Alpine

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

A lap korábbi változatát látod, amilyen Gaal Szilveszter (vitalap | szerkesztései) 2012. augusztus 31., 09:33-kor történt szerkesztése után volt.
Alpine
Imageslogo.jpg
Société Anonyme des Automobiles Alpine
Alapítva1954
AlapítóJean Rédélé
Megszűnt1973
SzékhelyFranciaország, Dieppe
Kulcsemberek"Designer Team"
A(z) Alpine weboldala

Tartalomjegyzék

Veterán márkatörténet

Az 1954-ben Jean Rédélé által alapított Alpine a Renault gyári autóinak és alkatrészeinek felhasználásával készítette sportos autóit.

Egy Renault Alpine modell a sok közül (A310)

Jean Rédélé első sikereit egy Renault 4CV kormánya mögött ülve érte el, a híres Mille Miglia-n is győzni tudott a számos átalakításon átesett modellel. Rédélé végül 1954-ben - akkor már komoly versenyautó építési tapasztalattal - hozta létre a Société Anonyme des Automobiles Alpine nevű vállalkozást.

A cég az 1960-as évektől kezdődően egyre szorosabbra szőtte együttműködését a Renault-val, az Alpine sikereit jól mutatja, hogy 1971-ben az első három helyen végeztek a Monte Carlo Rally-n.

Az Alpine jó kapcsolatokat alakított ki a nagy múlttal rendelkező Lotus céggel, illetve Colin Chapman-nel a "Lotus lelkével". A Lotus Elan konstrukció elrendezése ihlette, például az Alpine A110 tervezőit, melyet később Lotus Europa(stock) készlettel is, R16 (TS, TX) alapmotorral szereltek össze.

Más gyártók is átvették az Alpine gyártási jogokat, így ezeket az USA, Mexico, Spanyolország, Bulgária, Brazilia területén is gyártották. A brazil A110-es változat "Interlagos" néven futott, egy Európában akkoriban ismeretlen fiatalember, Emerson Fittipaldi koptatta vele a versenypályákat.

A WRC bajnokságban újabb és újabb "ütőképes" konstrukciók bukkantak fel, az Alpine fejlesztések korszaka más irányt keresett, de a Lancia Stratos sikerein nem sikerült túllendülniük. Többek között ezért is, a céget 1973-ban megvásárolta a Renault Művek. Az Alpine most a "Renault Technologies" Dieppe-i gyártóbázisa.

Idővonal /Kronológia/

Const1.gif

Jean Redele01.jpg¤800px-1957 Alpine A106 Coach -Mille Miles-.jpg

Jean Rédélé és a "Mille Miglia győztes A106"

