Steyr Type VII
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(→Adatok (motor specifikáció): szerkeszt) |
(→Típus-, ismertetés és történet: szerkesztés) |
||
50. sor: | 50. sor: | ||
[[Fájl:StVIIspec.jpg|740px]] | [[Fájl:StVIIspec.jpg|740px]] | ||
- | + | {|widht="720px" rules=rows border=1 style="border:thick inset gold;" | |
- | {| | + | |+style="color: orangered;"| '''STEYR Type VII 12/50 specifikáció TÍPUS LEÍRÁS''' |
- | |+'''STEYR Type VII 12/50 specifikáció''' | + | !widht="40px" bgcolor="LemonChiffon" align="center"|'''Nr''' |
- | !align="center"|'''Szerkezeti egység''' | + | !widht="240px" bgcolor="LemonChiffon" align="center"|'''Szerkezeti egység''' |
- | !align="center"|'''Jellemző | + | !widht="360px" bgcolor="LemonChiffon" align="center"|'''Jellemző adatok''' |
|- | |- | ||
+ | |I. | ||
|'''Típus''' | |'''Típus''' | ||
|'''VII''' | |'''VII''' | ||
|- | |- | ||
+ | | | ||
|'''Gyártási évjárat''' | |'''Gyártási évjárat''' | ||
|1925-1929 között | |1925-1929 között | ||
|- | |- | ||
+ | |II. | ||
|'''Felépítmény/változatok*''' | |'''Felépítmény/változatok*''' | ||
|T4, L4, Ld4 | |T4, L4, Ld4 | ||
|- | |- | ||
+ | | | ||
|Alváz | |Alváz | ||
|Acél tartószerkezetű "létra-váz" | |Acél tartószerkezetű "létra-váz" | ||
|- | |- | ||
+ | |III. | ||
|Motor | |Motor | ||
|S-6 hengeres, 4 ütemű, vízhűtéses, orrmotor | |S-6 hengeres, 4 ütemű, vízhűtéses, orrmotor | ||
|- | |- | ||
+ | | | ||
|Szelepvezérlés | |Szelepvezérlés | ||
|Felülvezérelt, felülszelepelt (OHC) | |Felülvezérelt, felülszelepelt (OHC) | ||
|- | |- | ||
+ | | | ||
|Furat x löket | |Furat x löket | ||
|80 mm x 110 mm | |80 mm x 110 mm | ||
|- | |- | ||
+ | | | ||
|Lökettérfogat | |Lökettérfogat | ||
|3325 cm3 | |3325 cm3 | ||
|- | |- | ||
+ | | | ||
|Teljesítmény (LE) | |Teljesítmény (LE) | ||
|50 | |50 | ||
|- | |- | ||
+ | | | ||
|Teljesítmény (kW) | |Teljesítmény (kW) | ||
|37 | |37 | ||
|- | |- | ||
+ | |IV. | ||
|Erőátvitel/hajtáslánc | |Erőátvitel/hajtáslánc | ||
| | | | ||
|- | |- | ||
+ | |V. | ||
|Kormánymű | |Kormánymű | ||
| | | | ||
|- | |- | ||
+ | | | ||
|Fékek | |Fékek | ||
| | | | ||
|- | |- | ||
+ | | | ||
|Futómű | |Futómű | ||
| | | | ||
|- | |- | ||
+ | | | ||
|Keréktárcsa | |Keréktárcsa | ||
| | | | ||
|- | |- | ||
+ | | | ||
|Gumiabroncs | |Gumiabroncs | ||
| | | | ||
|- | |- | ||
+ | | | ||
|Benzintartály | |Benzintartály | ||
| | | | ||
|- | |- | ||
- | | | + | | |
+ | | | ||
| | | | ||
|- | |- | ||
- | |Elektromos rendszer | + | | |
+ | |VI. Elektromos rendszer | ||
| | | | ||
|- | |- | ||
+ | | | ||
|Dinamó | |Dinamó | ||
|12 V Bosch | |12 V Bosch | ||
|- | |- | ||
+ | | | ||
|Önindító | |Önindító | ||
|12 V Bosch | |12 V Bosch | ||
|- | |- | ||
+ | | | ||
|Gyújtás | |Gyújtás | ||
| | | | ||
- | |||
|- | |- | ||
+ | |VI. | ||
|Fogyasztás | |Fogyasztás | ||
|NA | |NA | ||
|- | |- | ||
+ | | | ||
|Maximális sebesség | |Maximális sebesség | ||
|100 km/h | |100 km/h | ||
|- | |- | ||
+ | |VII. | ||
|Önsúly | |Önsúly | ||
|1650 kg | |1650 kg | ||
|- | |- | ||
+ | | | ||
|Összsúly | |Összsúly | ||
| | | | ||
|- | |- | ||
- | | | + | |VIII. |
