs. feszültség 6,2 -6,7 V
+
-
névleges feszültség 6 V
+
-
üresjárati feszültség 7-7,5 V
+
-
terhelési feszültség 6,2-68, V
+
-
terhelési áram 9,5-10,5 A
+
-
visszáram 1-4 A
+
-
Fényszóró ¤ 160 mm
+
-
Izzók 6 V 33/35 W Duolux BA 20 d 15-16 tip.
+
6 V 1,5 W törpeizzó BA 9 s 26-76 tip.
6 V 1,5 W törpeizzó BA 9 s 26-76 tip.
-
Hátsó lámpa VT-5 típus
+
*Hátsó lámpa VT-5 típus
Izzó 6 V 5/18 W kétszálas BAY 15 d/B 1083
Izzó 6 V 5/18 W kétszálas BAY 15 d/B 1083
-
Sebességmérő óra méréshatár 0-160 km/h
+
*Sebességmérő óra méréshatár 0-160 km/h
-
számláló 100 000 km-ig
+
*számláló 100 000 km-ig
-
módosítás 1000 fordulat=1 km
+
*módosítás 1000 fordulat=1 km
-
Izzó 3 db 6 V 1,2 W törpeizzó BA 7 s
+
*Izzó 3 db 6 V 1,2 W törpeizzó BA 7 s
-
Jelzőkürt tányérkürt 6 V 95 dB hangerővel
+
*Jelzőkürt tányérkürt 6 V 95 dB hangerővel
-
Maximális sebesség szóló 130 km/h
+
*Maximális sebesség szóló 130 km/h
-
oldalkocsival 105 km/h
+
*oldalkocsival 105 km/h
-
Tartós utazósebesség szóló 100 km/h
+
*Tartós utazósebesség szóló 100 km/h
-
oldalkocsival 85 km/h
+
*oldalkocsival 85 km/h
-
Gyorsító képesség 0-60 km/h 3,5 s
+
*Gyorsító képesség 0-60 km/h 3,5 s
-
0-80 km/h 6 s
+
*0-80 km/h 6 s
-
0-100 km/h 10 s
+
*0-100 km/h 10 s
-
Legnagyobb fékhatás 5 m/S2 lassulás (első-hátsó fék együtt)
+
*Legnagyobb fékhatás 5 m/S2 lassulás (első-hátsó fék együtt)
-
Üres súly 142 kp
+
*Üres súly 142 kp
-
Hasznos súly 155,9 kp
+
*Hasznos súly 155,9 kp
-
Teljes súly 320 kp két személlyel terhelve szólómotor + 14 kp csomag
+
*Teljes súly 320 kp két személlyel terhelve szólómotor + 14 kp csomag
-
Tengelytávolság 1300 mm
+
-
Legnagyobb szélesség 615 mm
+
-
Teljes hossz 2010 mm
+
-
Első tengelynyomás üres: 69,9 kp
+
-
egy személy: 92,8 kp
+
-
két személy: 97,5kp
+
-
Hátsó tengelynyomás üres: 86 kp
+
-
egy személy: 137 kp
+
-
két személy: 208,4 kp
+
-
 
+
 +
*Tengelytávolság 1300 mm
 +
*Legnagyobb szélesség 615 mm
 +
*Teljes hossz 2010 mm
 +
*Első tengelynyomás üres: 69,9 kp
 +
*egy személy: 92,8 kp
 +
*két személy: 97,5kp
 +
*Hátsó tengelynyomás üres: 86 kp
 +
*egy személy: 137 kp
 +
*két személy: 208,4 kp
== '''P20 Műhelykönyv''' ==
== '''P20 Műhelykönyv''' ==

A lap 2012. szeptember 9., 01:30-kori változata

Pannónia P20
Hiba a bélyegkép létrehozásakor: Unable to run external programs in safe mode.
Pannónia
Gyártási adatok
GyártóCsepeli Motorkerékpárgyár
Gyártás helyeMagyarország, Budapest, Csepel
Gyártás éve1968-1973
Darabszám~7000
Kategóriatúramotor
A(z) modell műszaki adatai
Méret és tömegadatok
Hossz2010 mm
Szélesség615 mm
Tömeg142 kg (üres benzintankkal)
Tengelytáv1300 mm
Üzemanyagbenzin
Üzemanyagtartályliter
Teljesítmény
Motor246 cm3
Felépítés2 hengeres, 2 ütemű (Furatxlöket 56x50 mm), keverékolajozás
Váltó5 fokozatú (lábbal kapcsolható)
Teljesítmény20-23 LE (7500 fordulat/perc)
Átlagfogyasztás4,5 liter (70km/h sebesség mellett)
Gyorsulás0-100 km/h (10 másodperc)
Max. sebesség112 km/h

Kapcsolódó modellek
Pannónia



Tartalomjegyzék

Pannónia P20 típustörténet

A Pannónia P20 igazi mérföldkőnek tekinthető a Csepeli Motorkerékpárgyár történetében, az 1968-ban debütáló modell két hengerével, az első szériákban már 20 lóerős teljesítményével 10 másodperc alatt képes volt a motort 100 km/h-ra gyorsítani, s utána is maradt még két "dekád" a gyorsításra.

