Steyr Type VII

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

A lap korábbi változatát látod, amilyen Gaal Szilveszter (vitalap | szerkesztései) 2012. szeptember 18., 19:33-kor történt szerkesztése után volt.
Steyr type VII 12/50
SteyrVIIhead.jpg
Steyr AG.
Gyártási adatok
GyártóSteyr Művek Ausztria
Gyártás helyeSteyr
Gyártás éve1925-1928
Darabszám2148 db
Modellvariánsok4 type
KategóriaLimuzin, FR layout
TervezőHans Ledwinka, Anton Honsig
A(z) STEYR Type VII 12/50 modell műszaki adatai
Méret és tömegadatok
Hossz4*** mm
Szélesség16** mm
Magasság16** mm
Tömeg1*** kg
Alvázacél hossztartók, keresztmerevítők
Tengelytáv2*** mm
Üzemanyagbenzin
Teljesítmény
MotorSoros 6 hengeres, 3300 ccm (OHC)
Felépítésorrmotor, hátsólkerék hajtás
Váltókézi, 4 fokozat+R
Teljesítmény~50 LE
Max. nyomatékNA
ÁtlagfogyasztásNA
GyorsulásNA
Max. sebesség100 km/h

Kapcsolódó modellek
Steyr típusok 1932-ig, Steyr Type V


Tartalomjegyzék

A Steyr VII típusról, röviden

Steyr kuhlefigur01.jpg

A Hans Ledwinka által kifejlesztett Steyr Type II és V. modelleket, Ledwinka távozása után, Anton Honsig fejlesztette tovább(type VII, XII, XX series). A műszaki változtatás az elődökhöz képest a motor teljesítményét 3,3 literes motor térfogat mellett 50 LE-re emelte és akkoriban új, OHC szelepvezérlést vezettek be. A VII-es modell első szériáján nem volt első fék, de több kiegészítés és változatás után az autó elnyerte végső formáját. Az utolsó széria már lapos hűtő "orr-résszel" épült. (Steyr Type VII Flachkühler)

Többféle felépítménnyel és motorkialakítással (kompreszzor) is gyártották, kis példányszámban, valamint haszongépjárműveket is építettek az erős alváz szerkezetre.

A hírneve és sikere az alapmodellből kialakított sport-, túra-, és versenyautók terén is jelentős volt, négy év alatt összesen 2148 St VII-t építettek, köztük néhány haszongépjárművet is.(2 darab, még készült 1929-ben)

Párhuzamosan a Steyr Type VII gyártásával 1926-ban elkezdődött, az első futószalagon gyártott, kisebb Steyr modell, az igen sikeres 1,6 literes 6-hengeres Steyr Type XII gyártása melynek a tervezését Anton Honsig végezte.

SteyrVIIhu.jpg

Const1.gif

Típus-, ismertetés és történet

St VII prospekt01.jpg

Jellemzők (autó specifikáció)

StVIIspec.jpg

STEYR Type VII 12/50 specifikáció TÍPUS LEÍRÁS
Nr Szerkezeti egység Jellemző adatok
I. Típus VII
Gyártási évjárat 1925-1929 között
II. Felépítmény/változatok* T4, L4, Ld4
Alváz Acél tartószerkezetű "létra-váz"
III. Motor S-6 hengeres, 4 ütemű, vízhűtéses, orrmotor
Szelepvezérlés Felülvezérelt, felülszelepelt (OHC)
Furat x löket 80 mm x 110 mm
Lökettérfogat 3325 cm3
Teljesítmény (LE) 50
Teljesítmény (kW) 37
IV. Erőátvitel/hajtáslánc
V. Kormánymű
Fékek
Futómű
Keréktárcsa
Gumiabroncs
Benzintartály
VI. Elektromos rendszer
Dinamó 12 V Bosch
Önindító 12 V Bosch
Gyújtás
VI. Fogyasztás NA
Maximális sebesség 100 km/h
VII. Önsúly 1650 kg
Összsúly
VIII. Méretek
Teljes hossz
Szélesség
Magasság
Tengelytáv 3475 mm
Nyomtáv elől/hátul 1475 mm / 1475 mm
Fordulókör
*Magyarázat/felépítmény T4 = 4-türiger Tourenwagen
L4 = 4-türige Limousine
Ld4 = 4-türiges Landaulet
IX. Weblinks Weitere Informationen über die Steyr-Modelle II, IV, V, VI, VII und XVI
Quelle Oswald, Werner: Deutsche Autos 1920–1945.

Motorbuch Verlag Stuttgart, 10. Auflage, 1996,ISBN 3879435197

Kategorien: Pkw-Modell Steyr (Unternehmen)

Adatok (motor specifikáció)

StrVIImotspec.jpg

STEYR TYPE VII MOTOR TÍPUS LEÍRÁS
Nr Egység Adatok
I. Motor serie nr. orrmotor (FR), vízhűtéses, soros 6 hengeres
1. Furat x löket 80 mm x 110 mm
2. Lökettérfogat: 3325 cm3
3. Max. teljesítmény: 50 LE /.... rpm, (37 kW)
4. Max. nyomaték: .... Nm /..... rpm.
5. Anyag: acél-ötvözet (motorblokk), öntöttvas hengerfej
6. Sűrítési arány: ........:1
7. Főtengely: ... db fő-csapágy
8. Vezérlés: OHC, Két szelep hengerenként, 1 vezérműtengely a hengerfejben.
9. Üzemanyag Benzin
10. Porlasztó: 1 db
11. Gyújtásrendszer: Hagyományos, megszakító-elosztóház+nagyfesz. trafó, 1 gy.gyertya/henger gy.sor:
Tengelykapcsoló
Váltómű

Archívum

St7 pb13.jpg

1925 Steyr Type VII.GIF

SteyrVIImotor.jpg

Typ VII Bauzeitraum 1925 bis 1929 Aufbauten T4, L4, Ld4 Motor 6 Zyl. Reihe 4 Takt Ventile hängend mit obenliegender Nockenwelle (OHC) Bohrung x Hub 80 mm x 110 mm Hubraum 3325 cm3 Leistung (PS) 50 Leistung (kW) 37 Verbrauch

Höchstgeschwindigkeit 100 km/h Leergewicht 1650 kg Zul. Gesamtgewicht

Elektrik 12 Volt Länge

Breite

Höhe

Radstand 3475 mm Spur vorne / hinten 1475 mm / 1475 mm Wendekreis

T4 = 4-türiger Tourenwagen L4 = 4-türige Limousine Ld4 = 4-türiges Landaulet Weblinks Weitere Informationen über die Steyr-Modelle II, IV, V, VI, VII und XVI Quelle Oswald, Werner: Deutsche Autos 1920–1945. Motorbuch Verlag Stuttgart, 10. Auflage, 1996, ISBN 3879435197

Kategorien: Pkw-Modell Steyr (Unternehmen) --

Fényképek

Források, hivatkozások