Steyr

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(vázlatopntok kieg.)
(Veterán Steyr autók: tipuslista szerkesztés)
20. sor: 20. sor:
== Veterán Steyr autók ==
== Veterán Steyr autók ==
-
 
+
* [[Steyr Type 40]] (n.a.-n.a.)>>Steyr V 12/40 (1920-1924)
 +
* [[Steyr VII 12/50]] (1925-1928) (Almássy, Egyipt-Sudan Sahara expedition, 3000 km )
* [[Steyr Type 30]] (1930-1932)
* [[Steyr Type 30]] (1930-1932)
-
* [[Steyr Type 40]] (n.a.-n.a.)
+
* Steyr 30S (1931-1933)
-
'''Pontosítás alatt''' a szerk. --[[Szerkesztő:Gaal Szilveszter|Gaal Szilveszter]] 2012. július 29., 23:39 (CEST)
+
'''Pre-1932 cars:'''
 +
__________
-
Steyr 30S, 1931-1933
+
* Steyr-16/40, 1930-1931, 14k b/w photo
-
Steyr V 12/40 1926
+
* Steyr-14/35, 1929-1930, 17k b/w photo
-
Steyr-50, 1936-1938,
+
* Steyr XXX (30), 1930, 6 cyl., 2079cc, 40hp, ? built
-
Steyr-55, 1938-1940, this model is Steyr-50 with 1158cc engine
+
* Steyr XX, 1930-?
-
Steyr-100, 1934-1936
+
* Steyr-XVI, 1928-1929, 54k photo of Bulgarian Tsar Boris III car
-
Steyr-120, 1936-1937
+
* Steyr XII, 1926-1929, 6 cyl., 1560cc, 30hp, 11124 built
 +
____________
-
Steyr-125, 1937
+
'''Pontosítás alatt''' a szerk. --[[Szerkesztő:Gaal Szilveszter|Gaal Szilveszter]] 2012. július 29., 23:39 (CEST)
-
Steyr-200, 1937-1938, 14k and 13k rearview photo courtesy of Aldo Ross, Monroe, Ohio, USA.
+
* Steyr-100, 1934-1936
-
Steyr-220, 1938-1941
+
* Steyr-50, 1936-1938,
-
Steyr-250, 1938-1940
+
* Steyr-120, 1936-1937
-
Steyr-270, 1941-1944, 74k b/w photo
+
* Steyr-55, 1938-1940, this model is Steyr-50 with 1158cc engine
-
Steyr-430, 1933-1935, 13k b/w photo
+
* Steyr-125, 1937
-
Steyr-530, 1935-1936
+
* Steyr-200, 1937-1938, 14k and 13k rearview photo courtesy of Aldo Ross, Monroe, Ohio, USA.
-
Steyr-630, 1937-1939, 68k 1937 Limousine, courtesy of Dr. Hubert Lanz (München, Germany) (Numismatik Lanz)
+
* Steyr-220, 1938-1941
-
(500 built with bodies: Limousine, Cabriolet, Luxus-Cabriolet (by Gläser, Keibl), Ambulance)
+
-
Steyr-640, 1939-1941
+
* Steyr-250, 1938-1940
-
Steyr-1500A, 1941-1944, yet 16k b/w photo
+
* Steyr-270, 1941-1944, 74k b/w photo
-
Steyr-2000A, 1944
+
* Steyr-430, 1933-1935, 13k b/w photo
-
Steyr-Opel-1,2 Ltr., 1932, reportedly 432 built by Steyr
+
* Steyr-530, 1935-1936
-
Pre-1932 cars:
+
* Steyr-630, 1937-1939, 68k 1937 Limousine, courtesy of Dr. Hubert Lanz (München, Germany) (Numismatik Lanz)
-
 
+
(500 built with bodies: Limousine, Cabriolet, Luxus-Cabriolet (by Gläser, Keibl), Ambulance)
-
Steyr-16/40, 1930-1931, 14k b/w photo
+
-
 
