Alpine
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
Alpine | |
![]() | |
Société Anonyme des Automobiles Alpine | |
Alapítva | 1954 |
Alapító | Jean Rédélé |
Megszűnt | 1973 |
Székhely | Franciaország, Dieppe |
Kulcsemberek | "Designer Team" |
A(z) Alpine weboldala |
Tartalomjegyzék |
Veterán márkatörténet
Az 1954-ben Jean Rédélé által alapított Alpine a Renault gyári autóinak és alkatrészeinek felhasználásával készítette sportos autóit.
Egy Renault Alpine modell a sok közül (A310)
Jean Rédélé első sikereit egy Renault 4CV kormánya mögött ülve érte el, a híres Mille Miglia-n is győzni tudott a számos átalakításon átesett modellel. Rédélé végül 1954-ben - akkor már komoly versenyautó építési tapasztalattal - hozta létre a Société Anonyme des Automobiles Alpine nevű vállalkozást.
A cég az 1960-as évektől kezdődően egyre szorosabbra szőtte együttműködését a Renault-val, az Alpine sikereit jól mutatja, hogy 1971-ben az első három helyen végeztek a Monte Carlo Rally-n.
Az Alpine jó kapcsolatokat alakított ki a nagy múlttal rendelkező Lotus céggel, illetve Colin Chapman-nel a "Lotus lelkével". A Lotus Elan konstrukció elrendezése ihlette, például az Alpine A110 tervezőit, melyet később Lotus Europa(stock) készlettel is, R16 (TS, TX) alapmotorral szereltek össze.
Más gyártók is átvették az Alpine gyártási jogokat, így ezeket az USA, Mexico, Spanyolország, Bulgária, Brazilia területén is gyártották. A brazil A110-es változat "Interlagos" néven futott, egy Európában akkoriban ismeretlen fiatalember, Emerson Fittipaldi koptatta vele a versenypályákat.
A WRC bajnokságban újabb és újabb "ütőképes" konstrukciók bukkantak fel, az Alpine fejlesztések korszaka más irányt keresett, de a Lancia Stratos sikerein nem sikerült túllendülniük. Többek között ezért is, a céget 1973-ban megvásárolta a Renault Művek. Az Alpine most a "Renault Technologies" Dieppe-i gyártóbázisa.
Idővonal /Kronológia/
Jean Rédélé és a "Mille Miglia győztes A106"
Alpine A 108 coupe & cabriolette
Alpine A 110
--Gaal Szilveszter 2012. augusztus 31., 19:20 (CEST)
Veterán Alpine modellek
Országúti változatok - sport és túra célokra is
A bal alsó felirat hibás, helyesen A310, javít
Modell | első gyártási év | Ismertető, versenyek, díjak /Wiki/ |
---|---|---|
Alpine (Renault) Mille Miglia A106 | (1955-1961) | http://en.wikipedia.org/wiki/Alpine_A106 |
Alpine (Renault) A108 | (1958-1965) | http://en.wikipedia.org/wiki/Alpine_A108 |
Alpine (Renault) A110 | (1961-1977) | http://en.wikipedia.org/wiki/Alpine_A110 |
Alpine (Renault) A310 | (1971-1984) | http://en.wikipedia.org/wiki/Alpine_A310 |
Alpine (Renault) GTA / A610 | (1986-1991) | http://en.wikipedia.org/wiki/Alpine_A610#Alpine_A610 |
Ezeken kívül számos egyedi tunning, után-gyártott modell, valamint továbbfejlesztés/replika is létrejött |
Verseny modellek, változatok
Alpine M64, Ford GT40 motorral
Renault Alpine A442 V6 Gordini >>>a Le Mans-i győztes (1978)
Most mennek egy kört
Renault Gordini V6 (90°) turbó motor (Alpine A442)
Kapcsolódó hivatkozások
![]() | ![]() |