Suzuki

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Új oldal, tartalma: „{{Márka | név = Suzuki | logo = | képméret = 150px | képaláírás = | alapítva = 1955 (1909 - Suzuki Loom Works) | alapító = Michio Suzuki | megszűnt = | szé…”)
(Veterán Suzuki márkatörténet)
16. sor: 16. sor:
 +
Az 1909-ben alakult '''Suzuki''' szövőszékek gyártásával kezdte pályafutását, majd 1937-től már álmokat is szövögetett arról, hogy belép az autópiacra. A II. világháborúig még egy prototípus is elkészült, ám a kormány rákoppintott a cég orrára, mondván, nem azokat az időket éljük, amikor az autógyártás fontos lenne. A Suzuki így visszatért a szövőszékhez, ám a pamutipar 1951-ben összeomlott. Ebben az időszakban már alkalmasnak tűnt a terep a korábbi tervek leporolásához, így a Suzuki 1952-ben bemutatta a Power Free névre hallgató kétkerekűt.
 +
 +
A motoros tapasztalatokra építve a cég 1955-ben mutatta be első autómodelljét, a [[Suzuki Suzulight]]-ot, mely a japán adótörvények alapján kedvező kategóriába sorolt 360 cm3-as motorral rendelkezett. A cég jellemzően belpiacra gyártotta autóit, egészen a 80-as évekig, amikor is jelentősen megnőzz az igény mind Európában, mind a tengerentúlon a kedvező árú, megbízható, kis fogyasztású autók iránt.
== Veterán Suzuki autók ==
== Veterán Suzuki autók ==

A lap 2010. június 30., 14:48-kori változata

Suzuki
Alapítva1955 (1909 - Suzuki Loom Works)
AlapítóMichio Suzuki
SzékhelyHamamatsu, Shizuoka, Japán
A(z) Suzuki weboldala


Tartalomjegyzék

Veterán Suzuki márkatörténet

Az 1909-ben alakult Suzuki szövőszékek gyártásával kezdte pályafutását, majd 1937-től már álmokat is szövögetett arról, hogy belép az autópiacra. A II. világháborúig még egy prototípus is elkészült, ám a kormány rákoppintott a cég orrára, mondván, nem azokat az időket éljük, amikor az autógyártás fontos lenne. A Suzuki így visszatért a szövőszékhez, ám a pamutipar 1951-ben összeomlott. Ebben az időszakban már alkalmasnak tűnt a terep a korábbi tervek leporolásához, így a Suzuki 1952-ben bemutatta a Power Free névre hallgató kétkerekűt.

A motoros tapasztalatokra építve a cég 1955-ben mutatta be első autómodelljét, a Suzuki Suzulight-ot, mely a japán adótörvények alapján kedvező kategóriába sorolt 360 cm3-as motorral rendelkezett. A cég jellemzően belpiacra gyártotta autóit, egészen a 80-as évekig, amikor is jelentősen megnőzz az igény mind Európában, mind a tengerentúlon a kedvező árú, megbízható, kis fogyasztású autók iránt.

Veterán Suzuki autók


Veterán Suzuki motorok


Kapcsolódó Suzuki hivatkozások