Honda S600

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

VeteranBanner2012b.jpg

Honda S600
HondaS600-001.jpg
Honda S600 Roadster
Gyártási adatok
GyártóHonda Motors Co.
Gyártás helyeMinato, Tokyo, Japan
Gyártás éve1964-1966
Darabszám25960
Modellvariánsok2 ajtós roadster, 2 ajtós kupé
Kategóriasportautó
A(z) modell műszaki adatai
Méret és tömegadatok
Hossz3300 mm
Szélesség1400 mm
Magasság1200 mm
Alvázönhordó acélprofil vázkeret
Tengelytáv2000 mm
Üzemanyagbenzin
Teljesítmény
Motor606 cm3, I4, DOHC
FelépítésOrrmotor, hátsó meghajtás FR
Váltó4 sebességes, kézi
Teljesítmény57 LE (8500 fordulat/percnél)
Átlagfogyasztás6,7 liter/100 km
Max. sebesség140 km/h

Kapcsolódó modellek
*Honda
  • Előd: Honda S500
  • Utód: Honda S800


A Honda S600 1964-ben két változatban mutatkozott be, a "roadster", illetve a "coupé" változatokban is elérhető volt. A Honda S500-hoz képest nagyobb lett a motor, mely maximális teljesítményét, 57 LE-t - 8500-as fordulaton adta le, így az autó 140 km/h sebesség elérésére volt képest. Az autó hátsó futómű kialakítása is egyedinek számít, a fix merev hátsóhíd és differenciálmű, két rugózott, tokozott lengőkaros, lánchajtásos áttételen keresztül hajtja meg a független felfüggesztésű hátsó kerekeket.

A Honda S600 a későbbiekben, optikai tuningolt változatban is piacra került, ez volt a Honda SM600-as modell.

A Honda S600 rövid gyártási ideje ellenére, jóval nagyobb példányszámban jelent meg, mint az elődmodellnek tekinthető Honda S500.

Honda-S600coupe.jpg

A sport coupe, mint alapváltozat

Tartalomjegyzék

S 600 típusismertető

Banner honda13oct08.gif
S600oldfoto.jpg

Honda S600, avagy egy motorkerékpár gyártó, sportautót készít

A Honda S600 gyártása 1964 márciusában indult. Kétféle kivitelben készült, a sport roadster hasonló kialakítású, mint a Honda S500, valamint a lejtős hátú kupé, zárt karosszériával.

Az S600 volt az első, mely 1965-től kétféle felszereltségi szinttel rendelkezett. A széria 1966-ban kisebb módosításon esett át, a modell stílusa nagyjából ugyanaz, maradt, emellett a legjelentősebb változás az első hűtőrács, lökhárító és a fényszórók, összeségében a „kinézet” módosulása.

Erőforrása, a DOHC vezérléses, vízhűtéses, négyhengeres soros motor, melyet négy karburátor etetget. A motor hengerűrtartalmát az S500-as 531 ccm-es lökettérfogatához képest felemelték 606 ccm-re. Teljesítménye 57 lóerő (43 kW), 8500 fordulaton, mellyel a végsebessége elérte a 140 km / h értéket. Az összsúly mindössze 715 kg, az extra fémlemez a kupénál csak 15 kg-mal növelte a teljes tömeget.

Az S600-as széria volt az első, amelyet tömegesen forgalmazott Honda gyár. Eleinte s gyártási kínálat csak a jobbkormányos változatban létezett, de az export piacokon felmerült igények miatt, gyorsan bevezették a balkormányos változatot.

Mind az S600 roadster és a coupé változatokhoz, a standard berendezés mellett, rendelkezésre állt, egy speciális, korszerűsített csomag, az úgynevezett SM600.

Többek között, speciális festék színek, exkluzív embléma, egy szabványos rádió és hangszóró, egy speciális antenna az utas oldali napellenző, szabvány tolatólámpa, szabványos szivargyújtó, a standard előmelegítés, jobban párnázott ülések, valamint a levehető ülésrögzítő sín, az utasülés kiszereléséhez, ezek voltak a csomag kínálatában.

Összeségében a Honda Motors, aki ebben az időben főleg igényes és ütőképes motorkerékpárokat gyártott, a '60-as évek elején kirukkolt, egy európai szemmel is látványos, klasszikus sportautóval, és az igazi Japán szemlélet minden darabkáját belevitte, így a takarékos anyagfelhasználást, technikai és konstrukciós újdonságokat, a formaterv kecsességét. A Honda S széria gyártási darabszámai az alábbi táblázatból kiderülnek.

Honda S szériák gyártási darabszámai
Gyártási év S500 Cabrio S600 Cabrio S600 Coupé S800 Cabrio S800 Coupé Összes db évente
1963 1318 1318
1964 35 3912 3947
1965 7261 1519 11 8 8799
1966 111 281 1734 539 2665
1967 888 4248 5136
1968 990 2291 3281
1969 147 509 656
1970 15 143 158
Minden széria összesen 1353 11284 1800 3785 7738 25960
S600cutaway01.jpg

Technikai adatlap

Honda banner 800.jpg
S60tech.jpg

Vázszerkezet

S 600 ALVÁZ, KAROSSZÉRIA, HÁTSÓ FUTÓMŰ
S600onroad.jpg
Oldalnézetek
S600.jpg
Teljes alépítmény
S600chassis.jpg
Alváz üresen
Hiba a bélyegkép létrehozásakor: convert: unable to open image `/home/veteranp/public_html/veteraninfo.hu/veteranpark/images/5/56/S600-alvázkeret.jpg': No such file or directory @ error/blob.c/OpenBlob/2589.
convert: missing an image filename `/home/veteranp/public_html/veteraninfo.hu/veteranpark/images/thumb/5/56/S600-alvázkeret.jpg/600px-S600-alvázkeret.jpg' @ error/convert.c/ConvertImageCommand/3015.
Alépítmény felülnézete
S600frame top.jpg
Alépítmény oldalnézete
S600chassisside.jpg
Hátsó híd és felfüggesztés
Chain Type.jpg
S600rearsuspension.jpg
További sémák megtalálhatóak az alábbi honlapon:Honda S600 partslist

Motor

S 600 DOHC motor információk
S600cockpit.jpg
A 4 hengeres 606 ccm-es DOHC motor
S600engineinfo.jpg
Specifikációs adatok
S600techninfo.jpg
Lényeges metszetek a motorról(bár ez az S800-as)
S800poster engine1.jpg
Egy korabeli teszt adatai
S600road test.jpg

VeteranBanner2012b.jpg

Honda S600 videók

Honda S600 korabeli reklámfilm

Honda S600 test

Honda S800 test

VeteranBanner2012b.jpg

Kapcsolódó Honda S600 források, hivatkozások

A Wikimédia Commons tartalmaz Honda S600 témájú médiaállományokat.
VeteranPark-logo-webes.png

SZERKESZTÉS - IRÁNYELVEK

GYORSTALPALÓ - HELP

KAPCSOLAT

Backtop.jpg