Ural

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Veterán Ural motor modellek)
(szerkesztés)
2. sor: 2. sor:
| név = Ural
| név = Ural
| logo = ural_logo_200.jpg
| logo = ural_logo_200.jpg
-
| képméret = 150px
+
| képméret =  
| képaláírás =  
| képaláírás =  
| alapítva = 1941
| alapítva = 1941
10. sor: 10. sor:
| jelmondat =  
| jelmondat =  
| kulcsemberek =  
| kulcsemberek =  
-
| honlap = http://www.ural-motorcycles.com
+
| honlap = http://www.imz-ural.com/
}}
}}
-
 
== Veterán Ural márkatörténet ==
== Veterán Ural márkatörténet ==
-
 
Az '''Ural''' története egészen 1939-ig nyúlik vissza, a Szovjetunió a háborúra való készülődés jegyében  vette tervbe egy harcászatban is alkalmazható motorkerékpár elkészítését. A Védelmi Minisztériumban kezdődött el az a beszélgetés, melynek célja az volt, hogy meghatározzák a Vörös Hadserege mobilizálási törekvéseit hatékonyan támogató motorkerékpár főbb paramétereit. Mivel az elképzelésekhez leginkább a [[BMW R71]]-es modell állt közel, ezért a kormány 5 modellt vásárolt, melyeket a szakemberek alapos "vizsgálat" alát vetettek. 1941-ben elkészültek az első Ural M-72 modellek, majd Sztálin jóváhagyásával megkezdődött a sorozatgyártás, 1942. október 25.-én pedig megérkeztek a csatamezőre az első Ural M-72 modellek.
Az '''Ural''' története egészen 1939-ig nyúlik vissza, a Szovjetunió a háborúra való készülődés jegyében  vette tervbe egy harcászatban is alkalmazható motorkerékpár elkészítését. A Védelmi Minisztériumban kezdődött el az a beszélgetés, melynek célja az volt, hogy meghatározzák a Vörös Hadserege mobilizálási törekvéseit hatékonyan támogató motorkerékpár főbb paramétereit. Mivel az elképzelésekhez leginkább a [[BMW R71]]-es modell állt közel, ezért a kormány 5 modellt vásárolt, melyeket a szakemberek alapos "vizsgálat" alát vetettek. 1941-ben elkészültek az első Ural M-72 modellek, majd Sztálin jóváhagyásával megkezdődött a sorozatgyártás, 1942. október 25.-én pedig megérkeztek a csatamezőre az első Ural M-72 modellek.
25. sor: 23. sor:
* [[Ural M-72]] (1941-1962)
* [[Ural M-72]] (1941-1962)
 +
* [[Ural M-62]]
 +
*[[Belső hivatkozás]]
 +
*[[Belső hivatkozás]]
== Kapcsolódó oldtimer Ural hivatkozások, források ==
== Kapcsolódó oldtimer Ural hivatkozások, források ==
-
 
+
* [http://www.imz-ural.com/ Az IMZ-Ural honlapja]
* [http://www.ural-motorcycles.com/index.php?history Az Ural hivatalos történeti oldala]
* [http://www.ural-motorcycles.com/index.php?history Az Ural hivatalos történeti oldala]

A lap 2016. január 27., 20:43-kori változata

Ural
Ural logo 200.jpg
Alapítva1941
AlapítóA szovjet kormány
SzékhelyIrbit, Oroszország
A(z) Ural weboldala

Veterán Ural márkatörténet

Az Ural története egészen 1939-ig nyúlik vissza, a Szovjetunió a háborúra való készülődés jegyében vette tervbe egy harcászatban is alkalmazható motorkerékpár elkészítését. A Védelmi Minisztériumban kezdődött el az a beszélgetés, melynek célja az volt, hogy meghatározzák a Vörös Hadserege mobilizálási törekvéseit hatékonyan támogató motorkerékpár főbb paramétereit. Mivel az elképzelésekhez leginkább a BMW R71-es modell állt közel, ezért a kormány 5 modellt vásárolt, melyeket a szakemberek alapos "vizsgálat" alát vetettek. 1941-ben elkészültek az első Ural M-72 modellek, majd Sztálin jóváhagyásával megkezdődött a sorozatgyártás, 1942. október 25.-én pedig megérkeztek a csatamezőre az első Ural M-72 modellek.




Veterán Ural motor modellek

Kapcsolódó oldtimer Ural hivatkozások, források