Mazda

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Egyéb veterán Mazda járművek)
(Kapcsolódó hivatkozások)
43. sor: 43. sor:
== Kapcsolódó hivatkozások ==
== Kapcsolódó hivatkozások ==
 +
* [http://www.mazda.com/90th/ A Mazda 90. évfordulója]
[[Kategória:Autómárka]]
[[Kategória:Autómárka]]

A lap 2010. június 1., 07:47-kori változata

Mazda
Alapítva1920 (Toyo Cork Kogyo)
SzékhelyHiroshima, Japán
A(z) Mazda weboldala


Tartalomjegyzék

Veterán márkatörténet

A Hondához hasonlóan a Mazda – akkor még Toyo Cork Kogyo néven – is motorkerékpárok gyártásával kezdte pályafutását 1920-ban. A cég 1931-től már kisteherautókat is épített (ez volt a Mazda Mazdago), az első autóval 1940-ben készültek el, ám a II. világháború miatt a prototípus nem került gyártásba.

Habár a Mazda Hiroshimában gyártotta modelljeit, az atombomba nem tett komoly kárt a gyárban. Az első autómobilra azonban még 1960-ig kellett várni; a Mazda P-360 tipikus kisautó volt, melyből több mint 20 ezret adtak el. A Mazda ebben az időszakban kezdte meg együttműködését a német NSU-val, a Wankel-motor licenctulajdonosával. A cég első és tulajdonképpen a világ első sorozatgyártású bolygómotoros autója a Mazda Cosmo 110S kupé volt. A mindössze 982 cm3-as jármű kezdetben 110, majd később 128 lőerős volt, utóbbival így már elérhetővé vált a 200 km/h-s sebességet. A Mazda a 70-es évek végére már több mint 1 millió wankel-motoros autót adott el világszerte. Ekkor jelenet meg a legendás RX sorozat 7-es szériája, mely a mai napig élteti a wankel-motorok nagyszerűségét, s szintén ekkor szerzett 24 százalékos tulajdonrészt az amerikai Ford a Mazdában.

Veterán Mazda autók


Veterán Mazda motorok

Egyéb veterán Mazda járművek

Kapcsolódó hivatkozások