Steyr Type VII
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
a (→Adatok (motor specifikáció): jav) |
(→Jellemzők (autó specifikáció): szerkeszt) |
||
52. sor: | 52. sor: | ||
{|align="center" widht="720px" rules=rows border=1 style="border:thick inset gold;" | {|align="center" widht="720px" rules=rows border=1 style="border:thick inset gold;" | ||
|+style="color: orangered;"| '''STEYR Type VII 12/50 specifikáció TÍPUS LEÍRÁS''' | |+style="color: orangered;"| '''STEYR Type VII 12/50 specifikáció TÍPUS LEÍRÁS''' | ||
- | !widht="40px" bgcolor=" | + | !widht="40px" bgcolor="peru" align="center"|'''Nr''' |
- | !widht="240px" bgcolor=" | + | !widht="240px" bgcolor="peru" align="center"|'''Szerkezeti egység''' |
- | !widht="360px" bgcolor=" | + | !widht="360px" bgcolor="peru" align="center"|'''Jellemző adatok''' |
- | |-align="center" | + | |-align="center" bgcolor="LemonChiffon" |
- | |I. | + | |'''I.''' |
|'''Típus''' | |'''Típus''' | ||
|'''VII 12 / 50''' | |'''VII 12 / 50''' | ||
- | |-align="center" | + | |-align="center" bgcolor="orange" |
| | | | ||
|[[Fájl:Steyr_kuehlerfigur02.jpg]] | |[[Fájl:Steyr_kuehlerfigur02.jpg]] | ||
|[[Fájl:SteyrVIIhead.jpg|280px]] | |[[Fájl:SteyrVIIhead.jpg|280px]] | ||
- | |- | + | |-bgcolor="LemonChiffon" |
| | | | ||
|'''Gyártási évjárat''' | |'''Gyártási évjárat''' | ||
- | |1925-1929 között | + | |align="center"|1925-1929 között |
- | |- | + | |-bgcolor="peru" |
- | |II. | + | |'''II.''' |
|'''Felépítmény/változatok*''' | |'''Felépítmény/változatok*''' | ||
|T4, L4, Ld4 | |T4, L4, Ld4 | ||
76. sor: | 76. sor: | ||
|Acél tartószerkezetű "létra-váz" | |Acél tartószerkezetű "létra-váz" | ||
|- | |- | ||
- | |III. | + | |'''III.''' |
- | |'''Motor''' | + | |bgcolor="peru"|'''Motor''' |
|S-6 hengeres, 4 ütemű, vízhűtéses, orrmotor | |S-6 hengeres, 4 ütemű, vízhűtéses, orrmotor | ||
|- | |- | ||
100. sor: | 100. sor: | ||
|37 | |37 | ||
|- | |- | ||
- | |IV. | + | |'''IV.''' |
- | |'''Erőátvitel/hajtáslánc''' | + | |bgcolor="peru"|'''Erőátvitel/hajtáslánc''' |
|Egytárcsás száraz kuplung, 4 fokozatú kézi váltó (+R), a motorblokkhoz integrálva. A váltótól a hátsó hídig kardáncsuklókkal ellátott, tokozott tengely, differenciálmű Gleason fogazású kúpfogaskerekekkel, merev hátsó híd. | |Egytárcsás száraz kuplung, 4 fokozatú kézi váltó (+R), a motorblokkhoz integrálva. A váltótól a hátsó hídig kardáncsuklókkal ellátott, tokozott tengely, differenciálmű Gleason fogazású kúpfogaskerekekkel, merev hátsó híd. | ||
|- | |- | ||
- | |V. | + | |'''V.''' |
+ | |bgcolor="peru"|'''"Fődarabok"''' | ||
+ | | | ||
+ | |- | ||
+ | | | ||
|'''Kormánymű''' | |'''Kormánymű''' | ||
|Szabadon állítható csavarorsós kormányszerkezet, jobbkormány, pormentes-állítható gömbcsuklók a rudazaton, dönthető kormánykerék. | |Szabadon állítható csavarorsós kormányszerkezet, jobbkormány, pormentes-állítható gömbcsuklók a rudazaton, dönthető kormánykerék. | ||
124. sor: | 128. sor: | ||
|820*120 mm (820*135mm) | |820*120 mm (820*135mm) | ||
|- | |- | ||
- | |VI. | + | |'''VI.''' |
- | |'''Elektromos rendszer''' | + | |bgcolor="peru"|'''Elektromos rendszer''' |
| | | | ||
|- | |- | ||
145. sor: | 149. sor: | ||
|nagyfeszültségű elektromos gyújtásrendszer, automatikus gyújtásidőzítés a motor üzemállapota szerint (fordulatszám, terhelés) | |nagyfeszültségű elektromos gyújtásrendszer, automatikus gyújtásidőzítés a motor üzemállapota szerint (fordulatszám, terhelés) | ||
|- | |- | ||
- | |VI. | + | |'''VI.''' |
+ | |bgcolor="peru"|'''"Menet" adatok''' | ||
+ | | | ||
+ | |- | ||
+ | | | ||
|Fogyasztás benzin / olaj 100 km távon | |Fogyasztás benzin / olaj 100 km távon | ||
|16-18 l benzin; 0,25 kg olaj | |16-18 l benzin; 0,25 kg olaj | ||
153. sor: | 161. sor: | ||
|100 km/h | |100 km/h | ||
|- | |- | ||
- | |VII. | + | |'''VII.''' |
