Alpine

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(sok sok jav)
a (Kapcsolódó hivatkozások: javít)
 
(15 közbeeső változat nincs mutatva)
1. sor: 1. sor:
 +
[[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]]
{{Márka
{{Márka
| név = Alpine
| név = Alpine
29. sor: 30. sor:
A WRC bajnokságban újabb és újabb "ütőképes" konstrukciók bukkantak fel, az Alpine fejlesztések korszaka más irányt keresett, de a [[Lancia Stratos]] sikerein nem sikerült túllendülniük. Többek között ezért is, a céget 1973-ban megvásárolta a Renault Művek. Az Alpine most a "Renault Technologies" Dieppe-i gyártóbázisa.
A WRC bajnokságban újabb és újabb "ütőképes" konstrukciók bukkantak fel, az Alpine fejlesztések korszaka más irányt keresett, de a [[Lancia Stratos]] sikerein nem sikerült túllendülniük. Többek között ezért is, a céget 1973-ban megvásárolta a Renault Művek. Az Alpine most a "Renault Technologies" Dieppe-i gyártóbázisa.
== '''Idővonal /Kronológia/''' ==  
== '''Idővonal /Kronológia/''' ==  
-
[[Fájl:Const1.gif]]
 
[[Fájl:Jean_Redele01.jpg]]¤[[Fájl:800px-1957_Alpine_A106_Coach_-Mille_Miles-.jpg|340px]]
[[Fájl:Jean_Redele01.jpg]]¤[[Fájl:800px-1957_Alpine_A106_Coach_-Mille_Miles-.jpg|340px]]
35. sor: 35. sor:
'''Jean Rédélé és a "Mille Miglia győztes A106"'''
'''Jean Rédélé és a "Mille Miglia győztes A106"'''
-
*1922 - Jean Rédélé született május 17-én 1922-ben, Dieppe francia Normandiában. Apja Émile működik a Renault, mint tesztelésére mérnök így Rédélé felvetett egy olyan közegben, amely lenyűgözi őt elejétől életét.
+
[[Fájl:AlpineA108dauphine.jpg|360px]]  [[Fájl:A108cabrio.jpg|360px]]
-
 
+
'''Alpine A 108 coupe & cabriolette'''
-
*1946 - Jean Rédélé befejezi a kereskedelmi iskola (HEC, az egyik legjobb ebben az időben), és megalapította a Dieppe egy cég, hogy az úgynevezett "Société des Grands garázs de Normandie" december 17., helyiségekben, hogy ő bérelte fel, hogy az apja, a annak érdekében, hogy eladja Renault autókat. Ezzel párhuzamosan ő készíti a Renault 4CV helyi racing eseményekre (első rallye volt Dieppe Rallye 1950-ben), és később ő sikeres Rallye Monte Carlo.
+
-
 
+
-
*1953 - Renault arra kéri őt, hogy indítsa el elkészítése öt versenyautót a Mille Miglia. Az együttműködés nagyon sikeres: az autók érni az első helyen a kategóriában. Még a 1952 Alemano testű Renault 4CV nyer változatos megmozdulást.
+
-
 
+
-
*1954 - Jean Rédélé és barátja, Louis Pons elérni győzelem a Coupe des Alpes egy hangolt 4CV. Az elkötelezettség ezt az eseményt úgy dönt, a neve "Société des Automobiles Alpine", hogy az új társaság alakult, hogy dolgozzon autók saját. Úgy kezdődik az Alpine A106 Mille Milles, melynek az volt a szenzációs új autó, a párizsi Salon 1954-ben. A kijelölés A106 származik Renault belső megnevezése rendszer.
+
-
 
+
-
*1960 - A modell A108 kerül bemutatásra neve alatt Berlinette Tour de France a párizsi Auto szalon. A A110 lesz származtatva ezt a modellt.
+
-
 
+
-
*1962 - Ismét Párizsban nyilvános látja először az új modellt A110. Ugyanebben az évben a Renault bemutatta az R8. A leglényegesebb részein, mint a szuszpenzió és fékek találhatók a alpesi, is.
+
-
 
+
-
*1965 - A A110 van szerelve a 1300 cc motor, amelynek alapja a Gordini motor.
+
-
 
+
-
*1966 - A A108 termelés leáll.
+
-
 
+
-
*1969 - Alpine használja a motort, a Renault R16, hogy vezessenek be egy 1600 cc verziójához A110.
+
<youtube>V7NAgjSG9TM</youtube>
<youtube>V7NAgjSG9TM</youtube>
-
*1970 - Renault kapja a legtöbb alpesi cég.
+
[[Fájl:Alpinea110orig.jpg|640px|center]]
-
 