A Pannónia P20 megjelenésekor valóban korszerű konstrukciónak számított, melyet a japán motorok fordulatszámához felkapaszkodó pörgős motor, valamint a dinamós áramellátás is jelez. A Pannónia P20 képességeit a használati útmutató is előre jelzi: "Tudjuk, hogy Kedves Vevőnk azért választotta a Pannónia P20 típusú motorkerékpárt, mert szeret 100 km-en felüli sebességgel motorozni, mert szeret elsőnek indulni, ha a lámpa zöldet jelez,..., szereti ha előzés közben motorja egy kis gázadásra "szárnyakat" kap."

A Pannónia P20 kapcsán a Csepeli Motorkerékpárgyár hamar a típus továbbgondolásába kezdett.

Sági László, a P20 tervezője, emlékére


P 20 Műszaki adatok

Működési elv kétütemű, huroköblítéses
Hengerek száma 2
Furatátmérő Löket Lökettérfogat
¤ 56 mm 50 mm 246 cm3
Forgattyús felek ékelési szöge 180°
Motor teljesítménye Legnagyobb forgatónyomaték Sűrítési viszony
22 LE 7500 fordulat/perc esetén 2,1 mkp/6000 fordulat/perc esetén 8,5 : 1 - 11,5 : 1
Gyújtó és világító berendezés DG20 tip. 6 V/65 W főtengely dinamó
Előgyújtás mm-ben Gyújtógyertya hőértéke Gyújtógyertya pólushézaga
1,9 ą0,1 mm 240-260 0,6 mm
Porlasztók száma Porlasztók típusa Porlasztó torokmérete
2 P20 ¤ 20 mm
főfúvóka ¤ 0,8 mm bejárató fúvóka
tűsfúvóka ¤ 2,65
üresjárati fúvóka ¤ 0,30
pótlevegő fúvóka ¤ 1,3 mm
dúsító fúvóka ¤ 0,6 mm
Üzemanyag kétütemű motorolaj Keverési arány
86-92 oktánszámú benzin Arol 2T 1 : 25
Üzemanyagfogyasztás 4,2 liter/100 km (70 km/h sebesség esetén)
Forgattyús tengely Forgattyús tengely csapágyazása Forgattyús csapágyak
kétrészes, bontható 2 db 6006-os és 2 db 6205-ös C3 golyóscsapágy 2 db K 22x29x15 F acélkosaras görgős csapágy
Dugattyúgyűrű Dugattyúcsapszeg
2 db ¤ 56x2 mm dugattyúnként ¤ 15 mm
Sebességváltó csapágyazás Első, hátsókerék csapágyazása golyóscsapágy
2 db 6303 és 2 db 6204 C3 jelű golyóscsapág 2 db 6302 golyóscsapágy kerékagyanként és 1 db 6205 lánckerékagyban
Első rugózás Hátsó rugózás
olajcsillapítású teleszkópvilla olajcsillapítású állítható rugóstagokkal szerelt lengőhinta
Maximális rugózó út 130 mm Maximális rugózó út 90 mm
Erőátvitel (főtengely és tengelykapcsoló között ferdefogazású fogaskerékpár
Hátsókerék meghajtás 5/8"x1,4" ¤ 10,6 mm görgős lánc
Tengelykapcsoló Sebességváltó Sebességváltó szerkezet
olajban futó, parafa súrlódó betéttel 5 fokozatú dobváltóval
Áttételek
Főtengely - tengelykapcsoló Sebességváltó - hátsókerék
1 : 3,25 1 : 2,67 (szóló) 1 : 2,86 (oldalkocsi)
Összmódositás a főtengely és a hátsó kerék között szóló oldalkocsi
I. sebességi fokozatban 24,4 26,2
II. sebességi fokozatban 14,05 15,1
III. sebességi fokozatban 10,50 11,25
IV. sebességi fokozatban 8,25 8,85
V. sebességi fokozatban 7,15 7,68
Kenőolaj a sebességváltóban 0,8-1 liter motorolaj SAE 40 nyáron SAE 30 télen
Gumiabroncsok elől hátul
3,00"x18" 3,25"x18"
oldalkocsi 3,00"x18"
Kerék abroncs 2,15 Bx18"
Gumiabroncsok légnyomása szóló elől 1,4 att hátul 2,0 att
oldalkocsis elől 1,5 att hátul 2,6 att
oldalkocsi kerék 1,4 att
Fékek expanziós dobfék ¤ 160x30 mm,
Üzemanyagtartály 16,5 liter, tartalék 3 liter
Elektromos berendezés Akkumulátor méretei: 122x60x135 mm feszültség 6 V kapacitás 12 A
Gyújtótekercs 2 db feszültség 6 V
Feszültségszabályozó KM 23 típusú kétoszlopos
bekapcs. feszültség 6,2 -6,7 V
névleges feszültség 6 V
üresjárati feszültség 7-7,5 V
terhelési feszültség 6,2-6,8 V
terhelési áram 9,5-10,5 A
visszáram 1-4 A
Fényszóró ¤ 160 mm
  • Izzók 6 V 33/35 W Duolux BA 20 d 15-16 tip.

