Pannónia

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
17. sor: 17. sor:
== Veterán Pannónia márkatörténet ==
== Veterán Pannónia márkatörténet ==
-
A Pannónia márka 1954-ben született meg a Csepeli Motorkerékpárgyárban. Az első Pannónia, a Pannónia TL 1954-ben jelent meg, mely technikai megoldásait részben a Csepel 250-es típustól örökölte. Megjelenésének idején korszerűnek számított, így nem csak a belpiacra, de számos külföldi országba is jutott belőle. 1964-ben mutatták be a T-sorozat első kétkerekűjét, a Pannónia T5 modellt. A T-sorozat szintén keresett volt a nemzetközi piacon, a Pannonia White – a T5-ös modell luxusváltozata – például kifejezetten Kalifornia exportra készült.
+
A Pannónia márka 1954-ben született meg a Csepeli Motorkerékpárgyárban. Az első Pannónia, a Pannónia TL 1954-ben jelent meg, mely technikai megoldásait részben a Csepel 250-es típustól örökölte. Megjelenésének idején korszerűnek számított, így nem csak a belpiacra, de számos külföldi országba is jutott belőle.  
 +
 
 +
A T-sorozat szintén keresett volt a nemzetközi piacon, a Pannonia White – a T5-ös modell luxusváltozata – például kifejezetten Kalifornia exportra készült.
 +
 
A P-sorozat valójában a T-sorozat elemeinek felhasználásával készült, a Csepel Motorkerékpárgyár ekkor már kevésbé koncentrált a fejlesztésekre. „Ihletett” a japánoktól próbáltak szerezni, az importált Yamaha YDS motor adta például a Pannónia P20 alapját. Ennek kapcsán születőben volt egy megállapodás a Yamahával is, ám ezt a lehetőséget végül nem használta ki a gyár.
A P-sorozat valójában a T-sorozat elemeinek felhasználásával készült, a Csepel Motorkerékpárgyár ekkor már kevésbé koncentrált a fejlesztésekre. „Ihletett” a japánoktól próbáltak szerezni, az importált Yamaha YDS motor adta például a Pannónia P20 alapját. Ennek kapcsán születőben volt egy megállapodás a Yamahával is, ám ezt a lehetőséget végül nem használta ki a gyár.
A Pannónia rendkívül népszerű volt nem csak Magyarországon, rendkívül jelentős volt a külföldi export, melynek legnagyobb részét a szovjet megrendelések adták ugyan, de jutott Amerikába, Indiába, Brazíliába is. A gyár elmaradó fejlesztéseinek köszönhetően azonban egyre csökkentek az eladások, a gyártás 1975-ben szűnt meg, az utolsó modell a Pannónia P21 volt.   
A Pannónia rendkívül népszerű volt nem csak Magyarországon, rendkívül jelentős volt a külföldi export, melynek legnagyobb részét a szovjet megrendelések adták ugyan, de jutott Amerikába, Indiába, Brazíliába is. A gyár elmaradó fejlesztéseinek köszönhetően azonban egyre csökkentek az eladások, a gyártás 1975-ben szűnt meg, az utolsó modell a Pannónia P21 volt.   
== Veterán Pannónia modellek ==
== Veterán Pannónia modellek ==
 +
 +
 +
*  [[Pannónia TL]] (1954-1956)
 +
*  [[Pannónia TLT]] (1956-1958)
 +
*  [[Pannónia TLF]] (1958-1961)
 +
*  [[Pannónia TLB]] (1960-1962)
 +
*  [[Pannónia TLB ]] (1960-1962)
 +
*  [[Pannónia T1]] (1961-1964)
 +
*  [[Pannónia T2]] (1961-1964)
 +
*  [[Pannónia T5]] (1964-1975)
 +
*  [[Pannónia T6]] (1964-1967)
 +
*  [[Pannónia T7]] (1964-1967)
 +
*  [[Pannónia T8]] (1964-1967)
 +
 +
*  [[Pannónia P10]] (1967-1973)
 +
*  [[Pannónia P10 H]] (1967-1973)
 +
*  [[Pannónia P12]] (1974-1975)
 +
*  [[Pannónia P20]] (1968-1973)
 +
*  [[Pannónia P21]] (1973-1975)
 +
*  [[Pannónia P21 Luxus]] (1973-1975)
 +
 +
*  [[Pannónia Cross]] (1958-1968)
 +
*  [[Pannónia Trial]] (1966-1966)
 +
*  [[Pannónia Tünde]] (1960-1962)
 +
*  [[Pannónia Nyírség]] (1964-1975)
 +
*  [[Pannónia Szabolcs]] (1964-1967)
 +
*  [[Pannónia EFA]] (1967-1973)
 +
*  [[Pannónia Kuli]] (1965-?)
 +
*  [[Pannónia Pille]] (1967-?)
30. sor: 62. sor:
[[Kategória:Motormárka]]
[[Kategória:Motormárka]]
 +
[[Kategória:Magyarország]]
 +
 +
<meta name="keywords" content="Pannónia, veterán Pannónia, oldtimer Pannónia"></meta> 
 +
<meta name="description" content="Pannónia - Oldtimer autók, motorok egyéb járművek a VeteránPark közösségi portálon. Kedveli a veterán járműveket? Ossza meg velünk tapasztalatát!"></meta>

A lap 2010. szeptember 2., 08:10-kori változata

Pannónia

Pannónia
Alapítva1954
AlapítóCsepel Motorkerékpárgyár
Megszűnt1975
SzékhelyCsepel, Magyarország


Veterán Pannónia márkatörténet

A Pannónia márka 1954-ben született meg a Csepeli Motorkerékpárgyárban. Az első Pannónia, a Pannónia TL 1954-ben jelent meg, mely technikai megoldásait részben a Csepel 250-es típustól örökölte. Megjelenésének idején korszerűnek számított, így nem csak a belpiacra, de számos külföldi országba is jutott belőle.

A T-sorozat szintén keresett volt a nemzetközi piacon, a Pannonia White – a T5-ös modell luxusváltozata – például kifejezetten Kalifornia exportra készült.

A P-sorozat valójában a T-sorozat elemeinek felhasználásával készült, a Csepel Motorkerékpárgyár ekkor már kevésbé koncentrált a fejlesztésekre. „Ihletett” a japánoktól próbáltak szerezni, az importált Yamaha YDS motor adta például a Pannónia P20 alapját. Ennek kapcsán születőben volt egy megállapodás a Yamahával is, ám ezt a lehetőséget végül nem használta ki a gyár. A Pannónia rendkívül népszerű volt nem csak Magyarországon, rendkívül jelentős volt a külföldi export, melynek legnagyobb részét a szovjet megrendelések adták ugyan, de jutott Amerikába, Indiába, Brazíliába is. A gyár elmaradó fejlesztéseinek köszönhetően azonban egyre csökkentek az eladások, a gyártás 1975-ben szűnt meg, az utolsó modell a Pannónia P21 volt.

Veterán Pannónia modellek


Kapcsolódó Pannónia oldtimer linkek

http://pannoniamotor.lap.hu/