Kezdőlap
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
63. sor: | 63. sor: | ||
- | <IncArticle count=" | + | <IncArticle count="1000">{{{content}}}</IncArticle> |
A lap 2010. augusztus 25., 13:50-kori változata
Üdvözöljük a VeteránPark közösségi oldalon!Ellenállhatatlan vonzalmat érez a veterán járművek iránt? Netán birtokosa is egynek? Akkor jó helyen jár! A VeteránPark célja, hogy összegyűjtse a járműipar remekműveit, illetve lehetőséget biztosítson a konkrét oldtimer típusokhoz kapcsolódó tapasztalatok megosztására. A VeteránPark közösségi oldalon jelenleg 395 cikk olvasható. Hiányol valamit? Megosztaná tapasztalatát?A VeteránParkot bárki szerkesztheti, bővítheti. Ha szeretne a VeteránPark szerkesztője lenni, kérjük, regisztrálja magát, majd olvassa el szerkesztési irányelveket, illetve a szerkesztőknek szánt gyorstalpalót, melyben 5 perc alatt bemutatjuk a VeteránPark szerkesztőfelületének használatát. Új oldalak
|
Aktuális
Az induláskor több mint 200 veterán autó- és motormárka rövid leírása került fel az oldalra. A veterán márkaleírásokhoz kapcsolódóan pedig több mint 4000 veterán korú jármű listája és gyártási éve érhető el. Ez azonban pusztán az „alváz”, szerkessze, bővítse Ön is oldalaink tartalmát, építsük együtt a VeteránParkot! Kép találomra
Veterán márkatörténetA névadó Karl Friedrich Benz az autóipar úttörőjeként 1885-ben készítette el a világ első benzinhajtású autóját, mely 16 km/h végsebességre volt képes. Az autó viszonylag lassan került „sorozatgyártásba”, az évszázad végére összesen 2000 darab készült, a Benz gyár kapacitása ekkortájt érte el a 600 darab/év gyártási számot. Ekkora azonban már egyre több konkurense akadt, akik kedvezőbb paraméterekkel rendelkező autókat gyártottak. A céghez új tervező érkezett, a névadó pedig otthagyta a Benzet. Készültek versenyautók, majd az I. világháború közeledtével teherautókat és légi járműveket is gyártott az üzem. A Benz végül 1926-ben egyesült a [[Daiml
Mostanában módosított oldalak
|