6 V 1,5 W törpeizzó BA 9 s 26-76 tip.

  • Hátsó lámpa VT-5 típus

Izzó 6 V 5/18 W kétszálas BAY 15 d/B 1083

  • Sebességmérő óra méréshatár 0-160 km/h
  • számláló 100 000 km-ig
  • módosítás 1000 fordulat=1 km
  • Izzó 3 db 6 V 1,2 W törpeizzó BA 7 s
  • Jelzőkürt tányérkürt 6 V 95 dB hangerővel
  • Maximális sebesség szóló 130 km/h
  • oldalkocsival 105 km/h
  • Tartós utazósebesség szóló 100 km/h
  • oldalkocsival 85 km/h
  • Gyorsító képesség 0-60 km/h 3,5 s
  • 0-80 km/h 6 s
  • 0-100 km/h 10 s
  • Legnagyobb fékhatás 5 m/S2 lassulás (első-hátsó fék együtt)
  • Üres súly 142 kp
  • Hasznos súly 155,9 kp
  • Teljes súly 320 kp két személlyel terhelve szólómotor + 14 kp csomag
  • Tengelytávolság 1300 mm
  • Legnagyobb szélesség 615 mm
  • Teljes hossz 2010 mm
  • Első tengelynyomás üres: 69,9 kp
  • egy személy: 92,8 kp
  • két személy: 97,5kp
  • Hátsó tengelynyomás üres: 86 kp
  • egy személy: 137 kp
  • két személy: 208,4 kp

P20 Műhelykönyv

Már a web-en is találhatunk, magyar nyelvű műhelykönyvet a Pannónia P20-as modelljéhez, tartalmas és tanulságos összeállítással. Itt, most csak az előszavát idézzük (a végén az elérhetőség):

Előszó
A P20 motorblokk átnézete


A Pannonia P20 típusú kéthengeres, magas teljesítményű motorkerékpár előállítója a csepeli Motorkerékpárgyár. A típus kialakítását tudományos megalapozottsággal végrehajtott hosszas kísérletek, próbák előzték meg. A gyártmány tervező mérnökök és üzemi szakemberek gyártási tapasztalataik mellett a modern technika összes felhasználható eszközeit igénybe vették ahhoz, hogy ez a motorkerékpár típus minden szempontból megfeleljen a mai követelményeknek.

A P20 fő jellemzői a nagy teljesítmény, a kiemelkedő gyorsulóképesség, a hosszú élettartam és az a tulajdonság, hogy városban, országúton egyformán megfelel a követelményeknek. Az öt sebességfokozat lehetővé teszi mind a városi forgalomban, mind a hegyi- és autóutakon a maximális kihasználást.

A típus tervezői a kedvező jellemzők mellett arra is gondoltak, hogy a szerelést a lehető legegyszerűbbé tegyék, és az esetleges javítások a leggyorsabban elvégezhetők legyenek. Ennek az elképzelésnek egyik fő irányvonala, hogy a motorblokk kiszerelése nélkül mind a sebességváltó, mind a forgattyús hajtómű javításai végrehajthatók.

Rendkívül fontosnak tartjuk, hogy a szervizműhelyek és az érdekek a műhelykönyv komoly tanulmányozásával kezdjék meg a motorkerékpár szervizmunkáját és javítását, mert csak így képzelhető el a szükséges munkálatok tökéletes elvégzése.

Felhívjuk a figyelmet a szerviz-szerszámkészletre, ami minden szétszereléskor komoly segítséget jelent. Ezek nélkül esetleg az egyes alkatrészek széthúzásakor roncsolódások következhetnek be. Biztosak vagyunk abban, hogy a típus megismerése után az üzemek szívesen foglalkoznak motorkerékpárjainkkal, mert megoldásaiban a mai kor követelményeinek minden szempontból megfelel, és a gyors javítási lehetőség nagyfokú könnyebbséget jelent egyéb más típusokkal szemben.

A Csepeli Motorkerékpárgyár Igazgatósága, tervezőmérnökei és szakemberei remélik, hogy ez a műhelykönyv az Önök részére megfelelő segítséget nyújt munkájukhoz. Komolyabb probléma jelentkezése esetén szívesen vesszük műszaki ügyben megkeresésükre.

Szerzők: SZENTE GYULA és WOHLMUTH EMIL (Budapest, 1969)

P20 műhelykönyv!

Képek és idézetek, innen-onnan

Const1.gif


Pannónia P20 viedók

Egy felújított gyári P20
P20 Road Race 350
P20 versenyváltozat, rég nem látott, "duo-duplex" első dobfékkel
P20 "2*250" avagy >FiveHundred Blue<

Pannónia P20 források, hivatkozások