Steyr

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

A lap korábbi változatát látod, amilyen Gaal Szilveszter (vitalap | szerkesztései) 2012. augusztus 4., 06:32-kor történt szerkesztése után volt.
Steyr, 1934-től Steyr-Daimler-Puch AG.
Steyr logo.png
STEYR-WERKE AG.
Alapítva1915
AlapítóHans Ledwinka
Megszűnt1978
SzékhelySteyr, Ausztria
KulcsemberekDr. Ferdinand Porsche
A(z) Steyr, 1934-től Steyr-Daimler-Puch AG. weboldala


Tartalomjegyzék

Veterán Steyr márkatörténet

Az eredetileg fegyverek gyártásával foglalkozó osztrák Steyr az I. világháború után – a vesztes oldalt érintő hadiipari tevékenységtől való eltiltás következtében - új lehetőségeket keresett. A Steyr alapvetően a nagyobb méretű autók gyártására ált rá, mely nem sokkal később – a gazdasági válság közeledtével - hibás döntésnek bizonyult. A céghez 1929-ben külsős tervezőként Dr. Ferdinand Porsche érkezett, aki több modellt is készített a Steyr megbízásából. A cég nem sokkal később összeolvadt az Austro-Daimlerrek, így jött létre a Steyr-Daimler-Puch, mely a II. világháború közeledtével visszatért a kaptafához, ismét a fegyvereket, illetve katonai célokra kifejlesztett különböző gépjárműveket gyártott.

A háború után lebombázott gyárat viszonylag hamar újjáépítették, így először bicikliket, majd robogókat, végül Steyr motorral szerelt Fiat-okat állítottak elő, egészen 1978-ig, amikor is az autógyártást beszüntették.

Veterán Steyr autók

Pontosítás alatt a szerk. --Gaal Szilveszter 2012. július 29., 23:39 (CEST)

Steyr 30S, 1931-1933

Steyr V 12/40 1926

Steyr-50, 1936-1938,

Steyr-55, 1938-1940, this model is Steyr-50 with 1158cc engine

Steyr-100, 1934-1936

Steyr-120, 1936-1937

Steyr-125, 1937

Steyr-200, 1937-1938, 14k and 13k rearview photo courtesy of Aldo Ross, Monroe, Ohio, USA.

Steyr-220, 1938-1941

Steyr-250, 1938-1940

Steyr-270, 1941-1944, 74k b/w photo

Steyr-430, 1933-1935, 13k b/w photo

Steyr-530, 1935-1936

Steyr-630, 1937-1939, 68k 1937 Limousine, courtesy of Dr. Hubert Lanz (München, Germany) (Numismatik Lanz) (500 built with bodies: Limousine, Cabriolet, Luxus-Cabriolet (by Gläser, Keibl), Ambulance)

Steyr-640, 1939-1941

Steyr-1500A, 1941-1944, yet 16k b/w photo

Steyr-2000A, 1944

Steyr-Opel-1,2 Ltr., 1932, reportedly 432 built by Steyr

Pre-1932 cars:

Steyr-16/40, 1930-1931, 14k b/w photo

Steyr-14/35, 1929-1930, 17k b/w photo

Steyr XXX (30), 1930, 6 cyl., 2079cc, 40hp, ? built

Steyr XX, 1930-?

Steyr-XVI, 1928-1929, 54k photo of Bulgarian Tsar Boris III car

Steyr XII, 1926-1929, 6 cyl., 1560cc, 30hp, 11124 built

Steyr speciális-, haszon-, és katonai gépjárművek

== Steyr gépjárművek 1945-től ==

A háború után a Steyr-Daimler-Puch beépített dízel motorral szerelt teherautók és buszok, kis és nagy traktor és személygépkocsi is újra termelést. Először is, Steyr össze a FIAT 1100 E, majd tegye a saját motort a Fiat 1400, átnevezés az autó a "Steyr 2000". 1957-tól egészen az 1970-es évek elején ő gyártotta a kis Puch 500 FIAT licence alapján, ismét egy motor osztrák design. Legkiemelkedőbb azonban az volt, hogy számos off-road autók, a kéthengeres Haflinger és a 4 x 4 vagy 6 x 6 Pinzgauer , a Fiat Panda 4x4 (999cc), a Mercedes G-Puch . SZDP volt az első tervező és a gyártó az ilyen haszonjárművek. A Haflinger 1959-1974 állították elő, a Pinzgauer from 1971-2000, és a Puch G (más néven a Mercedes G-osztály ), 1979. A cég készített egy sor motorkerékpárok és motoros robogók forgalomba az Egyesült Államokban a Sears Roebuck , beleértve az SR 125 motorkerékpár , amelyet szállított egy karton láda dobozt a megrendelő otthonában. [ 1 ] Az Austro-Daimler ágat építettek nehéz traktorok és teherautók az osztrák császári hadsereg (1915 előtt). A fő Steyr civil mezőgazdasági vontató termelés 1947-ben kezdődött. A háború után a Steyr-Daimler-Puch újra kerékpárok és segédmotoros kerékpárok gyártása, fokozatosan létrehozásáról forgalmazók több országban is az eladási kezelésére. Steyr szintén kerékpár eladó más kiskereskedők, leginkább Sears. Az év közepén a 1970-es "Steyr-Daimler-Puch-Amerika" elfogadnak Connecticut kezelésére behozatala és forgalmazása kerékpárok és mopedek. Austro-Daimler Puch kerékpárok maradt a termelés a grazi Ausztriában, amíg a motorkerékpár és kerékpár gyártása részleteket a cég ott adtak el 1987 közepén Piaggio & CSPA Olaszországban. Miatt a kiemelkedő tartósságot és szívósság Steyr termékek nyert sok lelkes barátok szerte a világon.

Kapcsolódó Steyr hivatkozások

http://en.wikipedia.org/wiki/Steyr-Daimler-Puch Wikipédia Steyr-Daimler-Puch

http://en.wikipedia.org/wiki/Steyr_Motors_GmbH Wikipédia Steyr Gmbh

http://www.steyr-motors.com/ Steyr Motors official website

http://www.autogallery.org.ru/gal.htm Steyr tipuslista