+ | |Méretek | ||
| | | | ||
|- | |- | ||
+ | | | ||
|Teljes hossz | |Teljes hossz | ||
| | | | ||
|- | |- | ||
+ | | | ||
|Szélesség | |Szélesség | ||
| | | | ||
|- | |- | ||
+ | | | ||
|Magasság | |Magasság | ||
| | | | ||
|- | |- | ||
+ | | | ||
|Tengelytáv | |Tengelytáv | ||
|3475 mm | |3475 mm | ||
|- | |- | ||
+ | | | ||
|Nyomtáv elől/hátul | |Nyomtáv elől/hátul | ||
|1475 mm / 1475 mm | |1475 mm / 1475 mm | ||
|- | |- | ||
+ | | | ||
| | | | ||
| | | | ||
|- | |- | ||
+ | | | ||
|Fordulókör | |Fordulókör | ||
| | | | ||
|- | |- | ||
+ | | | ||
|'''*Magyarázat/felépítmény''' | |'''*Magyarázat/felépítmény''' | ||
|T4 = 4-türiger Tourenwagen | |T4 = 4-türiger Tourenwagen | ||
|- | |- | ||
+ | | | ||
| | | | ||
|L4 = 4-türige Limousine | |L4 = 4-türige Limousine | ||
|- | |- | ||
+ | | | ||
| | | | ||
|Ld4 = 4-türiges Landaulet | |Ld4 = 4-türiges Landaulet | ||
|- | |- | ||
+ | |IX. | ||
|'''Weblinks''' | |'''Weblinks''' | ||
|Weitere Informationen über die Steyr-Modelle II, IV, V, VI, VII und XVI | |Weitere Informationen über die Steyr-Modelle II, IV, V, VI, VII und XVI | ||
|- | |- | ||
+ | | | ||
|'''Quelle''' | |'''Quelle''' | ||
|Oswald, Werner: Deutsche Autos 1920–1945. | |Oswald, Werner: Deutsche Autos 1920–1945. | ||
Motorbuch Verlag Stuttgart, 10. Auflage, 1996,ISBN 3879435197 | Motorbuch Verlag Stuttgart, 10. Auflage, 1996,ISBN 3879435197 | ||
|- | |- | ||
+ | | | ||
|Kategorien: | |Kategorien: | ||
|Pkw-Modell Steyr (Unternehmen) | |Pkw-Modell Steyr (Unternehmen) |
A lap 2012. szeptember 18., 19:15-kori változata
Steyr type VII 12/50 | |
Steyr AG. | |
Gyártási adatok | |
Gyártó | Steyr Művek Ausztria |
Gyártás helye | Steyr |
Gyártás éve | 1925-1928 |
Darabszám | 2148 db |
Modellvariánsok | 4 type |
Kategória | Limuzin, FR layout |
Tervező | Hans Ledwinka, Anton Honsig |
A(z) STEYR Type VII 12/50 modell műszaki adatai | |
Méret és tömegadatok | |
Hossz | 4*** mm |
Szélesség | 16** mm |
Magasság | 16** mm |
Tömeg | 1*** kg |
Alváz | acél hossztartók, keresztmerevítők |
Tengelytáv | 2*** mm |
Üzemanyag | benzin |
Teljesítmény | |
Motor | Soros 6 hengeres, 3300 ccm (OHC) |
Felépítés | orrmotor, hátsólkerék hajtás |
Váltó | kézi, 4 fokozat+R |
Teljesítmény | ~50 LE |
Max. nyomaték | NA |
Átlagfogyasztás | NA |
Gyorsulás | NA |
Max. sebesség | 100 km/h |
Kapcsolódó modellek | |
Steyr típusok 1932-ig, Steyr Type V |
Tartalomjegyzék |
A Steyr VII típusról, röviden
A Hans Ledwinka által kifejlesztett Steyr Type II és V. modelleket, Ledwinka távozása után, Anton Honsig fejlesztette tovább(type VII, XII, XX series). A műszaki változtatás az elődökhöz képest a motor teljesítményét 3,3 literes motor térfogat mellett 50 LE-re emelte és akkoriban új, OHC szelepvezérlést vezettek be. A VII-es modell első szériáján nem volt első fék, de több kiegészítés és változatás után az autó elnyerte végső formáját. Az utolsó széria már lapos hűtő "orr-résszel" épült. (Steyr Type VII Flachkühler)
Többféle felépítménnyel és motorkialakítással (kompreszzor) is gyártották, kis példányszámban, valamint haszongépjárműveket is építettek az erős alváz szerkezetre.
