Steyr Type VII
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
a (→A Steyr VII típusról, röviden: jav) |
(szerkeszt) |
||
13. sor: | 13. sor: | ||
| tervező = [[Hans Ledwinka]], [[Anton Honsig]] | | tervező = [[Hans Ledwinka]], [[Anton Honsig]] | ||
| modell = STEYR Type VII 12/50 | | modell = STEYR Type VII 12/50 | ||
- | | hossz = | + | | hossz = 4580 mm |
- | | szélesség = | + | | szélesség = 1670 mm |
- | | magasság = | + | | magasság = 1480 mm nyitott, kormányív felső pont |
- | | tömeg = | + | | tömeg = 1650 kg |
| alváz = acél hossztartók, keresztmerevítők | | alváz = acél hossztartók, keresztmerevítők | ||
- | | tengelytáv = | + | | tengelytáv = 3475 mm |
| üzemanyag = benzin | | üzemanyag = benzin | ||
- | | tank = | + | | tank = 80 l elöl, 90 l hátul |
| motor = Soros 6 hengeres, 3300 ccm (OHC) | | motor = Soros 6 hengeres, 3300 ccm (OHC) | ||
| felépítés = orrmotor, hátsólkerék hajtás | | felépítés = orrmotor, hátsólkerék hajtás | ||
26. sor: | 26. sor: | ||
| teljesítmény = ~50 LE | | teljesítmény = ~50 LE | ||
| nyomaték = NA | | nyomaték = NA | ||
- | | fogyasztás = | + | | fogyasztás = 16-18 l/100 km |
| gyorsulás = NA | | gyorsulás = NA | ||
| végsebesség = 100 km/h | | végsebesség = 100 km/h | ||
181. sor: | 181. sor: | ||
| | | | ||
|Benzintartály | |Benzintartály | ||
- | |2 db; elöl | + | |2 db; elöl 80 l-es "ejtőtartály", hátul 90 l-es tartály, kézi szivattyú>előre |
|- | |- | ||
|'''VIII.''' | |'''VIII.''' |
A lap 2012. szeptember 23., 07:30-kori változata
Steyr type VII 12/50 | |
Steyr AG. | |
Gyártási adatok | |
Gyártó | Steyr Művek Ausztria |
Gyártás helye | Steyr |
Gyártás éve | 1925-1928 |
Darabszám | 2148 db |
Modellvariánsok | 4 type |
Kategória | Limuzin, FR layout |
Tervező | Hans Ledwinka, Anton Honsig |
A(z) STEYR Type VII 12/50 modell műszaki adatai | |
Méret és tömegadatok | |
Hossz | 4580 mm |
Szélesség | 1670 mm |
Magasság | 1480 mm nyitott, kormányív felső pont |
Tömeg | 1650 kg |
Alváz | acél hossztartók, keresztmerevítők |
Tengelytáv | 3475 mm |
Üzemanyag | benzin |
Üzemanyagtartály | 80 l elöl, 90 l hátul |
Teljesítmény | |
Motor | Soros 6 hengeres, 3300 ccm (OHC) |
Felépítés | orrmotor, hátsólkerék hajtás |
Váltó | kézi, 4 fokozat+R |
Teljesítmény | ~50 LE |
Max. nyomaték | NA |
Átlagfogyasztás | 16-18 l/100 km |
Gyorsulás | NA |
Max. sebesség | 100 km/h |
Kapcsolódó modellek | |
Steyr típusok 1932-ig, Steyr Type V |
Tartalomjegyzék |
A Steyr VII típusról, röviden
A Hans Ledwinka által kifejlesztett Steyr Type II és V. modelleket, Ledwinka távozása után, Anton Honsig fejlesztette tovább(type VII, XII, XX series). A műszaki változtatás az elődökhöz képest a motor teljesítményét 3,3 literes motor térfogat mellett 50 LE-re emelte és akkoriban új, OHC szelepvezérlést vezettek be. A VII-es modell első szériáján nem volt első fék, de több kiegészítés és változatás után az autó elnyerte végső formáját. Az utolsó széria már lapos hűtő "orr-résszel" épült. (Steyr Type VII Flachkühler)
Többféle felépítménnyel és motorkialakítással (kompreszzor) is gyártották, kis példányszámban, valamint haszongépjárműveket is építettek az erős alváz szerkezetre.
A hírneve és sikere az alapmodellből kialakított sport-, túra-, és versenyautók terén is jelentős volt, négy év alatt összesen 2148 St VII-t építettek, köztük néhány haszongépjárművet is.(2 darab, még készült 1929-ben)
Párhuzamosan a Steyr Type VII gyártásával 1926-ban elkezdődött, az első futószalagon gyártott, kisebb Steyr modell, az igen sikeres 1,6 literes 6-hengeres Steyr Type XII gyártása melynek a tervezését Anton Honsig végezte.
Típus-, ismertetés és történet
Az alaptípus bevezetése kapcsán gyári „teszt” változatok készültek, a vevőigények felderítésére. Nyitott-, zárt-, és az akkor nagyon keresett -Landaulet – felépítmények változatai, és természetesen a klasszikus - a sofőrt cinikusan semmibe vevő karosszéria modell, a - Coupe de Ville - (Lásd a képeket alább)Emellett, a Steyr VII alapokra számos, szép és funkcionális terv is készült, mint az egyedi igényekre szabott kisteherautók, tűzoltó és egyéb felépítmény változatok.
Érdekes ajánlat volt egy változata, az - All-weather autó -, „összecsukható-levehető” szilárd keretes oldalakkal és szélvédő tagokkal kialakítva, az úgynevezett "Baehr-szedán". Akinek pedig a Steyr VII sem volt elég, ott volt a nagy testvére a gyors, öngyújtó alakú típus, a sportos volánbűvészeknek.
Ezeknek a variánsoknak az alapja is a Steyr VII-es, hathengeres motorja volt, mely az új fejlesztésű Zenith porlasztóval, a nagyfeszültségű Bosch gyújtással, OHC szelepvezérléssel, nyomás alatti olajzással készült és többször is továbbfejlesztették. A rászerelt kompresszor pedig kifejezetten megőrjítette az amúgy is nyomatékos motort. Ezek a kis szériában készült Steyr VI „waffenauto” (4000 cm3, 90 LE) és a „Klausen” (4000-4900 cm3, 90-145 LE)
Az igazi azonban a nyitott négyajtós túraváltozat volt, melynek súlya, illetve súlypontja is kedvezett a futásteljesítménynek. Az akkoriban kifejlesztett futóművel (különösen a hátsó laprugók és lengőkarok elrendezése érdekes) , és az ehhez tartozó 50 LE teljesítménnyel is elégnek bizonyult a 100 km-es óránkénti sebbeség elérésére.