Steyr Type VII

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(szerkesztés)
(Típus-, ismertetés és történet: szerkesztés)
47. sor: 47. sor:
[[Fájl:St_VII_prospekt01.jpg]]
[[Fájl:St_VII_prospekt01.jpg]]
-
leírás
+
=== Jellemzők (autó specifikáció) ===
 +
[[Fájl:StVIIspec.jpg|740px]]
-
Adatok
+
=== Adatok (motor specifikáció) ===
 +
[[Fájl:StrVIImotspec.jpg]]
 +
=== Archívum ===
 +
[[Fájl:St7_pb13.jpg|420px]]
[[Fájl:1925_Steyr_Type_VII.GIF|740px]]
[[Fájl:1925_Steyr_Type_VII.GIF|740px]]

A lap 2012. szeptember 18., 14:43-kori változata

Steyr type VII 12/50
SteyrVIIhead.jpg
Steyr AG.
Gyártási adatok
GyártóSteyr Művek Ausztria
Gyártás helyeSteyr
Gyártás éve1925-1928
Darabszám2148 db
Modellvariánsok4 type
KategóriaLimuzin, FR layout
TervezőHans Ledwinka, Anton Honsig
A(z) STEYR Type VII 12/50 modell műszaki adatai
Méret és tömegadatok
Hossz4*** mm
Szélesség16** mm
Magasság16** mm
Tömeg1*** kg
Alvázacél hossztartók, keresztmerevítők
Tengelytáv2*** mm
Üzemanyagbenzin
Teljesítmény
MotorSoros 6 hengeres, 3300 ccm (OHC)
Felépítésorrmotor, hátsólkerék hajtás
Váltókézi, 4 fokozat+R
Teljesítmény~50 LE
Max. nyomatékNA
ÁtlagfogyasztásNA
GyorsulásNA
Max. sebesség100 km/h

Kapcsolódó modellek
Steyr típusok 1932-ig, Steyr Type V


Tartalomjegyzék

A Steyr VII típusról, röviden

Steyr kuhlefigur01.jpg

A Hans Ledwinka által kifejlesztett Steyr Type II és V. modelleket, Ledwinka távozása után, Anton Honsig fejlesztette tovább(type VII, XII, XX series). A műszaki változtatás az elődökhöz képest a motor teljesítményét 3,3 literes motor térfogat mellett 50 LE-re emelte és akkoriban új, OHC szelepvezérlést vezettek be. A VII-es modell első szériáján nem volt első fék, de több kiegészítés és változatás után az autó elnyerte végső formáját. Az utolsó széria már lapos hűtő "orr-résszel" épült. (Steyr Type VII Flachkühler)

Többféle felépítménnyel és motorkialakítással (kompreszzor) is gyártották, kis példányszámban, valamint haszongépjárműveket is építettek az erős alváz szerkezetre.

A hírneve és sikere az alapmodellből kialakított sport-, túra-, és versenyautók terén is jelentős volt, négy év alatt összesen 2148 St VII-t építettek, köztük néhány haszongépjárművet is.(2 darab, még készült 1929-ben)

Párhuzamosan a Steyr Type VII gyártásával 1926-ban elkezdődött, az első futószalagon gyártott, kisebb Steyr modell, az igen sikeres 1,6 literes 6-hengeres Steyr Type XII gyártása melynek a tervezését Anton Honsig végezte.

SteyrVIIhu.jpg

Const1.gif

Típus-, ismertetés és történet

St VII prospekt01.jpg

Jellemzők (autó specifikáció)

StVIIspec.jpg


Adatok (motor specifikáció)

StrVIImotspec.jpg

Archívum

St7 pb13.jpg

1925 Steyr Type VII.GIF

SteyrVIImotor.jpg

Typ VII Bauzeitraum 1925 bis 1929 Aufbauten T4, L4, Ld4 Motor 6 Zyl. Reihe 4 Takt Ventile hängend mit obenliegender Nockenwelle (OHC) Bohrung x Hub 80 mm x 110 mm Hubraum 3325 cm3 Leistung (PS) 50 Leistung (kW) 37 Verbrauch

Höchstgeschwindigkeit 100 km/h Leergewicht 1650 kg Zul. Gesamtgewicht

Elektrik 12 Volt Länge

Breite

Höhe

Radstand 3475 mm Spur vorne / hinten 1475 mm / 1475 mm Wendekreis

T4 = 4-türiger Tourenwagen L4 = 4-türige Limousine Ld4 = 4-türiges Landaulet Weblinks Weitere Informationen über die Steyr-Modelle II, IV, V, VI, VII und XVI Quelle Oswald, Werner: Deutsche Autos 1920–1945. Motorbuch Verlag Stuttgart, 10. Auflage, 1996, ISBN 3879435197

Kategorien: Pkw-Modell Steyr (Unternehmen) --

Fényképek

Források, hivatkozások