A hírneve és sikere az alapmodellből kialakított sport-, túra-, és versenyautók terén is jelentős volt, négy év alatt összesen 2148 St VII-t építettek, köztük néhány haszongépjárművet is.(2 darab, még készült 1929-ben)
Párhuzamosan a Steyr Type VII gyártásával 1926-ban elkezdődött, az első futószalagon gyártott, kisebb Steyr modell, az igen sikeres 1,6 literes 6-hengeres Steyr Type XII gyártása melynek a tervezését Anton Honsig végezte.
Típus-, ismertetés és történet
Jellemzők (autó specifikáció)
Nr | Szerkezeti egység | Jellemző adatok |
---|---|---|
I. | Típus | VII |
Gyártási évjárat | 1925-1929 között | |
II. | Felépítmény/változatok* | T4, L4, Ld4 |
Alváz | Acél tartószerkezetű "létra-váz" | |
III. | Motor | S-6 hengeres, 4 ütemű, vízhűtéses, orrmotor |
Szelepvezérlés | Felülvezérelt, felülszelepelt (OHC) | |
Furat x löket | 80 mm x 110 mm | |
Lökettérfogat | 3325 cm3 | |
Teljesítmény (LE) | 50 | |
Teljesítmény (kW) | 37 | |
IV. | Erőátvitel/hajtáslánc | |
V. | Kormánymű | |
Fékek | ||
Futómű | ||
Keréktárcsa | ||
Gumiabroncs | ||
Benzintartály | ||
VI. Elektromos rendszer | ||
Dinamó | 12 V Bosch | |
Önindító | 12 V Bosch | |
Gyújtás | ||
VI. | Fogyasztás | NA |
Maximális sebesség | 100 km/h | |
VII. | Önsúly | 1650 kg |
Összsúly | ||
VIII. | Méretek | |
Teljes hossz | ||
Szélesség | ||
Magasság | ||
Tengelytáv | 3475 mm | |
Nyomtáv elől/hátul | 1475 mm / 1475 mm | |
Fordulókör | ||
*Magyarázat/felépítmény | T4 = 4-türiger Tourenwagen | |
L4 = 4-türige Limousine | ||
Ld4 = 4-türiges Landaulet | ||
IX. | Weblinks | Weitere Informationen über die Steyr-Modelle II, IV, V, VI, VII und XVI |
Quelle | Oswald, Werner: Deutsche Autos 1920–1945.
Motorbuch Verlag Stuttgart, 10. Auflage, 1996,ISBN 3879435197 | |
Kategorien: | Pkw-Modell Steyr (Unternehmen) |
Adatok (motor specifikáció)
Typ | |
Motor | S-6 hengeres, 4 ütemű, vízhűtéses, orrmotor |
Szelepvezérlés | Felülvezérelt, felülszelepelt (OHC) |
Furat x löket | 80 mm x 110 mm |
Lökettérfogat | 3325 cm3 |
Teljesítmény (LE) | 50 |
Teljesítmény (kW) | 37 |
Forgatónyomaték | NA |
Maximális fordulatszám | |
Tengelykapcsoló | |
Váltómű | |
Archívum
Typ VII Bauzeitraum 1925 bis 1929 Aufbauten T4, L4, Ld4 Motor 6 Zyl. Reihe 4 Takt Ventile hängend mit obenliegender Nockenwelle (OHC) Bohrung x Hub 80 mm x 110 mm Hubraum 3325 cm3 Leistung (PS) 50 Leistung (kW) 37 Verbrauch
Höchstgeschwindigkeit 100 km/h Leergewicht 1650 kg Zul. Gesamtgewicht
Elektrik 12 Volt Länge
Breite
Höhe
Radstand 3475 mm Spur vorne / hinten 1475 mm / 1475 mm Wendekreis
T4 = 4-türiger Tourenwagen L4 = 4-türige Limousine Ld4 = 4-türiges Landaulet Weblinks Weitere Informationen über die Steyr-Modelle II, IV, V, VI, VII und XVI Quelle Oswald, Werner: Deutsche Autos 1920–1945. Motorbuch Verlag Stuttgart, 10. Auflage, 1996, ISBN 3879435197
Kategorien: Pkw-Modell Steyr (Unternehmen) --