  • 1922 - Jean Rédélé született május 17-én 1922-ben, Dieppe francia Normandiában. Apja Émile működik a Renault, mint tesztelésére mérnök így Rédélé felvetett egy olyan közegben, amely lenyűgözi őt elejétől életét.
  • 1946 - Jean Rédélé befejezi a kereskedelmi iskola (HEC, az egyik legjobb ebben az időben), és megalapította a Dieppe egy cég, hogy az úgynevezett "Société des Grands garázs de Normandie" december 17., helyiségekben, hogy ő bérelte fel, hogy az apja, a annak érdekében, hogy eladja Renault autókat. Ezzel párhuzamosan ő készíti a Renault 4CV helyi racing eseményekre (első rallye volt Dieppe Rallye 1950-ben), és később ő sikeres Rallye Monte Carlo.
  • 1953 - Renault arra kéri őt, hogy indítsa el elkészítése öt versenyautót a Mille Miglia. Az együttműködés nagyon sikeres: az autók érni az első helyen a kategóriában. Még a 1952 Alemano testű Renault 4CV nyer változatos megmozdulást.
  • 1954 - Jean Rédélé és barátja, Louis Pons elérni győzelem a Coupe des Alpes egy hangolt 4CV. Az elkötelezettség ezt az eseményt úgy dönt, a neve "Société des Automobiles Alpine", hogy az új társaság alakult, hogy dolgozzon autók saját. Úgy kezdődik az Alpine A106 Mille Milles, melynek az volt a szenzációs új autó, a párizsi Salon 1954-ben. A kijelölés A106 származik Renault belső megnevezése rendszer.
  • 1960 - A modell A108 kerül bemutatásra neve alatt Berlinette Tour de France a párizsi Auto szalon. A A110 lesz származtatva ezt a modellt.
  • 1962 - Ismét Párizsban nyilvános látja először az új modellt A110. Ugyanebben az évben a Renault bemutatta az R8. A leglényegesebb részein, mint a szuszpenzió és fékek találhatók a alpesi, is.
  • 1965 - A A110 van szerelve a 1300 cc motor, amelynek alapja a Gordini motor.
  • 1966 - A A108 termelés leáll.
  • 1969 - Alpine használja a motort, a Renault R16, hogy vezessenek be egy 1600 cc verziójához A110.
  • 1970 - Renault kapja a legtöbb alpesi cég.
  • 1971 - Alpine nyerte a Nemzetközi Rally Championship az A110. Az A310 modellt vezetünk be a genfi ​​autószalonon.
  • 1973 - Alpine A110 és a World Rally Champion.
  • 1974 - Az új modellek 1600 SX, SI és SC Alpine kifejleszt egy új felfüggesztés koncepciót, amely bevezette az A310 modell utóda az A110. Alpine beépített gyári versenyautó Renault 17 Gordinis, akkor megnyeri a Nyomja meg Függetlenül Rally - World Rally Championship forduló Michigan USA. Az a tény, hogy a francia kormány megtiltja minden motorsport események súlyos hatással Alpine gazdasági helyzetét.
  • 1975 - Az utolsó alkalommal, amikor egy gyártelepi A110 rally autó belép a verseny esemény.
  • 1977 - Júliusban Alpine leállítja gyártását az A110. Az utolsó Berlinette egy zöld 1600 SX. Még a spanyol termelési hely kell szállítani alkatrészeket befejezni ezt a kocsit. Összességében 7176 Berlinettes elhagyta a site-on Dieppe. De már licencszerződések bolgár, spanyol és mexikói cégek. A következő években látott több utódai a Berlinette. De egyikük sem érte el sem a népszerűség, sem a képet. Guy Fréquelin az Alpine A310-V6 "Calberson" megnyeri az 1977-es francia rally bajnokságot.
  • 1996 - Ma - Renault dönt a modellt A610 legyen utolsó Alpine valaha épített. A vállalat vezetése nincs meggyőződve arról, hogy képes egy olyan modell kidolgozása egy ilyen kis piaci szegmens gazdaságos módon. Az alpesi gyár Dieppe használt összeszerelésére Renault Sport autók tartani a sportos örökség életben.
  • 2007 - augusztus 10 - Jean Rédélé meghal 85 évesen.
  • 2007 - október - Renault felfrissíti a klasszikus alpesi márka, új modellek miatt 2010 után (mivel törölték).

Veterán Alpine modellek

Országúti változatok - sport és túra célokra is

ALPINETIPUSOK.jpg

A bal alsó felirat hibás, helyesen A310, javít

ALPINE ORSZÁGÚTI SPORT és TÚRAMODELLEK
Modell első gyártási év Ismertető, versenyek, díjak /Wiki/
Alpine (Renault) Mille Miglia A106 (1955-1961) http://en.wikipedia.org/wiki/Alpine_A106
Alpine (Renault) A108 (1958-1965) http://en.wikipedia.org/wiki/Alpine_A108
Alpine (Renault) A110 (1961-1977) http://en.wikipedia.org/wiki/Alpine_A110
Alpine (Renault) A310 (1971-1984) http://en.wikipedia.org/wiki/Alpine_A310
Alpine (Renault) GTA / A610 (1986-1991) http://en.wikipedia.org/wiki/Alpine_A610#Alpine_A610
Ezeken kívül számos egyedi tunning, után-gyártott modell, valamint továbbfejlesztés/replika is létrejött

Verseny modellek, változatok

M64 FordGT40 01.jpg

Alpine M64, Ford GT40 motorral

ALPINE RACING MODELLEK
Modell első gyártási év Versenyek, díjak
Alpine M63 1963
Alpine M64 1964
Alpine M65 1965
Alpine A 210 1966
Alpine A 220 1968
Alpine A 364 1972
Alpine A 440 1974
Alpine A 441 1974
Alpine A 442 1977
Alpine A 443 1978
Ezeken kívül számos, egyedi tunning és továbbfejlesztés is létrejött

Renault Alpine A442 V6 Gordini >>>a Le Mans-i győztes (1978)

Renault-alpine-a442-v6-gordini-le-mans-winner-1978-4.jpg

Most mennek egy kört

Renault Gordini V6 (90°) turbó motor (Alpine A442)

RGordiniV6TurboEngine.jpg

Kapcsolódó hivatkozások