Suzuki
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
Suzuki | |
Alapítva | 1955 (1909 - Suzuki Loom Works) |
Alapító | Michio Suzuki |
Székhely | Hamamatsu, Shizuoka, Japán |
A(z) Suzuki weboldala |
Tartalomjegyzék |
Veterán Suzuki márkatörténet
Az 1909-ben alakult Suzuki szövőszékek gyártásával kezdte pályafutását, majd 1937-től már álmokat is szövögetett arról, hogy belép az autópiacra. A II. világháborúig még egy prototípus is elkészült, ám a kormány rákoppintott a cég orrára, mondván, nem azokat az időket éljük, amikor az autógyártás fontos lenne. A Suzuki így visszatért a szövőszékhez, ám a pamutipar 1951-ben összeomlott. Ebben az időszakban már alkalmasnak tűnt a terep a korábbi tervek leporolásához, így a Suzuki 1952-ben bemutatta a Power Free névre hallgató kétkerekűt.
A motoros tapasztalatokra építve a cég 1955-ben mutatta be első autómodelljét, a Suzuki Suzulight-ot, mely a japán adótörvények alapján kedvező kategóriába sorolt 360 cm3-as motorral rendelkezett. A cég jellemzően belpiacra gyártotta autóit, egészen a 80-as évekig, amikor is jelentősen megnőzz az igény mind Európában, mind a tengerentúlon a kedvező árú, megbízható, kis fogyasztású autók iránt.
Veterán Suzuki autók
- Suzuki Suzulight (1955-n.a.)
- Suzuki SC Whizkid (1977-n.a.)
- Suzuki SC 100 (SS220 Cervo) (1977-n.a.)
- Suzuki Jimmy (1965-n.a.)
- Suzuki Maruti 1. generáció, SS40 (1979-1984)
Veterán Suzuki motorok
- Suzuki GT75 (1971-)
- Suzuki GS (1971-)
Kapcsolódó Suzuki hivatkozások