+
-
Steyr-14/35, 1929-1930, 17k b/w photo
+
-
Steyr XXX (30), 1930, 6 cyl., 2079cc, 40hp, ? built
+
* Steyr-640, 1939-1941
-
Steyr XX, 1930-?
+
* Steyr-1500A, 1941-1944, yet 16k b/w photo
-
Steyr-XVI, 1928-1929, 54k photo of Bulgarian Tsar Boris III car
+
* Steyr-2000A, 1944
-
Steyr XII, 1926-1929, 6 cyl., 1560cc, 30hp, 11124 built
+
* Steyr-Opel-1,2 Ltr., 1932, reportedly 432 built by Steyr
== Steyr speciális-, haszon-, és katonai gépjárművek 1945-ig ==
== Steyr speciális-, haszon-, és katonai gépjárművek 1945-ig ==

A lap 2012. augusztus 21., 21:40-kori változata

Steyr, 1934-től Steyr-Daimler-Puch AG.
Steyr logo.png
STEYR-WERKE AG.
Alapítva1915
AlapítóHans Ledwinka
Megszűnt1978
SzékhelySteyr, Ausztria
KulcsemberekDr. Ferdinand Porsche
A(z) Steyr, 1934-től Steyr-Daimler-Puch AG. weboldala


Tartalomjegyzék

Veterán Steyr márkatörténet

Az eredetileg fegyverek gyártásával foglalkozó osztrák Steyr az I. világháború után – a vesztes oldalt érintő hadiipari tevékenységtől való eltiltás következtében - új lehetőségeket keresett. A Steyr alapvetően a nagyobb méretű autók gyártására ált rá, mely nem sokkal később – a gazdasági válság közeledtével - hibás döntésnek bizonyult. A céghez 1929-ben külsős tervezőként Dr. Ferdinand Porsche érkezett, aki több modellt is készített a Steyr megbízásából. A cég nem sokkal később összeolvadt az Austro-Daimlerrek, így jött létre a Steyr-Daimler-Puch, mely a II. világháború közeledtével visszatért a kaptafához, ismét a fegyvereket, illetve katonai célokra kifejlesztett különböző gépjárműveket gyártott.

A háború után lebombázott gyárat viszonylag hamar újjáépítették, így először bicikliket, majd robogókat, végül Steyr motorral szerelt Fiat-okat állítottak elő, egészen 1978-ig, amikor is az autógyártást beszüntették.

Veterán Steyr autók

Pre-1932 cars: __________

  • Steyr-16/40, 1930-1931, 14k b/w photo
  • Steyr-14/35, 1929-1930, 17k b/w photo
  • Steyr XXX (30), 1930, 6 cyl., 2079cc, 40hp, ? built
  • Steyr XX, 1930-?
  • Steyr-XVI, 1928-1929, 54k photo of Bulgarian Tsar Boris III car
  • Steyr XII, 1926-1929, 6 cyl., 1560cc, 30hp, 11124 built

____________

Pontosítás alatt a szerk. --Gaal Szilveszter 2012. július 29., 23:39 (CEST)

  • Steyr-100, 1934-1936
  • Steyr-50, 1936-1938,
  • Steyr-120, 1936-1937
  • Steyr-55, 1938-1940, this model is Steyr-50 with 1158cc engine
  • Steyr-125, 1937
  • Steyr-200, 1937-1938, 14k and 13k rearview photo courtesy of Aldo Ross, Monroe, Ohio, USA.
  • Steyr-220, 1938-1941
  • Steyr-250, 1938-1940
  • Steyr-270, 1941-1944, 74k b/w photo
  • Steyr-430, 1933-1935, 13k b/w photo
  • Steyr-530, 1935-1936
  • Steyr-630, 1937-1939, 68k 1937 Limousine, courtesy of Dr. Hubert Lanz (München, Germany) (Numismatik Lanz)