- | |Tömeg adatok Önsúly / a felszerelt alváz | + | |bgcolor="peru"|'''Tömeg adatok Önsúly / a felszerelt alváz''' |
|1000 kg | |1000 kg | ||
|- | |- | ||
165. sor: | 173. sor: | ||
|2 db; elöl 30 l-es "ejtőtartály", hátul 90 l-es tartály | |2 db; elöl 30 l-es "ejtőtartály", hátul 90 l-es tartály | ||
|- | |- | ||
- | |VIII. | + | |'''VIII.''' |
- | |Méretek | + | |bgcolor="peru"|'''Méretek''' |
| | | | ||
|- | |- | ||
198. sor: | 206. sor: | ||
|- | |- | ||
|* | |* | ||
- | |'''Magyarázat / felépítmény változatok''' | + | |bgcolor="peru"|'''Magyarázat / felépítmény változatok''' |
- | |T4 = 4-türiger Tourenwagen | + | |T4 = 4-türiger Tourenwagen, 4 ajtós túrakocsi, ponyvatetővel |
|- | |- | ||
| | | | ||
| | | | ||
- | |L4 = 4-türige Limousine | + | |L4 = 4-türige Limousine, 4 ajtós zárt felépítmény |
|- | |- | ||
| | | | ||
| | | | ||
- | |Ld4 = 4-türiges Landaulet | + | |Ld4 = 4-türiges Landaulet, - elől nyitott,- hátul zárt felépítmény |
|- | |- | ||
- | |IX. | + | |'''IX.''' |
- | |''' | + | |bgcolor="peru"|'''Weblinkek''' |
|Weitere Informationen über die Steyr-Modelle II, IV, V, VI, VII und XVI | |Weitere Informationen über die Steyr-Modelle II, IV, V, VI, VII und XVI | ||
|- | |- | ||
| | | | ||
- | |''' | + | |'''Források''' |
|Oswald, Werner: Deutsche Autos 1920–1945. | |Oswald, Werner: Deutsche Autos 1920–1945. | ||
- | + | |-bgcolor="orange" | |
- | |- | + | |
| | | | ||
- | | | + | |'''Kategoria:''' |
- | |Pkw-Modell Steyr (Unternehmen) | + | |Steyr személyautók [Pkw-Modell Steyr (Unternehmen)] |
|} | |} | ||
A lap 2012. szeptember 19., 19:36-kori változata
Steyr type VII 12/50 | |
Steyr AG. | |
Gyártási adatok | |
Gyártó | Steyr Művek Ausztria |
Gyártás helye | Steyr |
Gyártás éve | 1925-1928 |
Darabszám | 2148 db |
Modellvariánsok | 4 type |
Kategória | Limuzin, FR layout |
Tervező | Hans Ledwinka, Anton Honsig |
A(z) STEYR Type VII 12/50 modell műszaki adatai | |
Méret és tömegadatok | |
Hossz | 4*** mm |
Szélesség | 16** mm |
Magasság | 16** mm |
Tömeg | 1*** kg |
Alváz | acél hossztartók, keresztmerevítők |
Tengelytáv | 2*** mm |
Üzemanyag | benzin |
Teljesítmény | |
Motor | Soros 6 hengeres, 3300 ccm (OHC) |
Felépítés | orrmotor, hátsólkerék hajtás |
Váltó | kézi, 4 fokozat+R |
Teljesítmény | ~50 LE |
Max. nyomaték | NA |
Átlagfogyasztás | NA |
Gyorsulás | NA |
Max. sebesség | 100 km/h |
Kapcsolódó modellek | |
Steyr típusok 1932-ig, Steyr Type V |
Tartalomjegyzék |
A Steyr VII típusról, röviden
A Hans Ledwinka által kifejlesztett Steyr Type II és V. modelleket, Ledwinka távozása után, Anton Honsig fejlesztette tovább(type VII, XII, XX series). A műszaki változtatás az elődökhöz képest a motor teljesítményét 3,3 literes motor térfogat mellett 50 LE-re emelte és akkoriban új, OHC szelepvezérlést vezettek be. A VII-es modell első szériáján nem volt első fék, de több kiegészítés és változatás után az autó elnyerte végső formáját. Az utolsó széria már lapos hűtő "orr-résszel" épült. (Steyr Type VII Flachkühler)
Többféle felépítménnyel és motorkialakítással (kompreszzor) is gyártották, kis példányszámban, valamint haszongépjárműveket is építettek az erős alváz szerkezetre.
A hírneve és sikere az alapmodellből kialakított sport-, túra-, és versenyautók terén is jelentős volt, négy év alatt összesen 2148 St VII-t építettek, köztük néhány haszongépjárművet is.(2 darab, még készült 1929-ben)
Párhuzamosan a Steyr Type VII gyártásával 1926-ban elkezdődött, az első futószalagon gyártott, kisebb Steyr modell, az igen sikeres 1,6 literes 6-hengeres Steyr Type XII gyártása melynek a tervezését Anton Honsig végezte.
Típus-, ismertetés és történet
Jellemzők (autó specifikáció)
Adatok (motor specifikáció)
Archívum
Fényképek
Hiba a bélyegkép létrehozásakor: Unable to run external programs in safe mode. |