+
'''Alpine A 110'''
-
*1971 - Alpine nyerte a Nemzetközi Rally Championship az A110. Az A310 modellt vezetünk be a genfi ​​autószalonon.
+
-
 
+
-
*1973 - Alpine A110 és a World Rally Champion.
+
-
 
+
-
*1974 - Az új modellek 1600 SX, SI és SC Alpine kifejleszt egy új felfüggesztés koncepciót, amely bevezette az A310 modell utóda az A110. Alpine beépített gyári versenyautó Renault 17 Gordinis, akkor megnyeri a Nyomja meg Függetlenül Rally - World Rally Championship forduló Michigan USA. Az a tény, hogy a francia kormány megtiltja minden motorsport események súlyos hatással Alpine gazdasági helyzetét.
+
-
*1975 - Az utolsó alkalommal, amikor egy gyártelepi A110 rally autó belép a verseny esemény.
+
-
 
+
-
*1977 - Júliusban Alpine leállítja gyártását az A110. Az utolsó Berlinette egy zöld 1600 SX. Még a spanyol termelési hely kell szállítani alkatrészeket befejezni ezt a kocsit. Összességében 7176 Berlinettes elhagyta a site-on Dieppe. De már licencszerződések bolgár, spanyol és mexikói cégek. A következő években látott több utódai a Berlinette. De egyikük sem érte el sem a népszerűség, sem a képet. Guy Fréquelin az Alpine A310-V6 "Calberson" megnyeri az 1977-es francia rally bajnokságot.
+
-
 
+
-
*1996 - Ma - Renault dönt a modellt A610 legyen utolsó Alpine valaha épített. A vállalat vezetése nincs meggyőződve arról, hogy képes egy olyan modell kidolgozása egy ilyen kis piaci szegmens gazdaságos módon. Az alpesi gyár Dieppe használt összeszerelésére Renault Sport autók tartani a sportos örökség életben.
+
-
 
+
-
*2007 - augusztus 10 - Jean Rédélé meghal 85 évesen.
+
-
*2007 - október - Renault felfrissíti a klasszikus alpesi márka, új modellek miatt 2010 után (mivel törölték).
+
--[[Szerkesztő:Gaal Szilveszter|Gaal Szilveszter]] 2012. augusztus 31., 19:20 (CEST)
== Veterán Alpine modellek ==
== Veterán Alpine modellek ==
110. sor: 83. sor:
== Verseny modellek, változatok ==
== Verseny modellek, változatok ==
 +
[[Fájl:M64_FordGT40_01.jpg|720px]]
-
{|rules=rows border=1  width="640px" style="border:5px outset #000080;"
+
'''Alpine M64, Ford GT40 motorral'''
 +
 
 +
{|rules=rows border=1  width="720px" style="border:3px outset #000080;"
|+ style="color: blue;" | '''ALPINE RACING MODELLEK'''
|+ style="color: blue;" | '''ALPINE RACING MODELLEK'''
-
!width="120px" align="center"|'''Modell'''
+
!width="120px"|'''Modell'''
-
!width="120px" align="center"|'''első gyártási év'''
+
!width="120px"|'''gyártási év'''
-
!width="400px" align="center"|'''Versenyek, díjak'''
+
!width="300px"|'''Fotók'''
 +
!widht="180px"|'''Versenyek, díjak'''
|- align="center" bgcolor="lightblue"
|- align="center" bgcolor="lightblue"
-
|[[Alpine M63]]
+
|ALPINE  M63
|1963
|1963
 +
|[[Fájl:M63stamp.jpg]]
|
|
|- align="center" bgcolor="aqua"
|- align="center" bgcolor="aqua"
-
|[[Alpine M64]]
+
|ALPINE M64
|1964
|1964
 +
|[[Fájl:M64stamp.jpg]]
|
|
|- align="center" bgcolor="lightblue"
|- align="center" bgcolor="lightblue"
-
|[[Alpine M65]]
+
|ALPINE M65
|1965
|1965
 +
|[[Fájl:M65stamp.jpg]]
|
|
|- align="center" bgcolor="aqua"
|- align="center" bgcolor="aqua"
-
|[[Alpine A 210]]
+
|ALPINE A 210  
|1966
|1966
 +
|[[Fájl:A210stamp.jpg]]
|
|
|- align="center" bgcolor="lightblue"
|- align="center" bgcolor="lightblue"
-
|[[Alpine A 220]]
+
|ALPINE A 220
|1968
|1968
 +
|[[Fájl:A220stamp.jpg]]
|
|
|- align="center" bgcolor="aqua"
|- align="center" bgcolor="aqua"
-
|[[Alpine A 364]]
+
|ALPINE A 364
|1972
|1972
 +
|[[Fájl:364stamp.jpg]]
|
|
|- align="center" bgcolor="lightblue"
|- align="center" bgcolor="lightblue"
-
|[[Alpine A 440]]
+
|ALPINE A 440  
|1974
|1974
 +
|[[Fájl:A440stamp.jpg]]
|
|
|- align="center" bgcolor="aqua"
|- align="center" bgcolor="aqua"
-
|[[Alpine A 441]]
+
|ALPINE A 441
|1974  
|1974  
 +
|[[Fájl:A441stamp.jpg]]
|
|
|- align="center" bgcolor="lightblue"
|- align="center" bgcolor="lightblue"
-
|[[Alpine A 442]]
+
|ALPINE A 442
|1977
|1977
 +
|[[Fájl:A442b_LeM.JPG|300px]]
|
|
|- align="center" bgcolor="aqua"
|- align="center" bgcolor="aqua"
-
|[[Alpine A 443]]
+
|ALPINE A 443
|1978
|1978
 +
|[[Fájl:M443stamp.jpg]]
|
|
|- align="center"  bgcolor="lightgray"
|- align="center"  bgcolor="lightgray"
|colspan="3" align="center" style="color: blue;"|'''Ezeken kívül számos, egyedi tunning és továbbfejlesztés is létrejött'''
|colspan="3" align="center" style="color: blue;"|'''Ezeken kívül számos, egyedi tunning és továbbfejlesztés is létrejött'''
 +
| by Gaal Szilveszter 2012
|}
|}
171. sor: 159. sor:
[[Fájl:RGordiniV6TurboEngine.jpg|720px]]
[[Fájl:RGordiniV6TurboEngine.jpg|720px]]
-
 