(500 built with bodies: Limousine, Cabriolet, Luxus-Cabriolet (by Gläser, Keibl), Ambulance)

  • Steyr-640, 1939-1941
  • Steyr-1500A, 1941-1944, yet 16k b/w photo
  • Steyr-2000A, 1944
  • Steyr-Opel-1,2 Ltr., 1932, reportedly 432 built by Steyr

Steyr speciális-, haszon-, és katonai gépjárművek 1945-ig

rövid, fényképes ismertetés készül

Steyr-Daimler-Puch 1945 után

Steyr személygépkocsik 1945-től

A háború után a Steyr-Daimler-Puch dízel motorral szerelt teherautók és buszok, kis és nagy traktorok sok-sok típusát gyártotta és újraindult a személygépkocsi és motorkerékpár gyártás is.

A személygépkocsik közül először a FIAT 1100 E modellt kezdte összeszerelni, majd kifejlesztve saját 1400 ccm-es motorját a Fiat 1400-as nyomán, "Steyr 2000" néven kezdte gyártani. 1957-tól egészen az 1970-es évekig gyártották a kis Puch 500 szériát a FIAT 500 licence alapján, a motor azonban osztrák tervezésű, 2 hengeres, léghűtéses boxer elrendezésű volt.

Steyr "off-road"

Nagyon jelentős volt a számos terepjáró autótípus, melyet az osztrák gyárban szereltek össze, az eredetihez képest kisebb-nagyobb módosításokkal. Elsőnek pl.: a kéthengeres Haflinger és a 4 x 4 vagy 6 x 6-os Pinzgauer, majd a Fiat Panda 4x4 (999cc), ezeket pedig a Mercedes G-Puch követte. A Haflinger-t 1959-1974 állították elő, a Pinzgauer-t 1971-2000-ig, míg a Puch G (más néven a Mercedes G-osztály), 1979-ben.

Motorkerékpárok a Steyr és a Puch gyártásban

(részletesebben lásd /2012. szeptembertől/ a motorkerékpár márkák oldalán Puch márkanéven)

A cég készített egy sor motorkerékpár és motoros robogó típust is, melyekből számos modell került forgalomba az Egyesült Államokban, így a a Sears Roebuck, az SR 125 motorkerékpár, amelyet "házilagos összeszerelésre" dobozban szállítottak a megrendelő otthonában. Az Austro-Daimler külön ágazatot épített ki a nehéz traktorok és teherautók gyártására, még 1915 előtt Ennek hagyományain a Steyr, a saját civil mezőgazdasági vontató fejlesztését újraindítva, a termelést 1947-ben kezdte meg.

A háború után a Steyr-Daimler-Puch folytatta a kerékpárok és segédmotoros kerékpárok gyártását, fokozatosan létrehozva a forgalmazói láncot több országban is,így pl.: a kerékpárokat forgalmazó Sears céggel. Az 1970-es évek közepén a "Steyr-Daimler-Puch-Amerika" néven Connecticut (USA) jegyezték be, amely kerékpárok és mopedek behozatalára és forgalmazására jött létre.

Az Austro-Daimler-Puch kerékpárok gyártása a grazi (AT)üzemben maradt, amíg a motorkerékpár és kerékpár gyártás részlegeit a cég 1987 közepén eladta a "Piaggio & CSPA Olaszország" vállalkozásának.

A Steyr termékek kiemelkedő tartóssága és szívóssága miatt sok lelkes rajongót szereztek szerte a világon.

Kapcsolódó Steyr hivatkozások

http://en.wikipedia.org/wiki/Steyr-Daimler-Puch Wikipédia Steyr-Daimler-Puch

http://en.wikipedia.org/wiki/Steyr_Motors_GmbH Wikipédia Steyr Gmbh

http://www.steyr-motors.com/ Steyr Motors official website

http://www.autogallery.org.ru/gal.htm Steyr tipuslista