Pannónia P20

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(= Pannónia P20 járatás)
(Pannónia P20 források, hivatkozások: műhelykönyv-online)
50. sor: 50. sor:
* Így gondozd a Pannóniádat (Táncsics Könyvkiadó, 1970)
* Így gondozd a Pannóniádat (Táncsics Könyvkiadó, 1970)
* [http://www.marotimotor.hu/content/content_34.html Pannónia P20 rövid történet a Maróti Motorkerékpár gyűjteménye alapján]
* [http://www.marotimotor.hu/content/content_34.html Pannónia P20 rövid történet a Maróti Motorkerékpár gyűjteménye alapján]
-
 
+
*[http://24oras.domaincenter4.hu/hundok/p20/muhelyk/index.htm P20 műhelykönyv!!!]
[[Kategória:Motortípus]]
[[Kategória:Motortípus]]
<meta name="keywords" content="Pannónia P20, motor, veterán, oldtimer"></meta>  
<meta name="keywords" content="Pannónia P20, motor, veterán, oldtimer"></meta>  
<meta name="description" content="Pannónia P20 típusleírás, Pannónia P20 tapasztalatok, Pannónia P20 videók, Pannónia P20 műszaki paraméterek a VeteránPark közösségi veteránjármű enciklopédián!"></meta>
<meta name="description" content="Pannónia P20 típusleírás, Pannónia P20 tapasztalatok, Pannónia P20 videók, Pannónia P20 műszaki paraméterek a VeteránPark közösségi veteránjármű enciklopédián!"></meta>

A lap 2012. szeptember 4., 13:57-kori változata

Pannónia P20
Gyártási adatok
GyártóCsepeli Motorkerékpárgyár
Gyártás helyeMagyarország, Budapest, Csepel
Gyártás éve1968-1973
Darabszám~7000
Kategóriatúramotor
A(z) modell műszaki adatai
Méret és tömegadatok
Hossz2010 mm
Szélesség615 mm
Tömeg142 kg (üres benzintankkal)
Tengelytáv1300 mm
Üzemanyagbenzin
Üzemanyagtartályliter
Teljesítmény
Motor246 cm3
Felépítés2 hengeres, 2 ütemű (Furatxlöket 56x50 mm), keverékolajozás
Váltó5 fokozatú (lábbal kapcsolható)
Teljesítmény20-23 LE (7500 fordulat/perc)
Átlagfogyasztás4,5 liter (70km/h sebesség mellett)
Gyorsulás0-100 km/h (10 másodperc)
Max. sebesség112 km/h

Kapcsolódó modellek
Pannónia



Tartalomjegyzék

Pannónia P20 típustörténet

A Pannónia P20 igazi mérföldkőnek tekinthető a Csepeli Motorkerékpárgyár történetében, az 1968-ban debütáló modell két hengerével, az első szériákban már 20 lóerős teljesítményével 10 másodperc alatt képes volt a motort 100 km/h-ra gyorsítani, s utána is maradt még két "dekád" a gyorsításra.

A Pannónia P20 megjelenésekor valóban korszerű konstrukciónak számított, melyet a japán motorok fordulatszámához felkapaszkodó pörgős motor, valamint a dinamós áramellátás is jelez. A Pannónia P20 képességeit a használati útmutató is előre jelzi: "Tudjuk, hogy Kedves Vevőnk azért választotta a Pannónia P20 típusú motorkerékpárt, mert szeret 100 km-en felüli sebességgel motorozni, mert szeret elsőnek indulni, ha a lámpa zöldet jelez,..., szereti ha előzés közben motorja egy kis gázadásra "szárnyakat" kap."

A Pannónia P20 kapcsán a Csepeli Motorkerékpárgyár hamar a típus továbbgondolásába kezdett.


Pannónia P20 viedók

Pannónia P20 járatás

Pannónia P20 források, hivatkozások