+
[[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]]
== Kapcsolódó hivatkozások ==
== Kapcsolódó hivatkozások ==
-
 
+
{{commonskat|Alpine vehicles}}
 +
{{commonskat|Renault Alpine A110}}
 +
{{commonskat|Renault Alpine A310}}
 +
{{commonskat|Renault Alpine A610/GTA.}}
*[http://www.renault-sport.com A Renault Sport hivatalos oldala]
*[http://www.renault-sport.com A Renault Sport hivatalos oldala]
-
* '''Wikipedia EN, DE, IT, FR'''
 
-
* [[Alpine (Renault) Mille Miglia]] A6 (1955-1961) http://en.wikipedia.org/wiki/Alpine_A106
 
-
* [[Alpine (Renault) A8]] (1958-1965) http://en.wikipedia.org/wiki/Alpine_A106
 
-
* [[Alpine (Renault) A110]] (1961-1977) http://en.wikipedia.org/wiki/Alpine_A110
 
-
* [[Alpine (Renault) A310]] (1971-1984) http://en.wikipedia.org/wiki/Alpine_A310
 
-
* [[Alpine (Renault) GTA]]/A610 (1986-1991) http://en.wikipedia.org/wiki/Alpine_A610#Alpine_A610
 
 +
* [http://en.wikipedia.org/wiki/Alpine_A106 Alpine A106 "Mille Miglia"]
 +
* [https://en.wikipedia.org/wiki/Alpine_A108 Alpine A108]
 +
* [http://en.wikipedia.org/wiki/Alpine_A110 Alpine A110]
 +
* [http://en.wikipedia.org/wiki/Alpine_A310 Alpine A310]
 +
* [http://en.wikipedia.org/wiki/Alpine_A610#Alpine_A610 Alpine A610 GTA]
 +
{|align="center" style="border:inset 6px sandybrown"
 +
|-
 +
|style="border:outset 3px orange"|[[Fájl:VeteranPark-logo-webes.png|link=http://veteranpark.hu/]]
 +
|bgcolor="beige" style="border:outset 3px orange"|
 +
*'''[[Szerkesztési irányelvek]]'''
 +
*'''[[Gyorstalpaló szerkesztőknek]]'''
 +
*'''[[Kapcsolat]]'''
 +
|style="border:outset 4px orange"|[[Fájl:backtop.jpg|link=Alpine]]
 +
|}
[[Kategória:Autómárka]]
[[Kategória:Autómárka]]
[[Kategória:Franciaország]]
[[Kategória:Franciaország]]

A lap jelenlegi, 2016. február 2., 09:56-kori változata

VeteranBanner2012b.jpg

Alpine
Imageslogo.jpg
Société Anonyme des Automobiles Alpine
Alapítva1954
AlapítóJean Rédélé
Megszűnt1973
SzékhelyFranciaország, Dieppe
Kulcsemberek"Designer Team"
A(z) Alpine weboldala

Tartalomjegyzék

Veterán márkatörténet

Az 1954-ben Jean Rédélé által alapított Alpine a Renault gyári autóinak és alkatrészeinek felhasználásával készítette sportos autóit.

Egy Renault Alpine modell a sok közül (A310)

Jean Rédélé első sikereit egy Renault 4CV kormánya mögött ülve érte el, a híres Mille Miglia-n is győzni tudott a számos átalakításon átesett modellel. Rédélé végül 1954-ben - akkor már komoly versenyautó építési tapasztalattal - hozta létre a Société Anonyme des Automobiles Alpine nevű vállalkozást.

A cég az 1960-as évektől kezdődően egyre szorosabbra szőtte együttműködését a Renault-val, az Alpine sikereit jól mutatja, hogy 1971-ben az első három helyen végeztek a Monte Carlo Rally-n.

Az Alpine jó kapcsolatokat alakított ki a nagy múlttal rendelkező Lotus céggel, illetve Colin Chapman-nel a "Lotus lelkével". A Lotus Elan konstrukció elrendezése ihlette, például az Alpine A110 tervezőit, melyet később Lotus Europa(stock) készlettel is, R16 (TS, TX) alapmotorral szereltek össze.

Más gyártók is átvették az Alpine gyártási jogokat, így ezeket az USA, Mexico, Spanyolország, Bulgária, Brazilia területén is gyártották. A brazil A110-es változat "Interlagos" néven futott, egy Európában akkoriban ismeretlen fiatalember, Emerson Fittipaldi koptatta vele a versenypályákat.

A WRC bajnokságban újabb és újabb "ütőképes" konstrukciók bukkantak fel, az Alpine fejlesztések korszaka más irányt keresett, de a Lancia Stratos sikerein nem sikerült túllendülniük. Többek között ezért is, a céget 1973-ban megvásárolta a Renault Művek. Az Alpine most a "Renault Technologies" Dieppe-i gyártóbázisa.

Idővonal /Kronológia/

Jean Redele01.jpg¤800px-1957 Alpine A106 Coach -Mille Miles-.jpg

Jean Rédélé és a "Mille Miglia győztes A106"

AlpineA108dauphine.jpg A108cabrio.jpg Alpine A 108 coupe & cabriolette

Alpinea110orig.jpg

Alpine A 110

--Gaal Szilveszter 2012. augusztus 31., 19:20 (CEST)

Veterán Alpine modellek

Országúti változatok - sport és túra célokra is

ALPINETIPUSOK.jpg

A bal alsó felirat hibás, helyesen A310, javít

ALPINE ORSZÁGÚTI SPORT és TÚRAMODELLEK
Modell első gyártási év Ismertető, versenyek, díjak /Wiki/
Alpine (Renault) Mille Miglia A106 (1955-1961) http://en.wikipedia.org/wiki/Alpine_A106
Alpine (Renault) A108 (1958-1965) http://en.wikipedia.org/wiki/Alpine_A108
Alpine (Renault) A110 (1961-1977) http://en.wikipedia.org/wiki/Alpine_A110
Alpine (Renault) A310 (1971-1984) http://en.wikipedia.org/wiki/Alpine_A310
Alpine (Renault) GTA / A610 (1986-1991) http://en.wikipedia.org/wiki/Alpine_A610#Alpine_A610
Ezeken kívül számos egyedi tunning, után-gyártott modell, valamint továbbfejlesztés/replika is létrejött

Verseny modellek, változatok

M64 FordGT40 01.jpg

Alpine M64, Ford GT40 motorral

ALPINE RACING MODELLEK
Modell gyártási év Fotók Versenyek, díjak
ALPINE M63 1963 M63stamp.jpg
ALPINE M64 1964 M64stamp.jpg
ALPINE M65 1965 M65stamp.jpg
ALPINE A 210 1966 A210stamp.jpg
ALPINE A 220 1968 A220stamp.jpg
ALPINE A 364 1972 364stamp.jpg
ALPINE A 440 1974 A440stamp.jpg
ALPINE A 441 1974 A441stamp.jpg
ALPINE A 442 1977 A442b LeM.JPG
ALPINE A 443 1978 M443stamp.jpg
Ezeken kívül számos, egyedi tunning és továbbfejlesztés is létrejött by Gaal Szilveszter 2012

Renault Alpine A442 V6 Gordini >>>a Le Mans-i győztes (1978)

Renault-alpine-a442-v6-gordini-le-mans-winner-1978-4.jpg

Most mennek egy kört

Renault Gordini V6 (90°) turbó motor (Alpine A442)

RGordiniV6TurboEngine.jpg VeteranBanner2012b.jpg

Kapcsolódó hivatkozások

A Wikimédia Commons tartalmaz Alpine témájú médiaállományokat.
A Wikimédia Commons tartalmaz Alpine témájú médiaállományokat.
A Wikimédia Commons tartalmaz Alpine témájú médiaállományokat.
A Wikimédia Commons tartalmaz Alpine témájú médiaállományokat.
VeteranPark-logo-webes.png Backtop.jpg